Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2011

rinke
Forum-lid

rinke 15 mar 2011 21:23

@Rooi1977: laat je aanhang eerst lekker ergens anders gaan staan, bijvoorbeeld Eijserbosweg oid en dan gezellig bij de Cauberg, hebben ze tenminste ook wat te doen die dag. Druk is het wel in Valkenburg maar niet zo onmogelijk als op zondag...
veel plezier ;)

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 15 mar 2011 21:36

[quote="Rooi1977"]Beste mensen...

Ik ga zelf de 200 km rijden aanstaande AGR.. nu vraag ik me af of het leuk is voor mijn aanhang om me aan te moedigen in Valkenburg ? Of is het hier zo druk dat het beter is om elders langs de route plaats te nemen.. [/quote]

Als je ze wat wilt laten zien van de omgeving en waar jij allemaal omhoog moet ploeteren kun je ze eerst stallen op de Loorberg. Dan kunnen ze van daar lekker wandelend naar Schweiberg en van Scheiwberg wandelen ze naar de voet van de Camerig. Vanaf daar pakken ze de auto naar de Eijserbos en rijden daarna naar de Cauberg. Hebben zij een mooi dagje Zuid-Limburg en de buikjes vol met vlaai en dus tevreden. Lekker na pilsen na de finish... geslaagde dag zou ik zeggen.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

rooi1977
Forum-lid

rooi1977 16 mar 2011 13:17

bedankt voor de info ! Ik kan op de eyeserbosweg wel wat steun gebruiken denk ik, ja !!

tobi_as
Forum-lid

Gebruikersavatar tobi_as 31 mar 2011 17:23

Ik ga over twee weken de 150km ronde doen. Ik ben echter benieuwd of ik zelf voor mijn voedsel en drank onderweg moet zorgen of dat dit verkrijgbaar is bij de verzorgingsposten. Wat is jullie ervaring?
Keep calm and pedal like you stole it

wildeep
Forum-lid

wildeep 31 mar 2011 17:30

Vorig jaar was er onderweg genoeg te krijgen bij de verzorgingsposten en horeca langs de route. Maar ik had toch wel eea bij me hoor.... je weet nooit precies wanneer je zin krijgt in een fruitreep :)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 apr 2011 00:53

De lus door België zit er iig niet in dit jaar.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rinke
Forum-lid

rinke 01 apr 2011 09:47

@scepticus AMG is geen LM!!! ;)

nielsvans
Forum-lid

nielsvans 03 apr 2011 19:56

Zoek je nog een overnachtingsplek voor de Amstel Goldrace?
Wij rijden de AGR in voorbereiding op de Tour for Life en hebben een vakantiehuisje in Rekem met nog drie bedden over voor de vrijdagnacht en evt ook de zaterdag. Inclusief ontbijt. De hoogste bieder wint, en de opbrengst daarvan gaat naar Artsen zonder Grenzen.
Voor meer informatie neem contact met me op. Zie voor meer informatie over ons team en ons e-mailadres tour4life.webba.nl
Succes met fietsen!
tour4life.webba.nl

przyrodnik
Forum-lid

przyrodnik 12 apr 2011 18:07

Circus?

Pipo Pozzato is bij mijn weten dit jaar afwezig!

LM? Krijgt dit jaar van gemeente Voeren geen toestemming op haar Vlaams grondgebied!

Wij gaan op de zaterdag weer lekker met een groepje rijden en duiken zonder twijfel weer de toertocht in. Het is openbare weg, niets aan te doen (net als afgelopen zaterdag, toertocht Parijs-Roubaix - de verkeersregelaars waren zeer behulpzaam daar, nummertje of niet). Ben daar gek om 30 euro neer te leggen voor een toertocht (schijnt ook nog moeilijk aan te komen te zijn) en dan het risico dat de bakken uit de lucht vallen.

En zondag weer de afsteekrit: ploegenpresentatie op de Markt, Maastricht, en dan 80 km rijden om de koers 10-12 keer voorbij te zien komen, en de laatste 30 kilometers op het grote scherm dat altijd op de brug over de Cauberg hangt.

Kaart van de afsteekrit voor zondag:
http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... 5&t=h&z=11

Na de twee passages in Cadier en Keer terug naar Vilt, de fiets achter laten in de buurt van de kruising Rijksweg N590 met Sibberweg en dan ca. 1000 meter te voet richting het scherm. Wij gaan zelf altijd in de struiken zitten aan de westzijde van de Cauberg - goed zicht op scherm en parcours en nog altijd niet te veel geduw en geschreeuw om je heen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 apr 2011 18:44

[quote="Przyrodnik"]
Wij gaan op de zaterdag weer lekker met een groepje rijden en duiken zonder twijfel weer de toertocht in. Het is openbare weg, niets aan te doen (net als afgelopen zaterdag, toertocht Parijs-Roubaix - de verkeersregelaars waren zeer behulpzaam daar, nummertje of niet). Ben daar gek om 30 euro neer te leggen voor een toertocht (schijnt ook nog moeilijk aan te komen te zijn) en dan het risico dat de bakken uit de lucht vallen..[/quote]

Klinkt alsof je het er om doet. Dat vind ik dan wel weer beetje bijzonder...
Less is bore

aristos
Forum-lid

aristos 12 apr 2011 21:33

[quote="Daniel1975"][quote="Przyrodnik"]
Wij gaan op de zaterdag weer lekker met een groepje rijden en duiken zonder twijfel weer de toertocht in. Het is openbare weg, niets aan te doen (net als afgelopen zaterdag, toertocht Parijs-Roubaix - de verkeersregelaars waren zeer behulpzaam daar, nummertje of niet). Ben daar gek om 30 euro neer te leggen voor een toertocht (schijnt ook nog moeilijk aan te komen te zijn) en dan het risico dat de bakken uit de lucht vallen..[/quote]

Klinkt alsof je het er om doet. Dat vind ik dan wel weer beetje bijzonder...[/quote]

+1; er zijn voldoende dagen in het jaar waarin je dezelfde route kan rijden. Ik vind het ook teveel geld, maar wil hem minstens één keer gereden hebben.

Wij rijden trouwens een eigen route van 170 km met daarin al het mooiste van de 100km, 150km en 200km (ofwel de 250km zonder de saaie stukken). Ik ben benieuwd.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

przyrodnik
Forum-lid

przyrodnik 13 apr 2011 03:15

Tuurlijk doe ik het erom. Het is eigenlijk een soort toerisme: duizenden fietsers zien stoempen en ploeteren, en hoe kan dat beter dan zelf op de fiets te gaan zitten. Vind het ook pure (Hollandse?) zever over de wildrijders. Het is gewoon openbare weg. Tegelijk is het circus maar dat maakt het nu ook zo leuk. En de rest van het jaar rijd ik ook vaak delen van het parcours. Maar het is leuk om in de toertocht te duiken. Misschien ben ik wel een van die zogeheten kamikazes - wie zal het zeggen. Maar ik doe het er zeker om. Heb daarom ook de laatste 95 km van Parijs-Roubaix gereden op de zaterdag voor de koers (toevallig was er tegelijk een P-R toertocht, 1e keer). Had wellicht op de dag van de koers ook gekund. Met LBL rijd ik de laatste 100/120 km op de dag van de koers. Doe het erom: de sfeer, route netjes uitgepijld, publiek langs de weg. Laatste 100 km van de TdF-etappe Brussel-Spa vorige zomer, met de Tour-duivel en zes hellingen van categorien 3 en 4, verklede fans langs de weg.

Eind mei heb ik mijn zinnen gezet op het rijden van het parcours van de Ronde van Belgie op de dag van de wedstrijd. Zaterdag zit de koers in de Ardennen, zondag door het nabije deel van Vlaanderen.

> Wij rijden trouwens een eigen route van 170 km met daarin al het mooiste van de 100km, 150km en 200km (ofwel de 250km zonder de saaie stukken). Ik ben benieuwd.

Wij beginnen lekker rustig en haken dan op zeker moment in op de 150 km tocht. Tenminste, vorig jaar. Dit jaar zien we wel. Niet te veel plannen, gewoon zien wat de dag brengt. Fietsen is fietsen. En met honderd man tegelijk de Fromberg op rijden is gewoon leuk, en of ze allemaal een nummertje hebben of geen van allen doet er voor mij niets toe. En dat een boer die het maar lastig vindt dat de Eyserbosweg de hele dag wordt platgereden door wieleramateurs met een enorme trekker die helling op rijd en daarmee de boel blokkeert - het hoort erbij, dat is gewoon lachen. En hij heeft nog gelijk ook: het is zijn terrein, niet dat van die stomme fietsers...

Plaats reactie