Tubeless
Iemand nog tips of weetjes : Ik heb een set Zipp 303 Firecrest Rimbrake 2022 tubeless in bestelling staan. Welke banden vallen een beetje fijn op 19mm interne breedte velgen ? Mijn frame kan net wel 28mm banden ( tubes aan ), maar een 28mm tubeless band zal waarschijnlijk breder vallen. In hoeverre vallen bv Schwalbe Pro One 25mm op een 19mm interne velg ? Of is een Pirelli P Zero 26mm of eventueel een Continental GP5000 een redelijke keuze ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
Op een 19c velg is 25 tot 28mm netto wel de beste keuze.
Gezien de huidige banden veel minder breedt uitvallen zou je een 28mm kunnen overwegen.
Persoonlijk zou ik een Pirelli 26mm pakken, maar een schlwabe of conti zijn ook prima.
Kan je ook even kijken hoe breed die vallen. Pirelli 28mm valt bij mij maar op net 29mm op 22c
Gezien de huidige banden veel minder breedt uitvallen zou je een 28mm kunnen overwegen.
Persoonlijk zou ik een Pirelli 26mm pakken, maar een schlwabe of conti zijn ook prima.
Kan je ook even kijken hoe breed die vallen. Pirelli 28mm valt bij mij maar op net 29mm op 22c
Schwalbe Pro One TLE Addex 25mm op een 18mm interne velg is bij mij 26,5 mm.rene schreef: ↑20 mei 2022 20:30 Iemand nog tips of weetjes : Ik heb een set Zipp 303 Firecrest Rimbrake 2022 tubeless in bestelling staan. Welke banden vallen een beetje fijn op 19mm interne breedte velgen ? Mijn frame kan net wel 28mm banden ( tubes aan ), maar een 28mm tubeless band zal waarschijnlijk breder vallen. In hoeverre vallen bv Schwalbe Pro One 25mm op een 19mm interne velg ? Of is een Pirelli P Zero 26mm of eventueel een Continental GP5000 een redelijke keuze ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zeer goede ervaringen met Orange Sealant, maar dat was voor tubes. Nu voor tubeless gebruik ik het weer, maar nog geen lek gereden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Orange is heel goed, maar ook heeeel duur!
Ik heb dezelfde wielen en rij ze momenteel met 28mm Schwalbe Pro One TLE, deze komen bij mij uit op 28,5mm. Heb er ook 25mm schwalbe pro one TLE op gehad maar die vielen me net te smal. Bovendien vond ik de 28mm versie wat makkelijker tubeless te monteren.rene schreef: ↑20 mei 2022 20:30 Iemand nog tips of weetjes : Ik heb een set Zipp 303 Firecrest Rimbrake 2022 tubeless in bestelling staan. Welke banden vallen een beetje fijn op 19mm interne breedte velgen ? Mijn frame kan net wel 28mm banden ( tubes aan ), maar een 28mm tubeless band zal waarschijnlijk breder vallen. In hoeverre vallen bv Schwalbe Pro One 25mm op een 19mm interne velg ? Of is een Pirelli P Zero 26mm of eventueel een Continental GP5000 een redelijke keuze ?