Retro / oudere fietsen
Beste lezer,
kan iemand mij wat meer vertellen over het Concorde Squadra frame? Ik denk dat het er eentje is aan de hand van de typische buis en het vlaggetje op de liggende buis. Is zoiets überhaupt een fiets om op te knappen met mooie onderdelen of niet zo zeldzaam als ik denk. Alle info is welkom! Gr Ad
kan iemand mij wat meer vertellen over het Concorde Squadra frame? Ik denk dat het er eentje is aan de hand van de typische buis en het vlaggetje op de liggende buis. Is zoiets überhaupt een fiets om op te knappen met mooie onderdelen of niet zo zeldzaam als ik denk. Alle info is welkom! Gr Ad
Goedenavond,
Sirocco zit in Hoogerheide. Ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest. Hij is bij Sirocco overgespoten maar is weldegelijk een Concorde, er staan diverse logos op de vork en frame. Op internet kan ik nagenoeg niets vinden over het frame maar u kunt mij vast meer vertellen gezien het feit dat u reageert. Gr Ad
Sirocco zit in Hoogerheide. Ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest. Hij is bij Sirocco overgespoten maar is weldegelijk een Concorde, er staan diverse logos op de vork en frame. Op internet kan ik nagenoeg niets vinden over het frame maar u kunt mij vast meer vertellen gezien het feit dat u reageert. Gr Ad
Lijkt mij inderdaad een Concorde Squadra van Columbus Ego buizen.
Nivacrom staal is altijd de moeite waard. Ego op een normale wegfiets is al helemaal een zeldzaamheid. Meestal zie je dat op een baan- of tijdritfiets.
De duurdere frames van Concorde kwamen vaan bij Ciöcc vandaan.
Nivacrom staal is altijd de moeite waard. Ego op een normale wegfiets is al helemaal een zeldzaamheid. Meestal zie je dat op een baan- of tijdritfiets.
De duurdere frames van Concorde kwamen vaan bij Ciöcc vandaan.
Campagnolo Ultra Dork
Concorde was destijds het stickermerk.
Sirocco (Jacques van de Klundert) bouwde en lakte zelf zijn frames. Later zijn de zoons ermee doorgaan. De ene als framebouwer en later als stickermerk, de ander als spuiter (Nicolor).
Campagnolo Ultra Dork
Ik denk dat de markt beperkt is. Herlakken in originele kleuren kost meer dan de waarde die het frame daarna krijgt en met deze lak is het meer iets voor de fun, om op te gaan rijden. Nu is zo'n Ego buizenset niet voor niets zo zeldzaam op een wegfiets. Een groot deel van het comfort gaat verloren. Die doelgroep zal dus eerder een frame met EL, Genius of Max buizen kiezen.
Campagnolo Ultra Dork