Nee dit is een recente foto van hem, ik heb hem gemaild. Maar Het is wel een vroege versie van de R-041TL@ schreef:Dat is een foto van een oude Venge die niet DI2-ready was, op zijn fiets zit de junction wel gewoon in het frame.
Toen hij die foto plaatste was hij nog maar juist begonnen aan zijn fiets.
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid HC
Wanneer de liner er niet door gaat, dan idd gat iets opboren. Dat kan echt geen kwaad.
De kabels komen onder het frame uit en gaan over zo'n geleider. Daar kan je al je liner laten beginnen en door het frame laten lopen, zo naar buiten door het opgeboorde gat naar je voorderrie.
De kabels komen onder het frame uit en gaan over zo'n geleider. Daar kan je al je liner laten beginnen en door het frame laten lopen, zo naar buiten door het opgeboorde gat naar je voorderrie.
Ik heb een VBR022 besteld en hoop die de komende weken te ontvangen. Vraag me af of ik die liner nodig heb. Op mijn Pinarello zit dat niet. Loopt de kabel niet mooi? Is er dan niet iets mis met 'de weg die de kabel loopt'' ?scottpch schreef:Wanneer de liner er niet door gaat, dan idd gat iets opboren. Dat kan echt geen kwaad.
Verder, nu we het toch over kabels hebben..: Bij mijn Pinarello gaat de achter remkabel bij het ingaan van het frame 'in een dopje'; ook bij het uitgaan.. Dat dopje past, zo lijkt het, in hetframe. Ik zie ook zo iets bij de derailleur kabels die het frame in gaan.
Vandaag de Athenagroep binnen gekregen en heb dus nog even de tijd alles goed te belijken... Zie echter niet van die dopjes (of hoe je die 'tussenstukjes', op pina voor remkabel anders dan derailleur) bij de kabels...
Wordt nog een leuke uitdaging...
zie nu dat de buitenkabel ook door de buis gaan?
http://www.youtube.com/watch?v=8zt9-kHzfho
werkt dat altijd zo?
Gaat het om de dopjes die je over het uiteinde van de kabel schuift (cable stops)? Die kan je bij iedere FM krijgen of bij bijvoorbeeld rose bestellen. Mocht je een weekje of 3 geduld hebben, dan heb ik ze ook wel voor je (heb er 100 in China besteld).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ja en nee...JoostG schreef:Gaat het om de dopjes die je over het uiteinde van de kabel schuift (cable stops)? Die kan je bij iedere FM krijgen of bij bijvoorbeeld rose bestellen. Mocht je een weekje of 3 geduld hebben, dan heb ik ze ook wel voor je (heb er 100 in China besteld).
De kabelstoppers die ik ken zijn de rvs-kleurige dopjes. Die zitten wel bij de kabels. Die zou ik gebruiken voor de eindes die in de remmen gaan (op mijn Pinarello - Door DeVos afgemonteerd) zijn ze niet gebruikt zsg ik net.
De 'stoppers' (vind het wel een goede benaming). gaan in Het frame en .de kabel in de stopper. Voor de derailleur kabel zie ik een nader tussenstukje/stopper....
Welke heb je in china besteld. Ga je een handeltje beginnen?
dank voor het meedenken....
-
- Forum-lid HC
Die kebelstoppers zitten altijd bij het frame, niet bij de groep.
Soms moet je ook gewoon de buitenkabel door het frame trekken.
In de remmen hoeven trouwens geen kabelstoppers, dit past zelf niet bij sommige remmen.
Soms moet je ook gewoon de buitenkabel door het frame trekken.
In de remmen hoeven trouwens geen kabelstoppers, dit past zelf niet bij sommige remmen.
Nee, geen handeltje. Ik had er nog een paar nodig en werk regelmatig ook aan fietsen van vrienden, dus wat extra kan ik altijd gebruiken. Bij Rose betaal je iets van € 2,50 voor tien rubberen end caps (en verzendkosten). Op Aliexpress.com kwam ik dezelfde endcaps tegen voor € 3,50 (100 stuks en gratis verzending).CoureurAW schreef:Ja en nee...JoostG schreef:Gaat het om de dopjes die je over het uiteinde van de kabel schuift (cable stops)? Die kan je bij iedere FM krijgen of bij bijvoorbeeld rose bestellen. Mocht je een weekje of 3 geduld hebben, dan heb ik ze ook wel voor je (heb er 100 in China besteld).
De kabelstoppers die ik ken zijn de rvs-kleurige dopjes. Die zitten wel bij de kabels. Die zou ik gebruiken voor de eindes die in de remmen gaan (op mijn Pinarello - Door DeVos afgemonteerd) zijn ze niet gebruikt zsg ik net.
De 'stoppers' (vind het wel een goede benaming). gaan in Het frame en .de kabel in de stopper. Voor de derailleur kabel zie ik een nader tussenstukje/stopper....
Tja, als je al wielen en een frame uit China gehaald heb, dan haal je ook makkelijker dit soort spulletjes deze kant op.
insta #gravelgremmen
JoostG schreef:Nee, geen handeltje. Ik had er nog een paar nodig en werk regelmatig ook aan fietsen van vrienden, dus wat extra kan ik altijd gebruiken. Bij Rose betaal je iets van € 2,50 voor tien rubberen end caps (en verzendkosten). Op Aliexpress.com kwam ik dezelfde endcaps tegen voor € 3,50 (100 stuks en gratis verzending).CoureurAW schreef:Ja en nee...JoostG schreef:Gaat het om de dopjes die je over het uiteinde van de kabel schuift (cable stops)? Die kan je bij iedere FM krijgen of bij bijvoorbeeld rose bestellen. Mocht je een weekje of 3 geduld hebben, dan heb ik ze ook wel voor je (heb er 100 in China besteld).
Tja, als je al wielen en een frame uit China gehaald heb, dan haal je ook makkelijker dit soort spulletjes deze kant op.
Ben benieuwd welke stoppers het zijn; kun je een link sturen? En ja ik denk dan dat ik graag gebruik maak van je aanbod... Is er ook zo iets voor de derailleur kabel?
Heb jij ook de VNR022? Zit daar niets bij?
Ik heb ook de R-022 en daar zat niets bij. Er zaten wel end caps bij de kabelset die ik besteld had (campagnolo, en ook bij een kabelset die recent van shimano binnenkreeg).
Mijn frame heeft mooie voorgevormde openingen waar de kabel (maar niet de kabelbehuizing doorheen gaat). Kapje over de kabel, en rustig in de opening duwen en je bent klaar.
http://www.aliexpress.com/snapshot/6294169018.html
Zie overigens nu dat ze niet van rubber zijn....
Mijn frame heeft mooie voorgevormde openingen waar de kabel (maar niet de kabelbehuizing doorheen gaat). Kapje over de kabel, en rustig in de opening duwen en je bent klaar.
http://www.aliexpress.com/snapshot/6294169018.html
Zie overigens nu dat ze niet van rubber zijn....
insta #gravelgremmen
-
- Forum-lid HC
O ik dacht dat hij echte kabelstoppers bedoelde ipv kabel eindjes.