Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 nov 2006 13:07

tja...
Wat is belangrijk voor jou ? Het frame van de R3 is beduidend lichter en de SL is beduidend aerodynamischer en wellicht wat stijver..Ook kan je keuze van invloed zijn op je afmontage keuze.
Dus vertel eens waarom een SL uitvoering bijvoorbeeld?
En wat gaat er voor de rest op de fiets komen ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 nov 2006 13:35

Allebei zijn ze niet of nauwelijks stijver of lichter dan de CR1 die je nu hebt dus waarom zou je die weg willen doen? Alleen voor de looks?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 nov 2006 13:40

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 14 November 2006

Allebei zijn ze niet of nauwelijks stijver of lichter dan de CR1 die je nu hebt dus waarom zou je die weg willen doen? Alleen voor de looks?

Die zijn belangrijk !

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 14 nov 2006 14:39

Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak.
Wat komt er op? Misschien een beetje anti Cervello, maar Campa Record 07 is de bedoeling. Heb een stel Zipp 404's (draad), stel Mavic Ksyriums.
Waarom een SL? SL is de overtreffende trap van de originelen. Net zo stijf (of zelfs wat stijver volgens de homepage)  en dan nog lichter ook. Daarnaast een lichtere portemonaine in mijn achterzak! Dus wat wil je nog meer.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 nov 2006 15:23

Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 14 November 2006


Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak.
Wat komt er op? Misschien een beetje anti Cervello, maar Campa Record 07 is de bedoeling. Heb een stel Zipp 404's (draad), stel Mavic Ksyriums.
Waarom een SL? SL is de overtreffende trap van de originelen. Net zo stijf (of zelfs wat stijver volgens de homepage)  en dan nog lichter ook. Daarnaast een lichtere portemonaine in mijn achterzak! Dus wat wil je nog meer.

Dan is het nog een kwestie van smaak en een beetje of het absolute gewicht belangrijk is voor je..Er zijn vervelendere keuzes zal ik maar zeggen ..

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 14 nov 2006 15:34

ik vind de slc sl mooier plus dat je in de polder het aerodinamische voordeel hebt. In de bergen maakt het niets uit omdat ze ongeveer even licht zijn. Zal dus vooral een kwestie van smaak zijn.
vervelende keuze! sterkte ermee ...............!
Heb zelf de soloist team besteld............deze wordt begin december geleverd. Ik wacht ongeduldig af! ................................(zucht)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 nov 2006 15:50

Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 14 November 2006


Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak.


Die hele dunne achterbrug op de R3 is inderdaad wel hoogstaand. En het aerodynamische van SLC spreekt me ook wel aan. Maar qua technische hoogstandjes er volgens mij maar één fiets die uitblinkt in stijfheids/gewicht ratio... de CR1.....
Ik snap je keuze trouwens wel want ik vind Cervélo ook schitterend!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 14 nov 2006 16:28

Quote: Origineel geplaatst door havana op 14 November 2006
Maar qua technische hoogstandjes er volgens mij maar één fiets die uitblinkt in stijfheids/gewicht ratio... de CR1.....


De R3 (SL) heeft anders een behoorlijk hogere STW-waarde dan de CR1.

@Arnoud: hoe wil je je fiets gaan gebruiken? Hoe zwaar ben je? Wat verwacht je van je fiets?

Op (vooral) weightweenies komt de discussie R3 vs. SLC ook regelmatig naar voren, over het algemeen is de conclusie daar dat de R3 gewoon het stijfste, strakste, en lichtste racemonster is, en de SLC vooral vrij aero maar nog steeds vrij licht en stijf (maar wel wat minder dan de R3).

Dus... kijk welke eigenschappen voor jou belangrijk zijn, en kijk ook vooral wat je mooi vindt. Een Record groepje zal iig echt niet misstaan!

Ohja, je zou ook nog de nieuwe Scott Addict in overweging kunnen nemen, schijnt ook weer een treetje boven de CR1 moeten komen, en vanaf halverwege volgend jaar met geintegreerde zadelpen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 nov 2006 17:26

Wat zijn de prijzen van die SL-uitvoeringen trouwens? Persoonlijk vind ik de SLC-SL het mooist! Is deze ook in andere kleuren dan zwart te verkrijgen?
[edit]
Als ik de prijzen bij Salden bekijk word ik niet vrolijk...
SLC frameset 2999.-
SLC SL frameset 4349.-
R3 frameset 2449.-
R3 SL frameset 3049.-

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 nov 2006 17:50

je kan daar wel je oude fiets inruilen hè ! 

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 15 nov 2006 10:33

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 14 November 2006

je kan daar wel je oude fiets inruilen hè ! 

Een makker heeft dit ook geprobeerd. Hij kreeg een belachelijk lage overnameprijs .... (het was een Cannondale triathlonfiets, weliswaar met 26" wielen, maar in onberispelijke staat)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 nov 2006 11:12

Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 15 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 14 November 2006

je kan daar wel je oude fiets inruilen hè ! 

Een makker heeft dit ook geprobeerd. Hij kreeg een belachelijk lage overnameprijs .... (het was een Cannondale triathlonfiets, weliswaar met 26" wielen, maar in onberispelijke staat)


dat bedoelde ik ook..
Misschien met een jonge, populaire inruil fiets dat je nog wat leuks kan doen daar..

Plaats reactie