Pagina 36 van 780

Geplaatst: 31 dec 2007 10:23
door recordfreak
Sharkman 1 schreef:Denk toch dat het aan de wielen moet hebben gelegen. Supersix is voor even stijf als de systemsix (maken beide gebruik van dezelfde voorzijde) enkel achter zit het verschil.
Voor grotere/sterkere renners kan ik het gevoel onderschrijven, Supersix is het klimframe met iets meer comfort, System six is het wedstrijdframe dat veel meer controle maar minder comfort biedt.
Prijsverschil tussen super en system six is trouwens behoorlijk overdreven en ik zou voor de laatste gaan als je hem zelf moet betalen......


Weet niet als het echt aan de wielen zal gelegen hebben;
Bora Ultra
Mavic Ksyrium
Tube wielen (dt swiss 240s met reflex velgen en Dugast tuben)

Ok, Ik had een verwachtingspatroon van de Supersix dat hij SUPER ging zijn maar had er gewoon meer van verwacht als je de prijs ziet tegenover de System. Het was een superfiets daar kon je niets op aan merken maar als ik hem zelf moest betalen zou ik ook zeker een system kopen!!

Geplaatst: 31 dec 2007 14:54
door jes65
Wat kost een Cannondale System Six als los frame?

Geplaatst: 31 dec 2007 19:38
door maurice
Ik weet niet of ze los te koop zijn. Volgens mij niet. En al wel dan zijn ze steenduur omdat Cannondale liever complete fietsen verkoopt.

Geplaatst: 31 dec 2007 20:42
door sharkman113
system Six zit in de 26xx Euro range. Super six is nog eens 600 Euro duurder.

Geplaatst: 08 jan 2008 16:01
door vip32
weet iemand hoe het zit als je cannondale frame bv kapot gaat door een crash. kun je dan wel voor een redelijke prijs (bij cannondale) aan een vervangend frame komen?

bij een 'normale' fiets koop je gewoon een nieuw frame voor een redelijke prijs en dan bouw je de boel om, maar hoe zit dat bij cannondale?

Geplaatst: 08 jan 2008 16:21
door vip32
de fietsenmaker waar ik waarschijnlijk straks een nieuwe 2008 system six ga aanschaffen biedt de optie om de remmen te 'upgraden' naar zwarte (carbon) 'Cannondale C1' remmen. dit lijkt me wel mooi ipv de ultegra sl remmen die er normaal opzitten.
heeft iemand ervaring met deze remmen, hoe is het remgedrag?

Geplaatst: 08 jan 2008 16:28
door jorrit10
Heb persoonlijk geen ervaring met de remmen, maar het lijkt me niet echt een upgrade t.o.v. ultegra sl remmen que remprestaties/gedrag.

Geplaatst: 17 jan 2008 00:48
door vip32
de system six ultegra sl heeft volgens de cannondale site een gewone ultegra bbracket, ik neem aan dat dit wat anders is dan de BB30 bracket van de duurdere cannondale modellen.

als ik in deze ultegra bbracket bv een 'fsa triple' (energy of sl-k) wil zetten dan hoef ik toch geen speciale vul bus erin te zetten? het lijkt me namelijk dat dit er al inzit, want de ultegra past er ook in. klopt dit zo?

Geplaatst: 17 jan 2008 09:13
door sharkman113
Dit klopt, Maar ook bij de duurdere modellen wordt er met de fiets een bus meegeleverd om toch standaard crankstellen te kunnen monteren. Dus wat je ook krijgt een standaard bb kun je altijd monteren.
De door cannondale gemonteerde "eigen" remmen zijn echt niet geweldig (eigenlijk is enkel het Hollowtech crankstel beter dan de spullen van de grote merken......)

Geplaatst: 17 jan 2008 09:25
door vip32
Sharkman 1 schreef:Dit klopt, Maar ook bij de duurdere modellen wordt er met de fiets een bus meegeleverd om toch standaard crankstellen te kunnen monteren. Dus wat je ook krijgt een standaard bb kun je altijd monteren.
De door cannondale gemonteerde "eigen" remmen zijn echt niet geweldig (eigenlijk is enkel het Hollowtech crankstel beter dan de spullen van de grote merken......)


ok, dus het frame is al voorzien van deze bus. dat scheelt weer.

jammer alleen dat cannondale geen triple hollowtech crank in het programma heeft. wat zou een goede keuze zijn voor op de systemsix ultegra sl? zat zelf te denken aan de fsa sl-k crank, maar wellicht dat dit een beetje teveel van het goede is. voorwaarden : niet te zwaar, ultegra kwaliteit, triple, zwart.

Geplaatst: 17 jan 2008 10:14
door sharkman113
Dat zei ik niet (ik weet niet welke versie je besteld hebt) een aantal system six versies zijn gewoon met een klassiek bracket uiterust.
In principie is elk crankstel goed. Ik zou gewoon nemen wat je mooi vindt. Als je wel het Si BB is zou ik alsnog het (fsa) si carbon crankstel nemen. Anders bijv. Ultegra of dura Ace

Geplaatst: 17 jan 2008 10:18
door amclassic-fan
Op een SI crankstel kan je de spiders vervangen en die zijn volgens mij qua opname compatible met die van de TA cranks. Er zijn langere assen voor de SI cranks beschikbaar, dus volgens mij zou een triple toch moeten kunnen ook al wordt die niet standaard aangeboden.