Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13826
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Doe ik ook.
Misschien is er markt voor een apparaat net als bij horloges
Misschien is er markt voor een apparaat net als bij horloges
Domme vraag dan maar,Bij arm en beenstukken stiknaad bij aantrekken:binnenkant-achterkant of toch de buitenkant.En als er ook nog een label in zit die niet niet gelijk aan de stiknaad zit.Ik heb bijvoorbeeld van Sportfull beenstukken en er staat ook nog Links en Rechts in en een afbeelding van Sportfull aan de buitenzijde om het makkelijk te maken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Bij armstukken moet de stiknaad aan de binnenzijde van de arm. Bij beenstukken moet de stiknaad aan de achterkant. Fouten tegen deze overduidelijke regels worden bestraft door de stijlpolitie.
hun fietsen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13826
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Maar dan moet het merk dit wel goed doen.
Bij craft zit de naad op de beenstukken echt verkeerd.
Die stijl intresseert met niet maar wel de irritatie bij mijn bovenbenen waar ze het zadel(klem) raken.
Ik doe ze gewoon met de naad naar buiten.
Bij craft zit de naad op de beenstukken echt verkeerd.
Die stijl intresseert met niet maar wel de irritatie bij mijn bovenbenen waar ze het zadel(klem) raken.
Ik doe ze gewoon met de naad naar buiten.
Ik had laatst een nieuwe vork in mijn mtb gezet.
Ik was even bij de fm en die zei dat je soms wat olie op die rubbers die om de poten zitten moest smeren zodat ze niet uitdrogen.
Maar kan dat met wd40 of sloop ik ze dan juist?
Of moet ik echt zo'n flesje smeerolie hebben als dit bv : https://www.bol.com/nl/nl/p/kroon-oil-h ... uctPageUrl
Ik was even bij de fm en die zei dat je soms wat olie op die rubbers die om de poten zitten moest smeren zodat ze niet uitdrogen.
Maar kan dat met wd40 of sloop ik ze dan juist?
Of moet ik echt zo'n flesje smeerolie hebben als dit bv : https://www.bol.com/nl/nl/p/kroon-oil-h ... uctPageUrl
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5546
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
De smerende olie zit in de vorkpoten. Zoek maar eens op wat het service interval van die vork is `lower leg service'. Dat is eigenlijk niet meer dan olie vervangen en de wiper seals schoonmaken. Tech docs van je vork speciferen welke olie en hoe veel.Verder kan je beter gewoon geen olie op de buitenkant doen. Dat trekt vuil aan en werkt averechts.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Op mijn racefiets heb ik een 12speed ketting liggen. In de afgelopen maanden (en nogal wisselende omstandigheden) heb ik +-2.750km gefietst. Met de slijtagemeter probeer ik de slijtage in de gaten in te houden, zodat ik de ketting tijdig vervang.
Gezien de prijzen (en in het kader van duurzaamheid) van een 12 speed ketting wil ik de ketting niet te vroeg vervangen. Echter ben ik wat onzeker of hij al aan vervanging toe is. Mijn vraag is de volgende. Drukken jullie de meter aan als je hem op de ketting legt, of moet hij door eigen gewicht tussen de schakels glijden.
Foto 1 is zonder enige kracht, bij de tweede foto heb ik de tool ietsjes aangeduwd. Graag hoor ik van jullie of er sprake is van verkeerde gierigheid of dat ik nog rustig een paar 100 km kan fietsen. Natuurlijk zonder te veel slijtage aan de (veel duurdere) cassette.
Gezien de prijzen (en in het kader van duurzaamheid) van een 12 speed ketting wil ik de ketting niet te vroeg vervangen. Echter ben ik wat onzeker of hij al aan vervanging toe is. Mijn vraag is de volgende. Drukken jullie de meter aan als je hem op de ketting legt, of moet hij door eigen gewicht tussen de schakels glijden.
Foto 1 is zonder enige kracht, bij de tweede foto heb ik de tool ietsjes aangeduwd. Graag hoor ik van jullie of er sprake is van verkeerde gierigheid of dat ik nog rustig een paar 100 km kan fietsen. Natuurlijk zonder te veel slijtage aan de (veel duurdere) cassette.
Niet dat het van enige waarde is maar volgens mij heb jij de twee foto's omgewisseld. Neemt niet weg dat mijn inziens de 12-speed ketting bijna aan vervanging toe is. De basis is dat de tool met enig druk plat komt te liggen op de schakels wat nu dus nog niet op 0,5 het geval is. Enige honderden kilometers moeten nog wel gereden kunnen worden lijkt mij.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Bij de onderste foto meet je ook over de snelschakel heen. Ik weet niet of het überhaupt verschil uitmaakt, ik doe dat nooit voor het geval het wel zou uitmaken.
Bottomline: weet iemand of het verschil maakt in de meting?
Bottomline: weet iemand of het verschil maakt in de meting?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5546
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Als t goed is niet. Maar het advies is om toch even op drie verschillende punten te meten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!