Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 21 jun 2007 01:26

Mave schreef:Mooi Mensma,

En zo ziet je Canyon er na je huwelijk uit ;)


Bedankt! Ik heb zelf (nog) geen photoshop, dus geweldig dat jij ff hebt zitten prutsen. Als ik dit zie krijg ik nog meer zin in de trouwerij, als ie achter de rug is dus!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2007 11:55

Zulke mooie foto's maken en geen Photoshop hebben, wat gaat hier mis ? [img=http://gathering.tweakers.net/global/sm ... iggrin.gif]

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 21 jun 2007 12:22

Vind het altijd erg makkelijk om op/aanmerkingen te maken op andermans fietsen, maar toch een paar vragen.

Waarom geen record crank?
Vind je stuur wat te ver gedraaid staan of komt dat door het model?
Verder fraaie fiets/foto's!
Alstublaft.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2007 12:33

Die Pulsion crank komt gewoon ook van z'n oude fiets af, de Pulsion crank is zeker 100 gram lichter dan een Record crank als het niet nog meer is. Mijn Pulsion 172,5 mm met 38-52 woog met een AMClassic isis as maar 603 gram. Ik vind het nog altijd een mooie crank, die lekker anders is dan de andere cranks op de markt, maar ik ben blij dat ik nu gewoon een zware Chorus carbon heb.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 21 jun 2007 12:38

@Mensma: wat voor trapas heb je gemonteerd?

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 21 jun 2007 12:51

Amclassic-fan schreef:Die Pulsion crank komt gewoon ook van z'n oude fiets af, de Pulsion crank is zeker 100 gram lichter dan een Record crank als het niet nog meer is. Mijn Pulsion 172,5 mm met 38-52 woog met een AMClassic isis as maar 603 gram. Ik vind het nog altijd een mooie crank, die lekker anders is dan de andere cranks op de markt, maar ik ben blij dat ik nu gewoon een zware Chorus carbon heb.


@AMclassic
Had deze crank al op zijn bianchi zien zitten ja en als dat puur voor het gewicht is kan ik het begrijpen. Jij hebt er ooit ook een gehad he?
Alstublaft.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2007 13:01

Ja, komt van z'n Bianchi. Die van mij is ergens in Frankrijk of Duitsland in een prullenbak verdwenen. 3 van de 5 tabs waar de bladen aan zitten braken of op een steile klim in de ardennen toen ik voluit aanzette vanuit bijna stilstand. Ik realiseerde me pas een kwartier later dat de knal van mijn fiets afkomstig was. M'n ketting bleef er daarna namelijk er maar aflopen, toen ik goed keek zag ik dat de boel helemaal kapot was. Maar goed laat ik hier maar verder m'n mond houden over mijn crank voordat Mensma weer nachtmerries krijgt. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6360
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 21 jun 2007 13:10

mensma schreef:
Mave schreef:Mooi Mensma,

En zo ziet je Canyon er na je huwelijk uit ;)


Bedankt! Ik heb zelf (nog) geen photoshop, dus geweldig dat jij ff hebt zitten prutsen. Als ik dit zie krijg ik nog meer zin in de trouwerij, als ie achter de rug is dus!


He Mensma , bedenk goed wat je doet , ik ben al 11 jaar getrouwd, en mocht dit jaar pas een setje Hyperons..hahaha. Je fiets ziet er gewldig mooi uit . Zag op het WW forum de fiets van je broer uit Zweden, zal gelijk het fotootje posten ...kan je gelijk zien hoe je zadelpenstrop erop moet .

Veel plezier zowel met je fiets als je voorgenomen huwlijk.

[img=http://www.bencousins.com/canyon5.jpg]

Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 21 jun 2007 13:11

@ Blaffy; Ik heb geen record crank, omdat ik hem simpelweg niet mooi vind (dat marmerpatroon is toch niet om aan te zien?). Misschien dat ik nog eens aan het oude model kan komen, maar dat is nogal lastig te vinden.

En ja, die Pulsion heeft (redelijk) vaak defecten, maar procentueel over het geheel zal dat niet veel zijn. Ik wilde eerst dus ook een andere, maar vind deze dermate mooi en licht dat ik hem gewoon hou. Hopen dat ik een goede heb. Met m'n dikke 80 kg ben ik al een paar keer goed hard de keutenberg en gulpenerberg opgeramd en hij gaf geen krimp, dus ik heb er aardig vertrouwen in.

Het stuur komt vooral door het model van Schmolke, hij zit volgens mij vrij normaal.

@ Ilko: Volgens mii heeft Sharkman er een FSA as ingezet, maar dat weet ik niet zeker. Die zadelpenklem heeft ie er ook zo opgezet, misschien dat ik hem nog ff draai, maar ik ga ervan uit dat hij precies weet wat ie doet!

@ Rene Jemig, dat is bijna precies dezelfde afmontage idd, ander stuur, wielen en zadel/pen, verder identiek.

Wat betreft het huwelijk tref ik het dan beter dan jou! Ze laat me helemaal vrij in alles wat ik koop, als het huwelijk eerst maar door gaat.

schipper
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2005 01:50

schipper 22 jun 2007 07:35

Ik ben een beginnende en nu al verslaafde fietser :) En het is tijd geworden om nu over te gaan van een oude Peugeot naar een nieuwe fiets. Van een vriend hoor ik goede verhalen over Canyon. Wat raden jullie een beginner aan?

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 22 jun 2007 10:52

Schipper schreef:Ik ben een beginnende en nu al verslaafde fietser :) En het is tijd geworden om nu over te gaan van een oude Peugeot naar een nieuwe fiets. Van een vriend hoor ik goede verhalen over Canyon. Wat raden jullie een beginner aan?


Ik ben dan niet meer beginnend doch wel verslaafd. Wat je aan te raden is hangt natuurlijk mede van je budget af. Maar de Canyon Ultimate AL7.0 (danwel in Shimano als Campa uitvoering) is een heele mooie beginnersfiets. En gewoon je gevoel vertrouwen en altijd iets meer uitgeven dan je budget je toereikt. Aan de andere kant is er ook niets mee om als beginner meteen het beste te kopen.... dan is deze ook heel leuk: de Canyon Ultimate CF 9.0. Dat bespaart je in de toekomst het kopen van een tweede fiets als je tegen die tijd nog meer verslaafd bent geraakt.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 22 jun 2007 13:10

Ik vraag me af hoe het komt dat Canyon toch nog zoveel als beginnersfiets wordt genoemd? De stijfheid lijkt me iets om een beginner niet aan te raden, daarnaast heeft een beginner over het algemeen gewoon meer baat bij de dienstverlening van een fietsenmaker.

Dat Canyon prima fietsen heeft, geloof ik graag, maar maakt de positieve eigen ervaringen met Canyon het dan meteen een mooie beginnersfiets..?

Plaats reactie