Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

sanderb9
Forum-lid

sanderb9 08 nov 2008 13:23

[quote="(gevraagd op gps forum) Sander"]Weet iemand een manier om het tonen van straatnamen uit te zetten?

Bij de SP 2720 e.d. kan je dat allemaal instellen.

OP het kleine schermpje van de Edge vind ik de straatnamen veel beeld innemen. Ik zie liever de straten zelf.
Daarentegen vind ik de aanduidingen van rivieren, plassen, parken e.d. wel weer interessant op de fiets.
....
Het is nog veel gekker!!!!

Net een ritje achter de rug en pas voor het eerst serieus de kaart gebruikt om van dorpje naar dorpje te komen.

Valt mij op dat niet alleen de straatnamen heel irritant zijn maar je krijgt gewoon complete namen van zalencentra, sportcomplexen e.d. in beeld!
Vetgedrukt nota bene.
Ondertussen staan de plaatsnamen (die m.i. wel interessant zijn) in een veel kleiner lettertype op de achtergrond tussen al dat geweld op een klein schermpje. Niet te lezen!

Van het nut van straatnamen kunnen ze me hun mening nog proberen op te dringen maar het nut van extra groot lettertype zalencentra tijdens een trainingsritje op de racefiets?

[/quote]
Hier iemand een suggestie?
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 08 nov 2008 14:02

[quote="omer"]
hier snap ik niets van
[/quote]

Snap je de verbeteringen niet of is het Engels lastig?

Groet,
Frank

whocares
Forum-lid

whocares 08 nov 2008 18:23

Dan gooi je het toch in een vertalingmachine , maar als je het dan nog snapt.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 08 nov 2008 18:29

[quote="Frankvanboven"][quote="omer"]
hier snap ik niets van
[/quote]

Snap je de verbeteringen niet of is het Engels lastig?

Groet,
Frank[/quote] Het engels maar het meest de verbeteringen

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 08 nov 2008 19:07

Wat mij betreft is de belangrijkste verbetering dat je de functie "herberekenen" nu kan uitzetten. Door deze functie was het eigenlijk niet mogelijk om de course functie te gebruiken.

Vandaag direct getest op een ritje van 92Km. Jawel, de eerste keer dat het me is gelukt om zonder problemen een course te rijden !!!!

Geen herberekeningen onderweg (had ik dus uitgezet in de instellingen) en geen meldingen "maak een U bocht"

Op een gegeven ogenblik heb ik bewust de route genegeerd en ben iets anders gereden. Later weer teruggereden naar een verder punt op de route. Zowaar, ook dat snapte hij :-)

Ziet er dus eindelijk veelbelovend uit. Ik heb hem schijnbaar een 1/2 jaar te vroeg gekocht.

sanderb9
Forum-lid

sanderb9 08 nov 2008 19:42

[quote="Frankvanboven"]Wat mij betreft is de belangrijkste verbetering dat je de functie "herberekenen" nu kan uitzetten. Door deze functie was het eigenlijk niet mogelijk om de course functie te gebruiken.

Vandaag direct getest op een ritje van 92Km. Jawel, de eerste keer dat het me is gelukt om zonder problemen een course te rijden !!!!

Geen herberekeningen onderweg (had ik dus uitgezet in de instellingen) en geen meldingen "maak een U bocht"

Op een gegeven ogenblik heb ik bewust de route genegeerd en ben iets anders gereden. Later weer teruggereden naar een verder punt op de route. Zowaar, ook dat snapte hij :-)

Ziet er dus eindelijk veelbelovend uit. Ik heb hem schijnbaar een 1/2 jaar te vroeg gekocht.

[/quote]

Je bedoelt waarschijnlijk dat je nu niet persé een course hoeft te rijden maar dat je gewoon een route uit Mapsource kan rijden zonder het eerst te moeten converteren naar een *.crs file?

whocares
Forum-lid

whocares 08 nov 2008 19:47

[quote="Frankvanboven"]Wat mij betreft is de belangrijkste verbetering dat je de functie "herberekenen" nu kan uitzetten. Door deze functie was het eigenlijk niet mogelijk om de course functie te gebruiken.

[/quote]

Een course ligt toch al vast , hij gaf dan toch een waarschuwing dat je van course bent.Ik kan me niet herinneren dat ie zich ging herberekenen.

Bij mij is het steeds dat iets installeert als ik de Edge opstart , de groene loadbalk blijft steeds terugkomen , dat was eerst alleen bij de eerste installatie .

Ander probleem bij Waarheen! : als ik een daar iets met een opgeslagen rit iets wil doen , slaat het beeld op grijs . Misschien heeft het te maken met die installatie ???

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 08 nov 2008 21:43

Volgens mij hebben we te maken met begripsverwarringen.

Met course bedoelde ik het volgen van een GPX bestand waarbij steeds wordt aangegeven wanneer je ergens moet afslaan. Dit in tegenstelling tot het volgen van een track waar je geen meldingen krijgt.

Volgens mij is de door mij gebruikte benaming "course" niet goed. Wat moet het zijn?

timper
Forum-lid

timper 08 nov 2008 22:03

Ik denk dat je 'route' bedoelt?
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

floepert99
Forum-lid

floepert99 08 nov 2008 22:46

* Implemented change to allow the user to access Map Setup option for tracks which will allow showing that track on a map, and what color to display it in.

Iemand er al in geslaagd om de tracklijn aan te passen ?

(en nu bij de volgende update die lijn wat dunner maken en de tracklog-lijn wat dikker graag svp...)
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

whocares
Forum-lid

whocares 09 nov 2008 09:48

[quote="Frankvanboven"]Volgens mij hebben we te maken met begripsverwarringen.

Met course bedoelde ik het volgen van een GPX bestand waarbij steeds wordt aangegeven wanneer je ergens moet afslaan. Dit in tegenstelling tot het volgen van een track waar je geen meldingen krijgt.

Volgens mij is de door mij gebruikte benaming "course" niet goed. Wat moet het zijn?[/quote]

Ik weet wel dat je een GPX-track of -route bedoelde , maar aangezien je course ( koers ) schreef wilde ik je daarop wijzen om verwarring uit te sluiten.

sanderb9
Forum-lid

sanderb9 09 nov 2008 10:28

Hoe dan ook,
Het blijft volgens mij het beste om een *.crs te rijden (trainingen-koers) aangezien het popup schermpje wel heel irri is bij route en track.

(Ik stond er trouwens van te kijken dat je bij tracks ook richtingaanwijzingen krijgt.)

Bovendien krijg je bij *crs via GPSies ook vooraf hoogte-info mee. Best grappig.
Maar dat kan mss bij route ook wel?

Het eige wat ik mis bij *.crs is dat ie niet automatisch in- en uitzoomt.
Maar daar is mee te leven.

Plaats reactie