Pinarello
Eigenlijk vind ik de balhoofdbuislengte van 165 mm van Flecha met zijn 1,81 m lengte niet zo indrukwekkend lang. Zo veel verlengd is de balhoofdbuis volgens mij niet.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar het balhoofd wat er gebruikt is, de standaard die Pinarello gebruikt met 1 1/8 en 1 1/4 of ......?
Verder ben ik ook wel benieuwd naar het balhoofd wat er gebruikt is, de standaard die Pinarello gebruikt met 1 1/8 en 1 1/4 of ......?
Swa_Sentneuf schreef:colnagofreak schreef:Jorisb schreef:Kronkels uit het frame en dan?? Dan heb je een standaard ogend carbon frame wat zich niet/nauwelijk nog onderscheid van de rest, dat zwaarder is dan de concurrenten en waar je ook nog eens heel veel voor betaald. :rolleye:
Gewicht interesseert mij niet zo, ik weeg zelf ook 77 kg, en of mijn fiets nu 6,5 kg of 7,5 kg weegt, IK merk er weinig van!
De keuze voor Pinarello is voor mij vanwege dat de geometrie, hij past geweldig!
Zeer goede rijeigenschappen, strak sturend en heerlijk in snelle afdalingen.
Mijn fiets hoeft niet onderscheidend te zijn, bovendien denk ik dat je zonder kronkels een lichter en zeer hedendaags frame kan bouwen, dat kan je wel aan de ontwerpers van Pinarello overlaten!
Kan ik inkomen, gisteren en eergisteren uitvoerig (+ 200km) mijn nieuwe FP2 gaan testen en verschil met mijn (weliswaar aluminium) Ridley op de kasseitjes is duidelijk hoor- en voelbaar.
Terwijl mijn Ridley bijna uitéén dokkerde glijdt de Pinarello vlotjes over de kasseikopjes bijna geruisloos...en er waren slechte stukken bij ( echt boerenwegjes waar bijna niemand komt, ook niet met de fiets )
Ben vanaf nu fervente voorstander van de onda-vorken
Gisteren mijn FP6 tijdens de Ronde door Pajottenland over de kasseien gestuurd. Echt een heel verschil met mijn "oude" fiets. Stabieler en veel betere demping.
Ik zit nu meer "in" mijn fiets dan dat ik erop zit. Aanstaande zaterdag kasseien testen in de Peter van Petegem Classic.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
-
- Forum-lid
had alleen een foto van de zijkant gezien, mijn excuses....gelukkig was het droog vandaag!!
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid
Heb een Pinarello Fp3, ben er blij mee. Heeft 1 van jullie de fiets met een zwart zadel? Ben benieuwd hoe het eruit ziet! Overigens vindt ik het model van 2009 mooier dan van 2010. Wat vinden jullie?
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a
-
- Forum-lid
Da's zeker handig, excusé . Heb de rode versie, De rood wit zwarte van 2009. Met campa chorus.
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a
-
- Forum-lid
"Pinarello Dogma 60.1 named Best Race Bike 2010" door Bicycling magazine, andere winnaars hier te zien Bicycling Magazine 2010 winners
Verder hier een link naar een video van Bicycling magazine over Dogma
Verder hier een link naar een video van Bicycling magazine over Dogma
Ik ben een echte Pina freak en was van plan om een Dogma aan te gaan schaffen
echter ben deze S-works tegen gekomen op het forum en ben nu behoorlijk aan het twijfelen wat nu te doen.....
Technisch gezien vraag ik mij af de Dogma nu beter is dan de S-works, ieder geval is het gewicht van de S-works is beter.
Verdere voordelen tov. de Dogma zijn de levertijden en de prijs (2699,--)
Wat vinden wij ervan mannen, laat jullie mening eens horen!
[img=http://img130.imageshack.us/img130/5541 ... 5e2co1.jpg]
echter ben deze S-works tegen gekomen op het forum en ben nu behoorlijk aan het twijfelen wat nu te doen.....
Technisch gezien vraag ik mij af de Dogma nu beter is dan de S-works, ieder geval is het gewicht van de S-works is beter.
Turbo66 schreef:Ik ben een echte Pina freak en was van plan om een Dogma aan te gaan schaffen
en hoeveel denk je dat deze fiets kost die zal niet veel goedkooper zijn dan een dogma . De wiel kosten alleen al meer dan een doga frame
Moeilijk te geloven dat je als Pina-fan een Dogma wil kopen en dan deze Specialized overweegt.
De Dogma is overweldigend en misschien wel over the edge, de specialized is strak en saai, hoe tegenstrijdig kan het zijn.
De Dogma is overweldigend en misschien wel over the edge, de specialized is strak en saai, hoe tegenstrijdig kan het zijn.
adroit schreef:Moeilijk te geloven dat je als Pina-fan een Dogma wil kopen en dan deze Specialized overweegt.
Ja daar heb je een punt, maar saai kan ik deze fiets absoluut niet noemen