Pagina 36 van 44

Geplaatst: 28 mar 2010 13:50
door tommy22
Gisteren ook de Ultremo R gekocht. Mijn FM zei dat al die verhalen over deze banden achterhaald zijn. Ben benieuwd!!!
Ik heb er nog niet op gefietst, maar op mijn Bulls Desert Falcon staan ze in ieder geval fantastisch.

Geplaatst: 28 mar 2010 17:51
door amclassic-fan
Gelukkig heb je veel geloof in je FM. De tijd moet toch echt nog leren hoe goed die nieuwe versie is.

Geplaatst: 29 mar 2010 04:38
door fdegrove
Hoi,
rinke schreef:heb ook altijd Conti's gereden en de afgelopen 4 jaar lekvrij gefietst :)!


Je bedoelt gewoon dat je in die 4 jaar nauwelijks gefietst hebt?

Het recept om minder lek te rijden is anders wel vrij eenvoudig.
Maar goed, wat helpen kaars en bril als den uil niet zienen wil, nee?

En, voor alle duidelijkheid, ook ik heb geen magische bandenformule die fakir spelen kan.

Ciao,:)

Geplaatst: 29 mar 2010 04:45
door fdegrove
Hoi,
Tommy22 schreef:Gisteren ook de Ultremo R gekocht. Mijn FM zei dat al die verhalen over deze banden achterhaald zijn. Ben benieuwd!!!
Ik heb er nog niet op gefietst, maar op mijn Bulls Desert Falcon staan ze in ieder geval fantastisch.


Marketing speelt nu blijkbaar ook in op het aangeboren masochisme van de wielrenner....

De tijden zijn veranderd, de wielrenners nog niet.

Ciao, ;)

Geplaatst: 29 mar 2010 16:56
door a.herrebout
Nu 300 km op de nieuwe versie gereden, tot nu toe nog geen enkel probleem. Wat wel een rotgevoel is: het vertrouwen is weg, ga hem denk ik maar als luxe trainingsband gebruiken, voor tochten en wedstrijden gewoon Conti GP4000S...Ik wil op mijn bandjes kunnen vertrouwen.

Geplaatst: 11 apr 2010 15:42
door wezep
Hier ook een slechte ervaring met de nieuwe Ultremo R.1 banden.
Nog geen 200km gereden, ging ik gisteren op m'n plaat: lekke voorband, net in de bocht.

Nog beetje onduideliijk hoe het lek komt.
Klein sneetje kunnen vinden in de band, maar het lek zit daar niet.
Ook een beschadiging aan de zijkant van de band gevonden en het lek zit daar in de buurt.
Maar de beschadiging kan ook komen door de val.
Lek lijkt aan de onderkant van de binnenband te zitten, maar niet kunnen vinden aan de velg (velglint is net nieuw).
Anderhalf zeizoen heerlijk gereden op de eerste uitvoering van de Ultremo en nooit problemen: zelf geen enkele lekke band.
Tsja...

Geplaatst: 11 apr 2010 23:00
door tati
wezep schreef:Hier ook een slechte ervaring met de nieuwe Ultremo R.1 banden.
Nog geen 200km gereden, ging ik gisteren op m'n plaat: lekke voorband, net in de bocht.

Nog beetje onduideliijk hoe het lek komt.
Klein sneetje kunnen vinden in de band, maar het lek zit daar niet.
Ook een beschadiging aan de zijkant van de band gevonden en het lek zit daar in de buurt.
Maar de beschadiging kan ook komen door de val.
Lek lijkt aan de onderkant van de binnenband te zitten, maar niet kunnen vinden aan de velg (velglint is net nieuw).
Anderhalf zeizoen heerlijk gereden op de eerste uitvoering van de Ultremo en nooit problemen: zelf geen enkele lekke band.
Tsja...


Had ik ook een paar weken geleden.
Fietste terug naar huis van een training en toen ineens een harde knal en mijn band meteen leeg.
Thuis zag ik dat er een gat zat in de zijkant van de ultremo R1.
Heb de volgende dag ook meteen de achterband bij de FM neer gegooit en gewoon weer de vertrouwde conti GP4000s erop gegooit.
Had al geen goede ervaringen met de mountainbike banden van schwalbe maar nu wil ik ze ook niet meer onder de racer hebben.

Geplaatst: 12 apr 2010 04:05
door fdegrove
Hoi,

Het ziet er naar uit dat het nog niet einde verhaal is voor de roemruchte Ultremos.

Kunnen ze bij Schwalbe die bandjes niet eens zelf grondig testen of moeten er echt doden vallen voor ze snappen dat dit geen softwarepakketjes zijn?

Ciao, ;)

Geplaatst: 12 apr 2010 10:04
door eric69
Hallo,


Pffffffffffffffff.....je zou bijna gaan denken dat er fietsers onder ons zijn die werkelijk
er op staan te wachten totdat ze echt lelijk op hun "plaat" gaan (sorry voor de uitdrukking).
Het lijkt wel of de ultremo de rolls-royce is onder de bandjes met "toevallig een productiefoutje"...
Jaja volgend jaar rij ik ook op de kapelmuur cancellara uit het wiel!
Waarom blijven er toch altijd mensen volharden in iets, waarvan ze weten dat het toch nooit gaat lukken?!?!

Grtz,

Eric

Geplaatst: 12 apr 2010 10:19
door robbey
Heb prima ervaringen met ultremo's , weinig lek, dus ik rij op rolletjes...
ff van te voren je bandjes goed nakijken en dan de weg op en uiteraard
'slim' fietsen dus ga de slechte plekken op de wegen zo veel als mogelijk
uit de weg.

Geplaatst: 12 apr 2010 12:44
door tri-a
robbey schreef:Heb prima ervaringen met ultremo's , weinig lek, dus ik rij op rolletjes...


Als je op rolletjes rijdt zal de kans dat je lekt rijdt niet zo heel groot zijn

:rolleye:

Geplaatst: 13 apr 2010 12:58
door fw
eric69 schreef:Hallo,


Pffffffffffffffff.....je zou bijna gaan denken dat er fietsers onder ons zijn die werkelijk
er op staan te wachten totdat ze echt lelijk op hun "plaat" gaan (sorry voor de uitdrukking).
Het lijkt wel of de ultremo de rolls-royce is onder de bandjes met "toevallig een productiefoutje"...
Jaja volgend jaar rij ik ook op de kapelmuur cancellara uit het wiel!
Waarom blijven er toch altijd mensen volharden in iets, waarvan ze weten dat het toch nooit gaat lukken?!?!

Grtz,

Eric

En waarom zijn er toch elke keer weer mensen die zo zwart mogelijk willen schrijven over een paar bandjes? Omdat ik tot nu toe goede ervaringen heb met schwalbe (mtb), moet ik nu ineens maar net doen alsof het bandjes van de Lidl zijn die je gratis kreeg bij een pakje boter?
Ik heb intussen redelijk wat kilometers op de nieuwe schalbes gereden en er zitten wel wat sneetjes in maar die had ik ook bij mijn michelin krylion carbon waar ik ook erg tevreden over was. Het zijn geen kilometervreters vermoed ik maar verder rollen ze heerlijk. Wie ben jij dan om mij te vertellen dat ik een andere keuze moet maken?