Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

iamerwin
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2023 18:50
Locatie: Kalikutt 😎

iamerwin 28 sep 2023 21:20

Na acht uur op m’n voeten staan op werk (en een beetje te weinig eten) doen die 25km naar huis -en dan specifiek de laatste 8km die 300m bergop gaan- deze relatief ongeoefende fietser zelfs op z’n ebike nog wel pijn… 🫣

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 30 sep 2023 13:44

Nu er onlangs een douche op mijn werk is gekomen is woonwerk op de fiets ineens een optie geworden. Nu vroeg ik me wel af wat de meesten doen qua kleding. Ga je op de terugweg in dezelfde fietskleding als op de heenweg? Of nemen jullie ook schone fietskleding mee?

Zijn er nog dingen om op te letten? Ik ben nu voor verlichting aan het kijken, heb een asssaver op de fiets, een tas ga ik pas naar kijken als het blijkt te bevallen. Vergeet ik nog iets?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

kharmanist
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11

kharmanist 30 sep 2023 14:35

Ik fiets in dezelfde kleding terug als op de heenweg; soms natuurlijk andere mee als de temperatuurverschillen groot zijn tussen 's ochtends en 's avonds. Afhankelijk van dat verschil zijn been- en armstukken soms wel gemakkelijk ('s morgens aan en 's avonds in korte broek en korte mouwen naar huis).

Als je een locker hebt op 't werk is het alleszins gemakkelijk om daar je verzorgingsproducten te laten staan. En als je niet elke dat om en 't weer gaat, ook gemakkelijk om je gewone kledij en handdoek al op voorhand mee te nemen op de dagen dat je met de auto/trein gaat.

Een extra slot dat je op 't werk kan laten is ook altijd handig, dan hoef je daarmee niet om en t weer te zeulen.

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 30 sep 2023 14:53

kharmanist schreef: 30 sep 2023 14:35 Ik fiets in dezelfde kleding terug als op de heenweg; soms natuurlijk andere mee als de temperatuurverschillen groot zijn tussen 's ochtends en 's avonds. Afhankelijk van dat verschil zijn been- en armstukken soms wel gemakkelijk ('s morgens aan en 's avonds in korte broek en korte mouwen naar huis).

Als je een locker hebt op 't werk is het alleszins gemakkelijk om daar je verzorgingsproducten te laten staan. En als je niet elke dat om en 't weer gaat, ook gemakkelijk om je gewone kledij en handdoek al op voorhand mee te nemen op de dagen dat je met de auto/trein gaat.

Een extra slot dat je op 't werk kan laten is ook altijd handig, dan hoef je daarmee niet om en t weer te zeulen.
We hebben helaas nog geen lockers, maar heb wel verzoek bij de verhuurder gedaan daarvoor. Qua planning kan ik normaal gesproken maar 1 dag in de week met de fiets dus zal gewoon een tas meezeulen worden.

Been en armstukken is wel een goede tip.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 04 okt 2023 18:05

Beste tip voor het herfst en winterweer: geen ass saver maar een setje "echte" spatborden.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3272
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 okt 2023 07:54

Ja, echte spatborden heb ik klaarliggen voor de Look. Nu zal ik alsnog niet met regen vertrekken maar als het nat is op de weg of er is alleen kans op een bui dan ga ik er deze winter wel doorheen.

Deze week ook alweer 180km woon-werkverkeer op de fiets. Vanmorgen echter voor het eerst in mijn leven een spaak gebroken. Ik zette aan in de Beneluxtunnel en toen was het ineens 'KNAP'. Nog geen idee wat er aan de hand was. Kon gewoon doorfietsen. Maar eenmaal uit de tunnel zag ik al een slinger in mijn achterwiel zitten. Toen wist ik genoeg. Ben ook niet gestopt maar gewoon rustig doorgereden hopende dat het inderdaad een spaak zou zijn (en niet een uitgebroken nippel).

Zul je net zien, heb je de wielenbok met gereedschap verkocht....heb je 'm nodig... :lol:
Ride bikes, not tanks!

1094
Forum-lid
Berichten: 2021
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 09 okt 2023 09:26

Ik rij sinds kort ook op de fiets naar mn werk en ben nu in de markt voor een regenbroek.
Het is een korte afstand en ik rij gewoon op een stadsfiets, heb al meer dan 20 jaar geen regenbroek meer aan gehad (middelbare schooltijd) en heb dus niet echt een beeld van wat er nu zoal op de markt is. Welke merken zijn het fijnst?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 okt 2023 10:55

bartdr schreef: 04 okt 2023 18:05 Beste tip voor het herfst en winterweer: geen ass saver maar een setje "echte" spatborden.
Ik rij tegenwoordig het hele haar door met volledige spatborden. De regen beperkt zich niet echt tot de herfst heb ik gemerkt... en ik beperk me niet tot mooi weer. Haha
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 okt 2023 11:00

Ik heb een regenbroek (huismerk Bever) en die bevalt goed. Mijn woon-werk ritje is 6 km en die regenbroek zit standaard in mijn rugzak. Ik gebruik hem een keer of 20-30 per jaar. Dat laatste is een beetje een gok, ik hou er geen statistieken op na. Maar de broek is zeker een aanrader
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 09 okt 2023 11:39

Een tijd heb ik met een regenbroek gereden als het 's morgens bij vertrek regende. Ik zweet echter dan zo erg, dat de regenbroek geen verbetering is tov nat worden van de regen. Nu fiets die ik alleen voor Wooon werk gebruik met vaste spatborden, en doucen omkleden op het werk dan zijn spatborden een veel beter oplossing, Op een "gewone" fiets geen ervaring.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 09 okt 2023 12:32

Een collega die zweert bij rainlegs.
Met een gewone regenbroek zweet hij ook alles nat.
Nu wordt het ook wel nat maar is het te overzien.
Als regenjas heeft hij wel goed rondgekeken voor een goed ademend jasje.
Welke het is weet ik zo snel niet maar weet wel dat hij deze bij Bever had gekocht.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 okt 2023 07:40

Voor lange intensieve woon-werk tochten zijn regenbroeken wellicht niet prettig, omdat je hard zweet. Alhoewel dat toch eerder door een regenjack en een te warme romp komt, vermoed ik. Maar voor woon-werk tochtjes van 5-10 km op een niet al te rappe fiets in een rustig tempo (zeg 25 kmh) is een regenbroek echt ideaal om droog over te komen
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie