Cervélo
aerodynamisch is uiteraard sneller,
maar dan is een tijdritframe hét voorbeeld: aero balhoofd, horizontale liggende buis, uitgesneden achterwiel
dat heeft dit frame dus niet... het zal wrs wel wat voordeel opleveren, maar geen 2 per uur en wrs ook geen 1 tegenover een ander even stijf frame...
maar voor mij was het toch aero genoeg om het te kopen:d
maar dan is een tijdritframe hét voorbeeld: aero balhoofd, horizontale liggende buis, uitgesneden achterwiel
dat heeft dit frame dus niet... het zal wrs wel wat voordeel opleveren, maar geen 2 per uur en wrs ook geen 1 tegenover een ander even stijf frame...
maar voor mij was het toch aero genoeg om het te kopen:d
2km/h harder per wat? per 100km of per minuut? Ja de onderbuis is wat aerodynamischer dan een trek madone of giant tcr maar zet je een setje 40mm hoge velgen in de tcr en r-syssen in de soloist dan is de tcr waarschijnlijk sneller. De verschillende zijn maar klein en amper te merken.
Daarbij komen nog een hoop andere factoren die het verschil maken natuurlijk (De benen bijvoorbeeld!)
Daarbij komen nog een hoop andere factoren die het verschil maken natuurlijk (De benen bijvoorbeeld!)
Er wordt denk ik 2kmpu harder bedoeld. Dat is natuurlijk een moeilijk hard te maken 'feit'. Aan de andere kant is het ook moeilijk hard te maken dat het niet zo is. Heeft natuurlijk allemaal te maken met het vergelijkingsmateriaal. Koop een goed functionerende fiets en knallen maar. Ik koop een andere als deze de krachten van mijn benen niet meer goed aan kan.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
"Mijn vorkbuis was al 1/3de gebarsten, vandaar de kleine kraak die ik de laatste tijd hoorde.
Een slimme keuze dus om niet met die vorken te blijven verder rijden"
Jij hebt echt mazzel gehad TS, 1/3 ingescheurd staat gelijk aan een op scherp gezette ontsteking, je vork had dus elk monent (maar hoogstwaarschijnlijk bij een verkeersdrempel of een een put in de weg) af kunnen knappen. Zal een sticker in de vorm van een engeltje voor je maken....
De omruilaktie komt dus niets te laat, nu nog dat redelijk onzinnige inlijmsysteem de prullenbak in (nooit gesnapt) en Cervelo is weer op koers....
Een slimme keuze dus om niet met die vorken te blijven verder rijden"
Jij hebt echt mazzel gehad TS, 1/3 ingescheurd staat gelijk aan een op scherp gezette ontsteking, je vork had dus elk monent (maar hoogstwaarschijnlijk bij een verkeersdrempel of een een put in de weg) af kunnen knappen. Zal een sticker in de vorm van een engeltje voor je maken....
De omruilaktie komt dus niets te laat, nu nog dat redelijk onzinnige inlijmsysteem de prullenbak in (nooit gesnapt) en Cervelo is weer op koers....
Niets te vroeg denk ik dat je bedoelt. Dat stickertje in de vorm van een engel is een goed idee. Je zult maar achter iemand rijden die zo'n vork gebruikt... zal bij de volgende koersjes eens goed om me heen kijken en cervélo-coureurs mijden.
21st-century schreef:Vanmorgen naar mijn dealer geweest en de vork om laten wisselen. De Wolf SL zag er na een grondige inspectie overigens nog perfect uit. Geen scheurtje of wat dan ook te vinden. Toen de easton uit de doos kwam had ik toch gelijk zoiets van "mooie vork zeg" zoals Paulus R3 al aangaf ziet de vork er inderdaad degelijk uit en zeer goed afgewerkt en jawel gelukkig glanzend. Toen de vork in de R3sl ging moest ik wel even wennen. De kleur zwart is in ieder geval niet hetzelfde als de kleur van het frame. Toch moet ik zeggen dat ik ook niet ontevreden ben over de looks van het geheel. Ik zeg zeker niet dat hij mooier is als de wolf maar lelijk kan ik het gelukkig echt niet vinden.
Ik ben ook weer een centimeter dieper gaan zitten. Was dit toch al van plan dus dat kwam op zich goed uit. Vork op advies van dealer op dezelfde lengte laten afzagen voor het geval dat het toch te diep is. De spacer bovenop de stem zal later verdwijnen als de positie ok is. Na thuiskomst uiteraard gelijk een testritje gereden. Op een goede mooie weg merk ik niet direct veel verschil moet ik zeggen maar daar was het rondje misschien te kort voor. Op de slechtere stukken en op een kasseistrook merkte ik toch ook dat hij inderdaad wat zachter aanvoelt als de wolf. Het rijdt in ieder geval super en de tijd zal het leren hoe hij echt bevalt. Ik wil nogmaals Veltec, Cervélo en in het bijzonder Rabout uit Goes (cervélo dealer maar niet mijn eigen fm) enorm bedanken voor de snelle afhandeling. Dik tevreden dus, de R3 en R3 sl rijders kunnen dus met een gerust hart voor de easton gaan. Hieronder wat foto`s (maar je moet het eigenlijk gewoon in het echt zien, komt veel beter over)
Mooi. Ik was vanavond bij TS-Bikes en zag er een R3SL met de replacement-SLX. Die had ik dus nog nooit in deze glanzende versie gezien, en ik vind dat het de vork wel nog wat extra klasse geeft. Echt wel mooi in een R3SL !
Ik zag er ook de Wolf SL van TS-Biker... met dat scheurtje in de vorkpijp ziet het er niet gezond uit. :s
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Cervélo Soloist - Kleine fiets maten?
Kan iemand mij advisren over de maten voor het Cervélo Soloist frame? Ik sta op het punt een fiets met dit frame aan te schaffen. Als ik naar de maten kijk, zie ik bijvoorbeeld dat de virtuele, horizontale bovenbuislengte voor maat 58 ca. 550mm is. Ter vergelijking met de R3 heeft maat 58 een virtuele lengte van 580 mm.
Is de Soloist 'klein', of heeft dit met een zithoek van 76 graden te maken, terwijl het frame ontworpen is voor 73 graden?
Kan iemand mij advisren over de maten voor het Cervélo Soloist frame? Ik sta op het punt een fiets met dit frame aan te schaffen. Als ik naar de maten kijk, zie ik bijvoorbeeld dat de virtuele, horizontale bovenbuislengte voor maat 58 ca. 550mm is. Ter vergelijking met de R3 heeft maat 58 een virtuele lengte van 580 mm.
Is de Soloist 'klein', of heeft dit met een zithoek van 76 graden te maken, terwijl het frame ontworpen is voor 73 graden?