Tour de France 2012
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik zeg Nibali als winnaar vandaag!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
De vraag is denk ik vooral wie het hardt een echt stijl stuk kan bedwingen en dan denk ik aan de echt vlieggewichten. Iemand van Euskatel, wellicht?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Waarom worden de tijdverschillen in deze etappe eigenlijk niet geneutraliseerd?
Zonder die valpartij zouden er immers geen tijdverschillen zijn.
Het hele klassement is nu al gevormd door iets dat niet met competitie te maken heeft.
Dat gebeurde vorig jaar toch ook na die massale valpartij op de Stockeu??
Zonder die valpartij zouden er immers geen tijdverschillen zijn.
Het hele klassement is nu al gevormd door iets dat niet met competitie te maken heeft.
Dat gebeurde vorig jaar toch ook na die massale valpartij op de Stockeu??
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
- Locatie: Schoten (B)
Dat was ook niet naar de zin van sommige renners....waar ga je de lijn trekken?loos schreef:Dat gebeurde vorig jaar toch ook na die massale valpartij op de Stockeu??
Vandaag gok ik op Evans die altijd graag zijn ritje meepikt ...om dan rustig te controleren tot in Parijs.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
2010 na de Stockeu was het Cancellara die de boel platgooide omdat de Schlecks gevallen waren. Nu nam niemand die "verantwoordelijkheid" omdat niemand met naam en invloed in de voorste groep er belang bij had dat de gevallen renners terugkwamen. Ook Cancellara niet omdat Schleck dit jaar geen podiumkandidaat is en hij zijn gele trui verdedigt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Hesjedal stap ook niet meer op... Ik verwacht vandaag wel wat van de jongens die gisteren veel tijd hebben verloren maar toch redelijk ongeschonden zijn gebleven.
Overigens zijn de beweringen dat de Rabo's verder naar voren hadden moeten zitten wat mij betreft onzin. De vlakke etappes worden de laatste jaren juist ontsierd doordat er angst heerst om te vallen. Daardoor willen klassementsrenners van voren zitten en daar wordt het gewoon te druk, waardoor de kans op grote valpartijen alleen maar groter wordt. BMC en Sky hebben vooraan niets te zoeken. Laat de sprintploegen het werk maar doen in de vlakke etappes. Dat scheelt een hoop geschuif, geduw en drukte voorin.
En laat ze de eerste week van de Tour eens beginnen met wat zware bergritten...
Overigens zijn de beweringen dat de Rabo's verder naar voren hadden moeten zitten wat mij betreft onzin. De vlakke etappes worden de laatste jaren juist ontsierd doordat er angst heerst om te vallen. Daardoor willen klassementsrenners van voren zitten en daar wordt het gewoon te druk, waardoor de kans op grote valpartijen alleen maar groter wordt. BMC en Sky hebben vooraan niets te zoeken. Laat de sprintploegen het werk maar doen in de vlakke etappes. Dat scheelt een hoop geschuif, geduw en drukte voorin.
En laat ze de eerste week van de Tour eens beginnen met wat zware bergritten...
Opmerkelijk dat Menchov de eerste tourweek geen tijd heeft verloren.. Nog even afwachten wat er tot en met maandag gaat gebeuren, maar ik heb het idee dat hij aardig in orde is. Om een onverklaarbare reden gun ik het hem wel.
Gazelle Team TVM \'99
Wat zou dat veranderen aan het feit dat in een vlakke etappe daarna zowel de klassementsmannen als de sprinters van voren willen zitten? Ik zie geen verschil.klaasjenl schreef:En laat ze de eerste week van de Tour eens beginnen met wat zware bergritten...
Zelfs als het niets verandert aan de stress binnen het peloton, heb je in elk geval kunnen genieten van de klimmerscapaciteiten van je favoriete renner voordat deze door domme pech wordt geëlimineerd.litespeed schreef:Wat zou dat veranderen aan het feit dat in een vlakke etappe daarna zowel de klassementsmannen als de sprinters van voren willen zitten? Ik zie geen verschil.klaasjenl schreef:En laat ze de eerste week van de Tour eens beginnen met wat zware bergritten...
En daarop inhakend denk ik dat de angst en stress in het peloton ook weleens kleiner kan worden. De angst om nog uit te vallen voordat je überhaupt iets hebt kunnen laten zien valt immers weg.
-
- Forum-lid
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48
De mannen van het klassement willen nu voorin zitten omdat ze niet willen vallen én omdat de onderlinge verschillen erg klein zijn. Dus een val zoals gisteren heeft erg veel invloed op het klassement.litespeed schreef:Wat zou dat veranderen aan het feit dat in een vlakke etappe daarna zowel de klassementsmannen als de sprinters van voren willen zitten? Ik zie geen verschil.klaasjenl schreef:En laat ze de eerste week van de Tour eens beginnen met wat zware bergritten...
Geen gek idee dus om met een etappe te beginnen die de onderlinge verschillen groot maakt, dan kan een klassementsrenner desnoods 3 minuten achter de sprinters rijden en hoeft alleen oog te hebben voor de direct concurrentie.
Daar ben ik het wel mee eens idd. Ik vraag mij ook af wat er in de sponsors omgaat. Veel investeren met zo'n enorm risico op uitval van de blikvangers.klaasjenl schreef:Zelfs als het niets verandert aan de stress binnen het peloton, heb je in elk geval kunnen genieten van de klimmerscapaciteiten van je favoriete renner voordat deze door domme pech wordt geëlimineerd.
En daarop inhakend denk ik dat de angst en stress in het peloton ook weleens kleiner kan worden. De angst om nog uit te vallen voordat je überhaupt iets hebt kunnen laten zien valt immers weg.