Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 31 dec 2013 22:14

BMS99 schreef:Nog een paar dagen wachten.....

Afbeelding

http://www.grinta.be/nl/nieuws/3099/de- ... komt-eraan
kleding en fiets zijn al bekend ;) even googlen.
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 01 jan 2014 02:08

Tja; moeilijk is het niet :mrgreen:

http://www.bianchi.com/nl/home/home.aspx#


Best mooi eigenlijk.....

Hoewel.......

Met Campa nog mooier :lol:
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 01 jan 2014 11:10

Lijkt wel of er een scheur in het frame zit
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 01 jan 2014 12:21

agentcrabtree schreef:Ik ben ook wel heel benieuwd naar de nieuwe Belkin-shirts, maar ik kan de foto op de FB-pagina van LTD niet zien. Zou iemand de foto's (shirt en eventueel extra foto's van de fiets) hier kunnen plaatsen?
at your service:


Afbeelding

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 01 jan 2014 12:27

Afbeelding

Afbeelding

wat een miskleun zeg.... Ik snap dat Bianchi haar eigen kleur graag zichtbaar wil houden, maar icm het groene van Belkin is dit miz het lelijkste kleurenschema van 2014...
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 jan 2014 12:47

Begint een beetje op Canyon te lijken, onderhand 20 keer Bianchi op het frame! :(
Ik heb dan altijd de neiging om te vragen; Goh, welk merk frame heb je onder je billen?

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 01 jan 2014 17:02

Beste wensen voor 2014! Ik wens jullie allen een goede gezondheid, veel goed fietsweer en een top conditie voor het komend seizoen. Voor de Bianchi fans in het bijzonder zou ik daar nog een paar mooie overwinningen aan willen toevoegen: Bijvoorbeeld Sep Vanmarcke wint de RVV of Parijs-Roubaix, Hoogerland een bergrit in de Giro, LTD de bollekestrui, Bauke Mollema de gele trui...

Verder vind ik de fietsen van Belkin op de actiefoto's best meevallen, zeker nog beter dan de grote meerderheid in het profpeloton. Ondanks dat de combinatie van het celeste groen en de Belkin kleuren dan misschien niet 100% geslaagd is, zijn ze er toch ferm op vooruitgegaan. Als je van Giant komt, wat in mijn ogen toch wel één van de merken is met de allerlaagste uitstraling, en dan op Bianchi mag rijden... Ja, dan zou ik persoonlijk toch heel gelukkig zijn. Uiteraard komt de Oltre van Belkin wel in nog geen 100 jaar in de buurt van de Sempre van Androni. En het stoort mij absoluut niet of er nu 20 keer of 2 keer Bianchi op het frame staat...

Maar nogmaals, dit is maar een persoonlijk voorkeur.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 jan 2014 17:09

Nou ik hoor anders dat de profs van Belkin liever bij Giant waren gebleven. Bianchi maakt goede fietsen, maar kwalitatief is Giant toch wel een stapje hoger hoor! Bianchi heeft in de afgelopen Tour behoorlijk wat frames moeten afschrijven vanwege frame breuken.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 01 jan 2014 18:43

boswielrenner schreef:Nou ik hoor anders dat de profs van Belkin liever bij Giant waren gebleven. Bianchi maakt goede fietsen, maar kwalitatief is Giant toch wel een stapje hoger hoor! Bianchi heeft in de afgelopen Tour behoorlijk wat frames moeten afschrijven vanwege frame breuken.
Ja, dat wielrenners in het algemeen en profs in het bijzonder huiveren van veranderingen aangaande het materiaal is een publiek geheim. Ik denk dat ze bij Argos ook niet bepaald zitten te springen om hun Felt in te ruilen voor een Giant... Je weet wel, de zithouding zou wel eens een paar mm kunnen verschillen...

Over kwaliteit ga ik me niet uitspreken. Het lijkt me trouwens logisch als het materiaal (absurd) licht wordt, dat er zich dan ook meer problemen voordoen. Hier heeft Bianchi volgens mij geen patent op. Misschien dat ze er wel meer moeite mee hebben om de eventuele problemen binnen de eigen kringen te houden, en dat de P.R.-boys van de grote firma's zoals Giant, Trek, Specialized op dit vlak alerter zijn???

En nogmaals, ik heb het totaal niet over de kwaliteit. Die zal anno 2014 bij alle merken wel ongeveer wel gelijk zijn. Te meer daar de meeste carbon frames van slechts een beperkt aantal framebouwers uit het verre oosten komt. Ik bedoel enkel dat Bianchi (samen met nog een paar andere merken) nog voor wielerhistorie staat, in tegenstelling tot andere merken.

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 01 jan 2014 18:55

agentcrabtree schreef:
boswielrenner schreef:Nou ik hoor anders dat de profs van Belkin liever bij Giant waren gebleven. Bianchi maakt goede fietsen, maar kwalitatief is Giant toch wel een stapje hoger hoor! Bianchi heeft in de afgelopen Tour behoorlijk wat frames moeten afschrijven vanwege frame breuken.
Ja, dat wielrenners in het algemeen en profs in het bijzonder huiveren van veranderingen aangaande het materiaal is een publiek geheim. Ik denk dat ze bij Argos ook niet bepaald zitten te springen om hun Felt in te ruilen voor een Giant... Je weet wel, de zithouding zou wel eens een paar mm kunnen verschillen...

Over kwaliteit ga ik me niet uitspreken. Het lijkt me trouwens logisch als het materiaal (absurd) licht wordt, dat er zich dan ook meer problemen voordoen. Hier heeft Bianchi volgens mij geen patent op. Misschien dat ze er wel meer moeite mee hebben om de eventuele problemen binnen de eigen kringen te houden, en dat de P.R.-boys van de grote firma's zoals Giant, Trek, Specialized op dit vlak beter scoren???

En nogmaals, ik heb het totaal niet over de kwaliteit. Die zal anno 2014 bij alle merken wel ongeveer wel gelijk zijn. Te meer daar de meeste carbon frames van slechts een beperkt aantal framebouwers uit het verre oosten komt. Ik bedoel enkel dat Bianchi (samen met nog een paar andere merken) nog voor wielerhistorie staat, in tegenstelling tot andere merken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jan 2014 19:14

agentcrabtree schreef:Misschien dat ze er wel meer moeite mee hebben om de eventuele problemen binnen de eigen kringen te houden, en dat de P.R.-boys van de grote firma's zoals Giant, Trek, Specialized op dit vlak alerter zijn???
Italianen hebben toch zeker wel de reputatie om eventuele problemen op zeer efficiënte wijze "binnen de eigen kringen" te houden.. 8-)
Campagnolo Ultra Dork

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 jan 2014 09:44

agentcrabtree schreef: Als je van Giant komt, wat in mijn ogen toch wel één van de merken is met de allerlaagste uitstraling, en dan op Bianchi mag rijden... Ja, dan zou ik persoonlijk toch heel gelukkig zijn.
Ik ben het met je eens hoor: ik wil in geen 100 jaar op een Giant (of Trek, of noem maar op) gezien worden. Maar ik denk dat dit voor renners toch wat anders ligt: die liggen m.i. niet zo wakker van de uitstraling (hoe meet je dat trouwens, uitstraling?) van hun fiets, en hebben doorgaans lak aan wielerhistorie. Voor hun is fietsen tenslotte geen hobby zoals voor ons.
Anderzijds vraag ik me af of die (ongetwijfeld minieme) kwaliteitsverschillen op dat niveau nu echt zo zwaar doorwegen? (vooraf beweerde men ook dat Merida een verbetering zou zijn tegenover Wilier, maar aan de prestaties van de Lampre-mannen was dat alvast niet echt te merken...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie