Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2008?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5875
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 30 mar 2008 18:32

Mijn eerste 100+

Ik heb vandaag voor het eerst meer dan 100 km gefietst.
De planning was dat ik ongeveer 60 km zou rijden maar dat liep even anders.
Ik was eerst met twee anderen gaan fietsen en na 30 km was er bij een het beste er vanaf.
We zijn toen naar huis gereden en bij de teller op 40 hebben we hem afgezet.
De andere vond de 40 ook wel genoeg en ging ook naar huis.
Ik dacht: ik doe nog een rondje van ongeveer 20 km, alleen werden dat er 30.
Totaal dus 70 km, thuis aangekomen voelde ik me nog goed ook.
Tot mijn verbazing was er niemand thuis en ik had geen sluetel bij me.
Toen ik mijn vrouw belde zei zij dat ze in de stad zat en nog niet naar huis wou.
Prima, ik ga de sleutel wel ophalen bij haar.
Dat is ongeveer 17 km bij mijn huis vandaan.
Met de wind in de rug was ik redelijk snel in de stad.
Mijn vrouw was verbaasd dat ik er was en gaf mij alleen de sleutel als ik eerst een bakje zou doen.
Na dat bakje ging ik weer naar huis tegen de wind in.
na een kilometer of tien merkte ik wel dat ik eigenlijk wel op was.
Maar ik moest nog een stukje.
De laatste 4 km ging ik helemaal stuk en was ik niet vooruit te branden.
Toen ik eindelijk thuis was stond de teller op 105 km.
Ik was verrot maar wel voldaan.
Ik hoop alleen dat ik me niet opgeblazen heb want ik moet nog van de week naar mijn werk fietsen en een kilometer of 20/25 wandelen als voorbereiding voor de Nijmeegse 4-daagse.
Tijdens het tikken van dit verhaal heb ik kramp gekregen in mijn linker hamstring dus ik hoop dat ik goed recupureer.
Al met al ben ik wel een beetje trots en hoop ik dat ik er meer ga rijden.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 30 mar 2008 20:32

Vandaag de eerste clubrit gereden (150km) in snertweer, volgende week als het weer een beetje meewerkt met 2 clubmaatjes naar Ochten voor de 175km.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 30 mar 2008 21:41

Vandaag vroeg weg. Was voor het gevoel 8 uur, maar dat kwam door de zomertijd. Slecht geslapen om me juist niet te verslapen. Enfin, met zijn vijven op pad. Eigenlijk wilde ik met knie- en armstukken gaan rjden maar uit het westen kwam zó'n zwarte lucht dat ik daarvan heb afgezien. Het werd een tocht van 85 km, met heel veel regen en een aardig briesje. Op 80km reed Rizlaaf nog een platte, hij zit het jaar al op drie en is koploper.
Met 85km thuis, en al een uurtje droog, het meisje wilde ook nog even trainen dus direct doorgefietst daar ze al in de blokken stond. Wederom stukje door de polder. Regen viel inmiddels weer met bakken. En omdat ik nieuw sportvoer heb en nog aan het uitkienen ben bijna in de hongerklop ;) en wat doet t meisje? Juist ja, gasgeven en mij zoekrijden :rolleye: Leuk hoor, ik snel zo'n gelletje weggewerkt, beetje recupereren en gelukkig terug met de wind straf op kop. Al had ik t zwaar (niet willen toegeven natuurlijk) toch nog stevig doorgefietst en stond de teller bij de definitieve thuiskomst op 129.
Pfew.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 mar 2008 23:30

Lekker stukje over de A44 gereden, die was afgesloten :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 30 mar 2008 23:31

Zoiets lijkt mij ook wel eens wat, heerlijk zoeven over glad asfalt
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 31 mar 2008 21:07

Heerlijk in de zon gefietst!, doesburg, zevenaar, didam, babberich, bergje in elten, 's heerenberg, zeddam en weer naar huis in Doetinchem!

Rond de 65 km gefietst, vanmiddag het fietsje op het balkon gewassen en hij kan er weer tegenaan
Nu weer een week werken............. misschien kan ik 's avonds nog een rondje doen maar ik denk het niet.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 31 mar 2008 21:15

Ik ga zo nog even een rondje! Het zonnetje schijnt en de lucht is blauw! En in Amsterdam schijnt het te regenen! HeerlijK! ;)

wijan
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 mar 2008 13:53

wijan 31 mar 2008 21:20

Vanmiddag een 50 kilometer gereden. Richting Zwolle en daarna via Wijhe en bij Olst de pont nemen weer terug naar huis. Het was wel bewolkt en heb onderweg nog enkele druppels gevoeld, maar dat mocht geen naam hebben.
Onderweg nog wel even getwijfeld of ik er goed aan deed om aan de andere kant van de IJssel te rijden. Want bij Wijhe lag de pont eruit ivm het hoge water. Bij Olst vaarde de pont wel. Anders had ik er nog een 25 - 30 kilometer extra moeten rijden via Deventer.


bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 mar 2008 22:41

Lang leve de zomertijd! Na een drukke dag op het werk kwam ik thuis en toen zag het er buiten nog zo lekker uit dat ik nog even op de fiets ben gestapt. Nog wat zonneschijn en eindelijk ook eens een keer niet zoveel wind.

Hilversum --> Loenen --> Baambrugge --> Abcoude --> Weesp --> Bussum --> Hilversum voor zo'n 45km.

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 31 mar 2008 22:44

Gister klein rondje gepeddeld. Wat een smerig weer zeg.
Woensdag en donderdag ben ik lekker vrij. Dat wordt fietsen!!!


tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 01 apr 2008 11:20

aaaaaaaargh, het is mooi weer nu! en ik ben aan het werk...............................het enige wat ik kan doen is uit het raam kijken en zwijmelen over de mooie achterhoekse wegen.............
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Plaats reactie