Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 29 aug 2008 14:43

De virtuele lengte maakt niet uit, je moet bij effectieve lengte kijken, misschien dat het dan veel minder scheel...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 aug 2008 14:49

Bedankt Jaapie.

Misschien bedoelen we hetzelfde. De horizontale lengte is belangrijk. Immers, in theorie zou ik een frame kunnen hebben met een bovenbuis onder een heel scherpe hoek. The lengte van die buis is dan misschien 580mm, maar horizontaal is het dan veel te kort.

Het is deze 'virtuele' of 'effectieve' horizontale lengte waar ik het over heb.

jibb
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 okt 2006 02:04

jibb 29 aug 2008 15:03

Je zit in de verkeerde tabellen te kijken. Alle Cervelo frames zijn gemaatvoerd op de bovenbuis bij een hoek van 73 graden. De Soloist heeft echter een zadelpen die aanpasbaar is naar 76 graden en dan veranderd inderdaad de lengte van de bovenbuis.

Een Soloist 58 heeft bij 73 graden een effectieve toptube van 58 cm, niet meer niet minder.

Afbeelding
Dat is geen geel! Dit is geel!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 aug 2008 15:28

De belangrijkste groep klanten bestaat uit hoogopgeleide mannen van midden veertig, met een bovengemiddeld inkomen.
Zie je nou wel. Cervélo is gewoon een midlife-crisis-merk :p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 aug 2008 15:32

Scepticus schreef:
De belangrijkste groep klanten bestaat uit hoogopgeleide mannen van midden veertig, met een bovengemiddeld inkomen.
Zie je nou wel. Cervélo is gewoon een midlife-crisis-merk :p


Dat wisten we toch allang..? ;-)

(Sprak de Colnago rijder)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 29 aug 2008 15:44

Colnagorijders zijn de midlife-crisis zeker al een jaartje of 20 voorbij??? ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 29 aug 2008 15:50

Scepticus schreef:
De belangrijkste groep klanten bestaat uit hoogopgeleide mannen van midden veertig, met een bovengemiddeld inkomen.
Zie je nou wel. Cervélo is gewoon een midlife-crisis-merk :p


daar val ik dus ook onder :) :) :) Maar voordat alle poespas en zoverder kwam zag ik die fiets 'n keer en ik was gewoon verkocht! Dat was gewoon "mijn" frame. Of er wel of "nog" niet op gewonnen werd was me worst. Ik vind het nog steeds erg mooi en ben elke dag blij dat ik erop rij.

Het verhaal uit de krant kan ik zelfs zeer waarderen. Dwars tegen de gevestigde orde in. Van under dog naar de top. Blijft een mooi verhaal maar als ik het frame niet mooi zou vinden zou ik hier echt de fiets niet om kopen! Daarnaast krijg je gewoon ook tegenwind van lui die dat niet waarderen want als iemand z'n kop boven het maaiveld uitsteekt... oejoej... NL zit vol met vingertjes!

Gerard: 'n geweldig verhaal!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 aug 2008 16:13

HenkV schreef: daar val ik dus ook onder :) :) :) Maar voordat alle poespas en zoverder kwam zag ik die fiets 'n keer en ik was gewoon verkocht! Dat was gewoon "mijn" frame. Of er wel of "nog" niet op gewonnen werd was me worst. Ik vind het nog steeds erg mooi en ben elke dag blij dat ik erop rij.

Het verhaal uit de krant kan ik zelfs zeer waarderen. Dwars tegen de gevestigde orde in. Van under dog naar de top. Blijft een mooi verhaal maar als ik het frame niet mooi zou vinden zou ik hier echt de fiets niet om kopen! Daarnaast krijg je gewoon ook tegenwind van lui die dat niet waarderen want als iemand z'n kop boven het maaiveld uitsteekt... oejoej... NL zit vol met vingertjes!

Gerard: 'n geweldig verhaal!


Uch uch ;) Het is dat ik al een Cervelo bezit want anders zou ik hem ook moeten kopen :D

Maar zonder dollen. Het is echt te gek als je zo lekker op je fiets zit HenkV. Ik ga even met een cliche gooien: 'de fiets moet het verlengde van de renner zijn zodat het 1 geheel is.' Dat geldt zowel objectief als subjectief. Als een fiets objectief (dus goed afgesteld op jouw maten) goed staat maar je voelt je toch niet lekker erop dan werkt dat niet. Omgekeerd kan ook.
Waar is de Fietsen Fluisteraar? :-)

Het verhaal van Vroomen&White mag ik ook wel. Niks eenheidsworst en gaan waar je in gelooft.

Dus een mooi frame (ben ik het absoluut mee eens), wel doordacht design, nog steeds directe aandacht voor de klant (zie het SL Vork probleem) en als laatste twee ontwerpers die hun eigen weg gaan en nu (zeker op TT gebied) als absolute top gelden.

Ik zie CSC ook als een extensie van dit alles. Zeer breed en getalenteerd team met eigenlijk alleen maar toppers. Geen capsones maar wel presteren en hoe!!
Ik hoop echt voor zowel het huidige CSC Team als wel voor Cervelo zelf dat ze doorgaan met de huidige implementatie. CSC Team=Cervelo.

Door bovenstaande redenen/argumentatie wil ik me heel graag identificeren met Cervelo en velen met mij. Hopelijk blijft Cervelo met beide benen op de grond.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 29 aug 2008 20:54

hier een formulier voor een 3T vork
even afdrukken en bij je dealer af geven
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 29 aug 2008 20:59

harmm schreef:kan iemand mij vertellen waar ik het nummer op mijn voorvork kan vinden?
ik zie er niks op staan.
enkele een sticker maar daar staat volgens mij niks op wat ik moet v ermelden op het formulier


kijk even op formulier wat ik gepost heb daar staat het op,
je moet wel even je vork uit het frame halen
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

harmm
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 feb 2007 21:23

harmm 30 aug 2008 21:21

hallo monsternaar
bedankt voor je reactie allen er stond niks op mijn vork.
het blijkt meer voor te komen zeiden ze bij veltec.

weet iemand wat de diameter van de zadelpenklem van r3sl is
want ze zijn niet zo makkelijk te krijgen als ik gehoopt had

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 30 aug 2008 22:01

harmm schreef:hallo monsternaar
bedankt voor je reactie allen er stond niks op mijn vork.
het blijkt meer voor te komen zeiden ze bij veltec.

weet iemand wat de diameter van de zadelpenklem van r3sl is
want ze zijn niet zo makkelijk te krijgen als ik gehoopt had


die heb ik ook voor je dat is 30mm
even bij mijn fiets opgemeten dat is een R3sl
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Plaats reactie