Cannondale
-
- Forum-lid
Vrij ongelukkige foto`s qua belichting en achtergrond. Maar, het belangrijkste, mooie fiets!
-
- Forum-lid HC
Gaaf!Jac Bulls schreef: Iets later als gepland ,maar hier zijn ze dan .
What makes the boat go faster?
Iedereen bedankt voor de positieve reactie,s
@Sharkman Er gaan nog spacers onder uit, maar als het niet verantwoord zou zijn zouden ze hem toch niet zo leveren af fabriek?
@Liviolivius , Binnen kort spreken we een keer af voor een ritje.
@Sharkman Er gaan nog spacers onder uit, maar als het niet verantwoord zou zijn zouden ze hem toch niet zo leveren af fabriek?
@Liviolivius , Binnen kort spreken we een keer af voor een ritje.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Dat snap ik niet, onder de spacer zit een zwarte, ook iets conische, ring verstopt die precies over het lager past. Ik begrijp nu dat ik zonder problemen de stuurpen hier direct op kan plaatsen?sharkman113 schreef:Die conische spacer kan (mits je niet reeds de laagste hebt) vervangen worden door een lagere (weglaten gaat technisch wel maar je blijft met een gat zitten)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Dit is de aflever setup die bij aflevering door de dealer op maat dient te worden gemaakt, het is niet echt de bedoeling er zo mee te gaan fietsen. Afgezien van het feit dat een Supersix met zoveel spacers beroerd stuurt is het een fluiitje van een cent om de stuurpen eraf te halen en een spacer boven de pen te plaatsen, hoef je niets te zagen.@Sharkman Er gaan nog spacers onder uit, maar als het niet verantwoord zou zijn zouden ze hem toch niet zo leveren af fabriek?
Dat klopt, echter dan wordt het wel erg veel verloop tussen balhoofd en stuurpen (en ca. 0.5 cm spacer zul je waarschijnlijk nog wel nodig hebben.Dat snap ik niet, onder de spacer zit een zwarte, ook iets conische, ring verstopt die precies over het lager past. Ik begrijp nu dat ik zonder problemen de stuurpen hier direct op kan plaatsen?
-
- Forum-lid HC
Alle comfort gerichte vorken zou ik zeker niet met meer dan 3cm aan spacers rijden. In mijn litening heb ik er bij aflevering 1 ritje mee gemaakt 4cm, het veerde meer dan mijn lefty, niet mee te rijden wat mij betreft. 2 a 3 cm is mooi ook qua looks
Ach so, ik kijk wel ff hoe het staat. Op zich kom ik dan op exact dezelfde afstelling als op mijn Colnago, dus wat dat betreft hoeven er geen extra spacers tussen. Waar zouden evt lage conische spacers te koop zijn? (degene die ik nu heb is ca 15 mm hoog)sharkman113 schreef:Dat klopt, echter dan wordt het wel erg veel verloop tussen balhoofd en stuurpen (en ca. 0.5 cm spacer zul je waarschijnlijk nog wel nodig hebben.53x11 schreef:Dat snap ik niet, onder de spacer zit een zwarte, ook iets conische, ring verstopt die precies over het lager past. Ik begrijp nu dat ik zonder problemen de stuurpen hier direct op kan plaatsen?
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Weet iemand het gewichtsverschil tussen een HiMod en Carbon Synapse maat 51 of 54?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
Nee, maar bij de F29 zit er zo,n 80 a 90 gram tussen maar gezien de kleur zal dat ook lak zijn, niet alleen carbon. Dus ik zou hier gokken op een gram of 70liviolivius schreef:Weet iemand het gewichtsverschil tussen een HiMod en Carbon Synapse maat 51 of 54?
wasbeer2006 schreef:Nee, maar bij de F29 zit er zo,n 80 a 90 gram tussen maar gezien de kleur zal dat ook lak zijn, niet alleen carbon. Dus ik zou hier gokken op een gram of 70liviolivius schreef:Weet iemand het gewichtsverschil tussen een HiMod en Carbon Synapse maat 51 of 54?
Ietsje meer zou ik gokken. Mijn Supersix HiMod (mt 56, 2010) weegt iets meer dan 900 gram, ik dacht dat een vergelijkbare "gewone" Supersix richting de 1100 gram ging (nog steeds niet erg zwaar natuurlijk!)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Volgens mij is de vraag een verschil in gewicht tussen een 54 en 56 van hetzelfde frame en dan zou het tussen de 0 en 70 gram kunnen zijn.
Vergelijking tussen supersix een een synapse is zinloos gezien de overige verschillen in karakter/eigenschappen.
Vergelijking tussen supersix een een synapse is zinloos gezien de overige verschillen in karakter/eigenschappen.
En wat zijn die verschillen nou precies?sharkman113 schreef:Vergelijking tussen supersix een een synapse is zinloos gezien de overige verschillen in karakter/eigenschappen.
Ik hoor en lees daar nogal veel verschillende verhalen over.
De Synapse zou redelijk slap aanvoelen voor zwaardere rijders, de supersix zou een stuiterbal zijn.
Wat nu als je een Cannondale voor de lange afstanden zoekt die comfort en goede wegeigenschappen combineert? Welke van de 2 frames komt daar dan het meest voor in aanmerking?