TOUR 2007
53x11 schreef:@Marconi: Lang niet altijd ben ik het eens met je meningen over dopinggebruik en de manier het aan te pakken; maar in dit geval sla je naar mijn mening de spijker op de kop. Ik erger me echt groen en geel aan de manier waarop nu Rasmussen 'zonder proces' wordt veroordeeld. De reactie van Boogerd vanmorgen spreekt toch boekdelen? Absoluut geen verwijt aan Rasmussen (en volgens mij pislink op de Rooy, maar dat kan hij natuurlijk niet zeggen..)
Dat hij een joelende supporter een tik geeft kan ik me heel goed voorstellen (en stiekum vind ik het ook wel mooi dat hij zo'n k*tfransoos op z'n smoelwerk mept)
@Casran: Het zou je sieren als je wat minder uit de hoogte zou doen. Je reactie aan het adres van Snow (die toch echt met goede argumenten komt) was echt beneden alle peil!
Ja, hallo, hoeveel meningen bestaan er overr doping gebruik ? ) Ik vind doping een ordinaire sportfraude en een eerlijke sportieve vent meet zich met een andere sportieve vent op een eerlijk en sportieve wijze. Dus geen stiekeme hulpmiddelen zoals EPO en die andere rotzooi.
Maar. als er gecontroleerd wordt en ene Rasmussen wordt niet positief getest , dan kan je zo'n iemand toch niet betichten van doping omdat hij plots zo goed kan tijdrijden op een parkoers waar ook klimmetjes in zaten!
Je bent het met mij eens en dat doet mij goed en ik sta vast niet alleen in deze. Verder vind ik de de Rooy Rasmussen veel beter onder controle had moeten houden wat betreft die verblijfsformulieren. Na de eerste waarschuwing had de Rooy moeten ingrijpen en zeggen: Vóór die en die datum MOET ik jouw UCI formulieren op mijn buro hebben, ingevuld en wel anders word je niet geselecteerd in de ploeg voor wedstrijden. Sommige mensen zijn anti admin.Ik b.v. haat admin met passie! ) Maar wat moet, moet! Leuk of niet. Je bent directeur van de RABO ploeg en dat schept verplichtingen. Ook op begeleidend gebied. Dáár heeft de Rooy gefaald. Hij wist dat Rasmussen een eigengereide donder is en dat wetende moet je in bepaalde gevallen optreden. Geen formulieren? Doei Rasmussen. Geen wedstrijden.
Ik las dat RABO bobo's die niets van wielrennen afweten de Rooy hebben ingefluisterd om Rasmussen te ontslaan vanwege die verklaring van die Italiaanse journalist die claimde hem in de Dolomieten te hebben gezien en gesproken. Bang voor negatieve publiciteit en bang dat er gebruik van doping gevonden zou worden besloten deze onwijze heren beancounters Rasmussen een strop om zijn nekje te doen. Barbertje moest hangen! De Rooy moest doen wat werd opgedragen op straffe van ontslag .Dat zal hij vermoedelijk toch wel krijgen of hij neemt z.g. zelf ontslag. Breukink hield zich zoals gewoonlijk op de vlakte maar je kon merken dat hij met dat besluit hoogst ongelukkig was. Boogerd idem dito. Die wond er geen doekjes om.
Ja, mooi he hoe hij die Franse frog een knal voor zijn kanis gaf! Moest meer gebeuren! Dat chauvinistische onbeschaamde volk dat zich zó gedraagt verdient niet anders dan een flinke oplazer!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
@Marconi: Filemon Wesselink zei gisteren in de avond etappe dat hij verbaasd was over het amateurisme in de wielersport. Het management zou er toch bovenop moeten zitten waar het gaat over de whereabouts van de renners. Ben het wat dat betreft dus helemaal met je eens.
L'enfer, c'est les autres
Hier ben ik het mee eens.Marconi schreef:Verder vind ik de de Rooy Rasmussen veel beter onder controle had moeten houden wat betreft die verblijfsformulieren. Na de eerste waarschuwing had de Rooy moeten ingrijpen en zeggen: Vóór die en die datum MOET ik jouw UCI formulieren op mijn buro hebben, ingevuld en wel anders word je niet geselecteerd in de ploeg voor wedstrijden.
Ik las dat RABO bobo's die niets van wielrennen afweten de Rooy hebben ingefluisterd om Rasmussen te ontslaan vanwege die verklaring van die Italiaanse journalist die claimde hem in de Dolomieten te hebben gezien en gesproken. Bang voor negatieve publiciteit en bang dat er gebruik van doping gevonden zou worden besloten deze onwijze heren beancounters Rasmussen een strop om zijn nekje te doen. Barbertje moest hangen!
Dit vind ik dan weer te makkelijk geredeneerd.
Natuurlijk zaten De Rooy cs ermee in hun maag dat Rasmussen die formulieren te laat had ingeleverd, maar ze hebben hem voluit verdedigd, waarbij ze zijn meegegaan in zijn verklaring dat hij in Mexico zat en daar geen email had / de post heel langzaam ging etc.
Als vervolgens blijkt dat hij helemaal niet in Mexico zat, hij heeft gelogen tegen Rabo, en Rabo hem dus heeft zitten verdedigen op basis van een verhaaltje dat niet klopt... dan kunnen ze hem toch niet blijven steunen?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Scepticus schreef: Natuurlijk zaten De Rooy cs ermee in hun maag dat Rasmussen die formulieren te laat had ingeleverd, maar ze hebben hem voluit verdedigd, waarbij ze zijn meegegaan in zijn verklaring dat hij in Mexico zat en daar geen email had / de post heel langzaam ging etc.
Als vervolgens blijkt dat hij helemaal niet in Mexico zat, hij heeft gelogen tegen Rabo, en Rabo hem dus heeft zitten verdedigen op basis van een verhaaltje dat niet klopt... dan kunnen ze hem toch niet blijven steunen?
Precies, dan is er sprake van een vertrouwensbreuk en dat is doorgaans in elke organisatie die zichzelf serieus neemt reden voor ontslag.
L'enfer, c'est les autres
Het valt mij op dat er nog veel word gezegd; "hij is niet betrapt op het gebruik van doping". De "heer" Jans Koerts vertelde afgelopen week tijdens de avondetappe dat hij gewoon zorgde dat hij tijdens de controle niet positief was. Mischien wilde Rasmussen wel niet worden gecontroleerd in die periode, omdat hij toen aan gebruiken was? Dit werd door een Belgische verslaggever ook geopperd gisteravond in Nova. Aan de andere kant, lijkt mij idd niet zo moeilijk om te bewijzen waar je was op dat moment, paspoort, vliegticket, gebruik mobile telefoon enz enz.
TonvT schreef:Mischien wilde Rasmussen wel niet worden gecontroleerd in die periode, omdat hij toen aan gebruiken was? Dit werd door een Belgische verslaggever ook geopperd gisteravond in Nova.
Ja nogal wiedes! En dan is het ook nog extra opvallend dat hij niet 'vlucht' naar Mexico maar stiekem in Italië blijft, het land van de 'preparatores'
Maar dat is natuurlijk wel speculatie allemaal, want zoals gezegd: hij is wel gecontroleerd maar niet positief bevonden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Rodion schreef:@Marconi: Filemon Wesselink zei gisteren in de avond etappe dat hij verbaasd was over het amateurisme in de wielersport. Het management zou er toch bovenop moeten zitten waar het gaat over de whereabouts van de renners. Ben het wat dat betreft dus helemaal met je eens.
En het is toch een kleine moeite om een persoon aan te stellen/aan te nemen die samen met de renners de whereabout's invult. Die 50 tot 100 duizend euro meer op zo'n budget.