Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 09 jul 2009 16:28

@wielerrevue: waarom zou in het huidige wielrennen de tour en de giro winnen onmogelijk zijn?
't is niet dat mensjov door het ijs gezakt is in deze eerste tourdagen hé.
Hij heeft gewoon een slechte proloog gereden, is naderhand gewoon niet attent genoeg geweest en zit in de verkeerde ploeg. En misschien zit hij met "muizenissen" in zijn hoofd.
Had Contador verleden jaar na zijn girozege "mogen" meedoen aan de tour wie had het meeste kans om hem te winnen denk je?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

joe1972
Forum-lid

joe1972 09 jul 2009 20:24

@ Eelcoz. Als dat de echte reden is, dan laat Bruyneel zich wel kennen, erg kinderachtig. En niet alleen dat, ook heel erg fout. Als de pers iets schrijft dat je niet zint, dan ga je die in de tour boycotten. En dan nog wel een zender als Sporza. Wat mij betreft heel erg fout.
a.k.a Joe

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 09 jul 2009 21:35

Mooie zege van Hushovd vandaag. Jammer voor oscar en rabo....volgens mij wilde oscarito vandaag iets te graag winnen.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 09 jul 2009 21:44

paulusR3 schreef:Mooie zege van Hushovd vandaag. Jammer voor oscar en rabo....volgens mij wilde oscarito vandaag iets te graag winnen.....

Ja, jammer voor Oscar. Helaas kwam hij te vroeg op kop, toen was het wel duidelijk.

En Menchov heeft weer tijd verspeeld. Ik weet nog dat hij na de Giro zei dat hij weet dat hij de Tour kan winnen (niet persee dit jaar, maar in het algemeen).
Voorlopig ben ik niet met hem eens. Hij heeft misschien genoeg vermogen, maar als je tijd verliest op de manier zoals hij dat doet, dan ben je er nog niet klaar voor.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 09 jul 2009 22:01

Het lijkt wel of de tour niet voor menchov bestemd is. Misschien mist hij idd wel de scherpte of kan ie de druk niet aan? Of misschien past het moment in het seizoen niet goed bij zijn bio-ritme ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

alpe
Forum-lid

alpe 10 jul 2009 01:05

Hij zit in elk geval niet in mijn rondemaster morgen...
Sensa

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 10 jul 2009 11:00

Eindelijk dan! De eerste bergetappe van de tour en die laatste col is er een. Heb hem zelf ooit al eens gereden en ondanks de milde stijgingspercentages was ik destijds vooral door de hitte (35+ graden) helemaal gesloopt. De klim is ook lang, al gaan ze niet helemaal tot de top van de Port de Envilira maar stoppen ze bij het skistation.

Wat ik dan niet begrijp is dat de klim staat gecategoriseerd als:
Andorre Arcalis 10.6 km, avg. 7.1 %, catégorie HC

Dat ding is vanaf Andorra la Vella (daar komen ze doorheen) ik geloof iets van 27-28 km tegen 5% gemiddeld. De laatste 3 km tot de top rijden ze niet maar dan heb je dus al 15 km gereden tegen 4-5% en dan beginnen ze aan de het laatste stuk van 10 km van 7%.
Toch wel curieus want in dezelfde etappe zitten cols die korter zijn en ongeveer even steil als de aanloop naar de klim naar Arcalis.

Ik denk ideaal terrein voor de renners met een grote motor en niet de echte klimmers. Dus ik verwacht hier niet dat Armstrong de vernielling in gaat en het is te licht voor Sastre en de Schleckjes. Contador dus of wellicht een verassing uit een vroege ontsnapping?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 10 jul 2009 11:11

@koffie

Interressant om te horen.

Grote motor.. Dan zou zelfs Cancellara in het geel kunnen blijven? Wie weet, hoewel ik denk dat dan toch de lengte van de klim hem gaat opbreken. Dus ik verwacht het niet.

Ik vraag me af of dit een gecontroleerde Astana-show wordt, of, aangezien het wat steilheid betreft volgens Koffie meevalt, misschien wordt het wel 1 groot strijdtoneel. Aangezien er dus relatief meer mensen zullen zijn die uit de voeten kunnen in deze klim.

Ik verwacht zelf toch wel wat strijd. Aangezien er behoorlijk wat favorieten achterstand hebben, moeten ze toch elke finish berg op gebruiken om te proberen wat secondes terug te pakken. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze niet aanvallen. Anders verdienen ze het misschien ook niet om een serieuze kandidaat te zijn.

Grote kans op een wedstrijd in een wedstrijd. Wat vluchters voorop, en daarachter de strijd om de verschillen.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 10 jul 2009 11:35

Nou volgens mij heb ik scheel zitten kijken in mijn enthousiasme :)
Ze gaan helemaal de Envalira niet op! In Andorra la Vella gaan ze linksaf naar Arcalis en niet via Encamp naar de Envalira. Helaas heb ik die dus niet gereden dus de hele bespiegeling kan naar de prullenbak. Morgen rijden ze wel de Envalira op maar als eerste col dus totaal onbelangrijk ;)

De klim naar Arcalis ziet er anders uit: een korte aanloop van 5 km 3% en dan 10km 7%

disclaimer: Het is ook alweer meer dan 10 jaar geleden dus herrineringen uit het verleden geven geen .. enz enz...

-edit:
Juiste route net even bekeken op Steephill.tv
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 10 jul 2009 11:47

@koffie

Potver, daar gaat m'n verhaal, zo de prullenbak in!
Bedankt he :-P

Nee, ik denk nog steeds dat er aangevallen wordt. Ze moeten wel, willen ze tijd proberen goed te maken.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 10 jul 2009 11:51

Sorry T, ik zal het nooit meer doen ;)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 jul 2009 12:05

de porte d'envalira is een geleidelijke stijgende klim. Ik heb hem in 1982 opgereden ( T 42-24)en vnl de laatste 5 kms wegen door. Je ziet de top ook redelijk vroeg en denkt ( op dat ogenblik had ik nog wat te weinig ervaring met cols) dat je bijna boven bent als je nog de 4 a 5 zwaarste kms te gaan hebt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie