Lightweights
Dus je verkoopt je net nieuwe lightweights voor een wat lichtere achternaaf? (Boven las ik ergens dat de Obermeyers een lichtere naaf heeft, is dat het enige of zit er meer achter?)Ook las ik wat over een Ventoux achterwiel omdat je al bij een beetje wind niet meer rijdbaar is.. maar dat ziet toch ook raar uit 1 lage carbon velg en 1 hoge?Ik vind de hogere velgen (standaards) mooier dan de lagere velgen.@ Berggeit: Ik heb de foto's opgeslagen, gewoon prachtig.
Het verschil tussen Obermayers en Standards zit hem niet enkel in het omruilen van een DT Swiss 240 mechanisme naar een Tune systeem. Uiteraard is dat het meest opmerkelijke: daar waar Standards gebruik maken van een standaard DT Swiss achternaaf (een top constructie, die z'n diensten ook bewijst bij andere wielenproducenten: Bontrager, Xentis, DT zelf, etc.), zit er een Tune naaf met carbon as verwerkt in Obermayers. Die maken het op zich al opmerkelijk lichter. Die carbon as zie je ook gewoon zitten:
Ik meen trouwens dat de Tune 160 er in licht aangepaste versie in zit... en vernam ook dat deze niet converteerbaar is van Campa naar Shimano, of omgekeerd.
Daarnaast maken Obies en Standards gebruik van andere velgen. Obermayers worden ook in andere mallen gemaakt. De Obermayer velgen zijn nog een pakje lichter, en de afwerking is anders, meer glimmend... Nieuw is dat er in de toekomst een super glimmende versie zal aangeboden worden: ik heb die vorig jaar "in real" al eens mogen bewonderen in Friedrichshafen, en die is echt uniek. De Obermayers in Rujano's fiets op Cyclingnews.com zijn nog maar een tussenfase in die meer "fabrieksachtige" (as opposed to: "artisanale") afwerking:
Last but not least maken de Obermayers gebruik van nóg soepeler lagers.
En oh ja, die Obermayer sticker is qua gewicht verwaarloosbaar!
Ik meen trouwens dat de Tune 160 er in licht aangepaste versie in zit... en vernam ook dat deze niet converteerbaar is van Campa naar Shimano, of omgekeerd.
Daarnaast maken Obies en Standards gebruik van andere velgen. Obermayers worden ook in andere mallen gemaakt. De Obermayer velgen zijn nog een pakje lichter, en de afwerking is anders, meer glimmend... Nieuw is dat er in de toekomst een super glimmende versie zal aangeboden worden: ik heb die vorig jaar "in real" al eens mogen bewonderen in Friedrichshafen, en die is echt uniek. De Obermayers in Rujano's fiets op Cyclingnews.com zijn nog maar een tussenfase in die meer "fabrieksachtige" (as opposed to: "artisanale") afwerking:
Last but not least maken de Obermayers gebruik van nóg soepeler lagers.
En oh ja, die Obermayer sticker is qua gewicht verwaarloosbaar!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
En de Obermayers staan tot 4 x vaker in reparatie. Die achternaaf moet zowat jaarlijks van speling worden ontdaan en de voornaaf (volgens mij is het gewoon dezelfde als die in de Standaard zou nog vaker speling vertonen. Type 1 obermayers zijn globaal net zo zwaar als de Standaard Type 1. Ieder moet zijn geld besteden aan hetgeen hij/zij leuk vindt maar een setje Standaards en de rest naar een goed doel levert meer op dan de waanzinnige meerprijs die een setje obermayers moet kosten.....
Overigens kan de tune naaf wel moeiteloos van Shimano naar campa worden verwisseld alleen kan het niet in nederland worden gedaan.
Overigens kan de tune naaf wel moeiteloos van Shimano naar campa worden verwisseld alleen kan het niet in nederland worden gedaan.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 Mei 2007
Had ik ook eerst gedacht, maar een mailtje van CarbonSports deze week leerde me het omgekeerde... dan heb ik nog eens aangedrongen, maar nee, het kan blijkbaar echt niet. En mij zouden ze 't niet weigeren als het ook maar enigzins mogelijk was.
Had ik ook eerst gedacht, maar een mailtje van CarbonSports deze week leerde me het omgekeerde... dan heb ik nog eens aangedrongen, maar nee, het kan blijkbaar echt niet. En mij zouden ze 't niet weigeren als het ook maar enigzins mogelijk was.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
Schitterende fiets. Al zouden een setje zwarte remmen hier goed op staan. ZG, M5 (is m5 ook met shimano te gebruiken trouwens, vraag me dat al een tijdje af?)En die triple. Ik vind die dura-ace triple alles behalve lelijk. een normale triple is zo ''dik'' bij de durasjees valt dat helemaal niet op vanwege het grootte dichte kettingblad.
ow wacht het ging om die wielen, ja die zijn ook wel leuk idd
ow wacht het ging om die wielen, ja die zijn ook wel leuk idd
Hele mooie fiets, die stickers op de achterbrug vind ik echt niet fraai. Aan die triple kan ik me niet ergeren, dat is vooral een ego kwestie