Lance Armstrong begint weer met fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39
Haha...heerlijk! Vraagje...die fiets van Valverde...in de combinatie waar hij de tour mee reed, Spaans kampioen. Wat? Mooier of lelijker dan de Trek? Ik zeg ...... LELIJKER!! En dat als Pinarello fan...
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik vind de Prince normaal een geweldige fiets, maar die van Valverde zo ongeveer de lelijkste die ik ooit gezien heb.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
ericpeters schreef: Als ik het goed zie praten we hier over een gefreesde tussenring ( ??) met een rekstrook meetkring (10 Euro), een all in one programmeerbare chip (8 Euro) en een Drop in ANT+ chip (4,50) Een printplaatje en wat afwerking. Het duurste is dat je software op de chip moet zetten om de rekstrookkring te kunnen calibreren en om te rekenen naar kracht, dat gekoppeld aan een cadans meting geeft je vermogen.
Software kost niets, want die kan je gewoon zelf schrijven. Kwestie van de rekstrookjes heel netjes karakteriseren en dat implementeren. De grootste kosten zitten in het computertje zelf, daar zitten aanzienlijke eenmalige kosten in. Maar goed het bedrag wat SRM er voor vraagt is gewoon compleet idioot. Helemaal voor dat oude model met een paar byte geheugen.
Spiders tekenen en laten cnc frezen kost je de kop ook niet als je ergens iemand kent. Alleen als dat tegen commerciele prijs gaat is 't wel prijzig voor de prototypes.
Printplaten maken kost geen drol meer in China (voor goede kwaliteit).
Het zou best een haalbaar project zijn volgens mij
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik was serieus, mijn bedrijf heeft wel wat raakvlakken wij ontwerpen oa electronica, het zijn tegenwoordig allemaal all-in chips (CPU, geheugen en I/O allemaal op een smd chip).
Wij hebben een zuster bedrijf wat bewakings sensoren ontwerpt en maakt voor de auto industrie, soortgelijke technologie. Ik heb hun al eens eens het Ergomo concept voorgesteld, maar de benodigde kwaliteit van de trapas zelf is daar toch wel een kritische factor. Zon rekstrook spider is mechanisch veel eenvoudiger, het is meer de vraag van hoeveel Crankstellen zijn er op de markt waar je op een of andere manier een meet element tussen kettingbladen en aandrijving kunt krijgen.
Ik heb net nog eens naar mijn Campa crank gekeken en je zou een soort ring kunnen maken die je op de bestaande spider schroeft, 10 gaten in plaats van 5 en dan de tandwielen 36 graden verdraaid in de andere gaten schroeven. Of dan materiaal rek voldoende en constant genoeg is om betrouwbaar te kunnen meten vraag ik me wel af.
Wij hebben een zuster bedrijf wat bewakings sensoren ontwerpt en maakt voor de auto industrie, soortgelijke technologie. Ik heb hun al eens eens het Ergomo concept voorgesteld, maar de benodigde kwaliteit van de trapas zelf is daar toch wel een kritische factor. Zon rekstrook spider is mechanisch veel eenvoudiger, het is meer de vraag van hoeveel Crankstellen zijn er op de markt waar je op een of andere manier een meet element tussen kettingbladen en aandrijving kunt krijgen.
Ik heb net nog eens naar mijn Campa crank gekeken en je zou een soort ring kunnen maken die je op de bestaande spider schroeft, 10 gaten in plaats van 5 en dan de tandwielen 36 graden verdraaid in de andere gaten schroeven. Of dan materiaal rek voldoende en constant genoeg is om betrouwbaar te kunnen meten vraag ik me wel af.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Rezne schreef:Zeg ACF, zijn er ook dingen waar je NIETS van weet/snapt ?
Beetje algemene ontwikkeling, alles wat ik interessant vind onthoud ik wel zo'n beetje . Maar dit valt precies in m'n studie, transductie techniek.
@eric, een kleine 16-28 pins 16 bit microcontroller is al genoeg. Met aan accelerometer voorkom je het gebruik van een reed sensor met magneet om de trapfrequentie te meten. Chipje die het Ant+ protocol afhandeld. Die electronica is niet de uitdaging, dat is een kwestie van bij elkaar schrapen en aan elkaar hangen.
De uitdaging is waar je de kracht het makkelijkst kunt meten. De spider en de achternaaf hebben als voordeel dat je maar op 1 punt hoeft te meten. Probleem van de Ergomo is dat ie alleen het vermogen van je linkerbeen meet. Met de 2 kettingbladen zou ook wel wat te verzinnen zijn. Maar dat is lastiger, ook zowat als ie op 't binnenblad een andere afwijking heeft dan op 't buitenblad
Amclassic-fan schreef:een kleine 16-28 pins 16 bit microcontroller is al genoeg. Met aan accelerometer voorkom je het gebruik van een reed sensor met magneet om de trapfrequentie te meten. Chipje die het Ant+ protocol afhandeld.
Ik ga wel gewoon fietsen....
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
@Amclassic fan: Ik zal wel eens tekenen wat ik qua mechanische oplossing in gedachten had en het dan in het fietscafe posten, lijkt me een betere plaats voor dit soort brainstorming.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@Gerard Ik had 't over 't maken van protypes, een programma voor een microcontroller schrijven kost enkel tijd en geen geld. Dat tijd uiteindelijk geld kost (zelfs als student) is een ander verhaal. Behuizingen maken, zaken laten frezen, enz kost allemaal direct veel geld.
@Eric, ik denk dat ik wel in gedachten heb wat je verzonnen hebt. Slimme oplossing, die daarnaast ook nog andere mogelijke voordelen zou kunnen geven. Maar laten wie die discussie maar elders voortzetten idd (cafe of via mail ofzo)
On-topic:
http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/Ar ... =GNS25J4CB
@Eric, ik denk dat ik wel in gedachten heb wat je verzonnen hebt. Slimme oplossing, die daarnaast ook nog andere mogelijke voordelen zou kunnen geven. Maar laten wie die discussie maar elders voortzetten idd (cafe of via mail ofzo)
On-topic:
http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/Ar ... =GNS25J4CB
ik heb een mooie site gevonden,weet niet of het al een keer vermeld is.
super mooie foto's van de comeback van Armstrong en andere renners
http://www.elizabethkreutz.com
super mooie foto's van de comeback van Armstrong en andere renners
http://www.elizabethkreutz.com