Winst niet maar ook geen verlies dan? En waarom dan kiezen voor 23mm in 3B en Marmotte? Ik voelde mij toch wel veiliger met 25mm achteraan. (Kan ook in het koppeke zitten)Keezx schreef:Als JIJ het stabiel genoeg in snelle bochten vindt, is het okee, maar winst is er IMO niet mee te halen (zie het genoemde topic).djatwork69 schreef:allez, heb nu eigenlijk 3B gereden met 23 vanvoor en 25 achter en dit beviel mij wel. Die achter was wel 23/25 specialized, 23 onderaan/25 bovenaan (volgens de verkoper en stond zo ook op de verpakking).
Nog een vraag: is er een nadeel op vorm van snelheid/rolsnelhied of enkel rijgevoel?
Ergens tussen 6 en 7 bar zal het optimum voor 60 kg en 15C/25 mm liggen, bij 7 bar vind ik het zelf al stuiterig worden (80 kg) maar de wegen spelen daar ook mee, ik rij veel over klinkers.
Continental GP 4000 S
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Dan moet je dat doen. Als je onzeker bent niet twijfelen.
Maak joe woar
Heb sinds een 700 tal kms conti´s op mijn fulcrum quatro.Gestart met 6,5 bar,tweemaal lek op 300km.Daarna overgeschakeld op 7.5 bar,iets minder confortabel,maar geen lekke banden.Of je veiliger bent met 25mm?We reden vroeger steeds met 23mm,nooit problemen qua veiligheid.Denk persoonlijk dat de 25mm marketing is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
en uw gewicht?salsa schreef:Heb sinds een 700 tal kms conti´s op mijn fulcrum quatro.Gestart met 6,5 bar,tweemaal lek op 300km.Daarna overgeschakeld op 7.5 bar,iets minder confortabel,maar geen lekke banden.Of je veiliger bent met 25mm?We reden vroeger steeds met 23mm,nooit problemen qua veiligheid.Denk persoonlijk dat de 25mm marketing is.
Ik zie daar geen verband tussen , tenzij het stootlekken waren.salsa schreef:Heb sinds een 700 tal kms conti´s op mijn fulcrum quatro.Gestart met 6,5 bar,tweemaal lek op 300km.Daarna overgeschakeld op 7.5 bar,iets minder confortabel,maar geen lekke banden.
.
Ik rij al jaren met maximaal 6 bar en net zo weinig lek als altijd (plm. 1x per 5000 km) , ook met el cheapo bandjes.
Laatst gewijzigd door Keezx op 19 jan 2017 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het hangt toch van zoveel factoren af. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. De "drang" naar bredere banden is echter gekomen door de bredere velgen. Dus waarom gaan we nu ineens 25 mm rijden op 15c?
Maar nogmaals als iemand zich daar fijn bij voelt lekker doen. Ik reed ook op 25 maar ben teruggegaan naar 23, dat ging immers ook prima. En zelfs op m'n pacenti velg (intern 20 mm en extern 24mm) leg ik er het liefst een 23 op (na het pompen zit deze namelijk ver boven de 24 mm).
Maar nogmaals als iemand zich daar fijn bij voelt lekker doen. Ik reed ook op 25 maar ben teruggegaan naar 23, dat ging immers ook prima. En zelfs op m'n pacenti velg (intern 20 mm en extern 24mm) leg ik er het liefst een 23 op (na het pompen zit deze namelijk ver boven de 24 mm).
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
"to compete to win that's all i live for"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik rijd de Conti's 23 mm met een druk van 6,7 bar op een smalle velg, met de 25 mm gaat er ong 6,3 bar in.
Ik weeg 75kg en wanneer ik onder de 6 bar ga rijden, dan voelt dat of je een lekke band hebt.
Zeker in de bochten voelt het dan of je band van de velg gaat lopen.
Ik weeg 75kg en wanneer ik onder de 6 bar ga rijden, dan voelt dat of je een lekke band hebt.
Zeker in de bochten voelt het dan of je band van de velg gaat lopen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
ok, maar is het ook niet gekomen omdat men ineens doorhad dat 25mm dezelfde rolweerstand (of minder ) heeft dan 23mm MAAR meer comfort biedt?jkniep schreef:Het hangt toch van zoveel factoren af. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. De "drang" naar bredere banden is echter gekomen door de bredere velgen. Dus waarom gaan we nu ineens 25 mm rijden op 15c?
Maar nogmaals als iemand zich daar fijn bij voelt lekker doen. Ik reed ook op 25 maar ben teruggegaan naar 23, dat ging immers ook prima. En zelfs op m'n pacenti velg (intern 20 mm en extern 24mm) leg ik er het liefst een 23 op (na het pompen zit deze namelijk ver boven de 24 mm).
-
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
En nog een domme vraag, die bar je erin pompt, is dit om het max aan comfort te bekomen of het minimum aan rolweerstand?
Minder rolweerstand inderdaad. Maar wel weer meer luchtweerstand en bij hogere snelheden is dat weer belangrijk. Het hangt van zoveel factoren af.
En de hoeveelheid bar die je erin pompt heeft inderdaad invloed op het comfort en de snelheid. Dat zijn keuzes en afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Uiteraard zijn er heel veel meningen en verschillende richtlijnen die je kunt aanhouden hiervoor.
En de hoeveelheid bar die je erin pompt heeft inderdaad invloed op het comfort en de snelheid. Dat zijn keuzes en afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Uiteraard zijn er heel veel meningen en verschillende richtlijnen die je kunt aanhouden hiervoor.
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
"to compete to win that's all i live for"