Cervélo
tja...
Wat is belangrijk voor jou ? Het frame van de R3 is beduidend lichter en de SL is beduidend aerodynamischer en wellicht wat stijver..Ook kan je keuze van invloed zijn op je afmontage keuze.
Dus vertel eens waarom een SL uitvoering bijvoorbeeld?
En wat gaat er voor de rest op de fiets komen ?
Wat is belangrijk voor jou ? Het frame van de R3 is beduidend lichter en de SL is beduidend aerodynamischer en wellicht wat stijver..Ook kan je keuze van invloed zijn op je afmontage keuze.
Dus vertel eens waarom een SL uitvoering bijvoorbeeld?
En wat gaat er voor de rest op de fiets komen ?
Allebei zijn ze niet of nauwelijks stijver of lichter dan de CR1 die je nu hebt dus waarom zou je die weg willen doen? Alleen voor de looks?
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 14 November 2006
Allebei zijn ze niet of nauwelijks stijver of lichter dan de CR1 die je nu hebt dus waarom zou je die weg willen doen? Alleen voor de looks?
Die zijn belangrijk !
Allebei zijn ze niet of nauwelijks stijver of lichter dan de CR1 die je nu hebt dus waarom zou je die weg willen doen? Alleen voor de looks?
Die zijn belangrijk !
Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak.
Wat komt er op? Misschien een beetje anti Cervello, maar Campa Record 07 is de bedoeling. Heb een stel Zipp 404's (draad), stel Mavic Ksyriums.
Waarom een SL? SL is de overtreffende trap van de originelen. Net zo stijf (of zelfs wat stijver volgens de homepage) en dan nog lichter ook. Daarnaast een lichtere portemonaine in mijn achterzak! Dus wat wil je nog meer.
Wat komt er op? Misschien een beetje anti Cervello, maar Campa Record 07 is de bedoeling. Heb een stel Zipp 404's (draad), stel Mavic Ksyriums.
Waarom een SL? SL is de overtreffende trap van de originelen. Net zo stijf (of zelfs wat stijver volgens de homepage) en dan nog lichter ook. Daarnaast een lichtere portemonaine in mijn achterzak! Dus wat wil je nog meer.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 14 November 2006
Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak.
Wat komt er op? Misschien een beetje anti Cervello, maar Campa Record 07 is de bedoeling. Heb een stel Zipp 404's (draad), stel Mavic Ksyriums.
Waarom een SL? SL is de overtreffende trap van de originelen. Net zo stijf (of zelfs wat stijver volgens de homepage) en dan nog lichter ook. Daarnaast een lichtere portemonaine in mijn achterzak! Dus wat wil je nog meer.
Dan is het nog een kwestie van smaak en een beetje of het absolute gewicht belangrijk is voor je..Er zijn vervelendere keuzes zal ik maar zeggen ..
Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak.
Wat komt er op? Misschien een beetje anti Cervello, maar Campa Record 07 is de bedoeling. Heb een stel Zipp 404's (draad), stel Mavic Ksyriums.
Waarom een SL? SL is de overtreffende trap van de originelen. Net zo stijf (of zelfs wat stijver volgens de homepage) en dan nog lichter ook. Daarnaast een lichtere portemonaine in mijn achterzak! Dus wat wil je nog meer.
Dan is het nog een kwestie van smaak en een beetje of het absolute gewicht belangrijk is voor je..Er zijn vervelendere keuzes zal ik maar zeggen ..
ik vind de slc sl mooier plus dat je in de polder het aerodinamische voordeel hebt. In de bergen maakt het niets uit omdat ze ongeveer even licht zijn. Zal dus vooral een kwestie van smaak zijn.
vervelende keuze! sterkte ermee ...............!
Heb zelf de soloist team besteld............deze wordt begin december geleverd. Ik wacht ongeduldig af! ................................(zucht)
vervelende keuze! sterkte ermee ...............!
Heb zelf de soloist team besteld............deze wordt begin december geleverd. Ik wacht ongeduldig af! ................................(zucht)
Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 14 November 2006
Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak.
Die hele dunne achterbrug op de R3 is inderdaad wel hoogstaand. En het aerodynamische van SLC spreekt me ook wel aan. Maar qua technische hoogstandjes er volgens mij maar één fiets die uitblinkt in stijfheids/gewicht ratio... de CR1.....
Ik snap je keuze trouwens wel want ik vind Cervélo ook schitterend!
Inderdaad, soms wil je iets nieuws en volgens mij hoort Cervello tot dé vernieuwers / technische hoogstaanders op het race vlak.
Die hele dunne achterbrug op de R3 is inderdaad wel hoogstaand. En het aerodynamische van SLC spreekt me ook wel aan. Maar qua technische hoogstandjes er volgens mij maar één fiets die uitblinkt in stijfheids/gewicht ratio... de CR1.....
Ik snap je keuze trouwens wel want ik vind Cervélo ook schitterend!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door havana op 14 November 2006
Maar qua technische hoogstandjes er volgens mij maar één fiets die uitblinkt in stijfheids/gewicht ratio... de CR1.....
De R3 (SL) heeft anders een behoorlijk hogere STW-waarde dan de CR1.
@Arnoud: hoe wil je je fiets gaan gebruiken? Hoe zwaar ben je? Wat verwacht je van je fiets?
Op (vooral) weightweenies komt de discussie R3 vs. SLC ook regelmatig naar voren, over het algemeen is de conclusie daar dat de R3 gewoon het stijfste, strakste, en lichtste racemonster is, en de SLC vooral vrij aero maar nog steeds vrij licht en stijf (maar wel wat minder dan de R3).
Dus... kijk welke eigenschappen voor jou belangrijk zijn, en kijk ook vooral wat je mooi vindt. Een Record groepje zal iig echt niet misstaan!
Ohja, je zou ook nog de nieuwe Scott Addict in overweging kunnen nemen, schijnt ook weer een treetje boven de CR1 moeten komen, en vanaf halverwege volgend jaar met geintegreerde zadelpen.
Maar qua technische hoogstandjes er volgens mij maar één fiets die uitblinkt in stijfheids/gewicht ratio... de CR1.....
De R3 (SL) heeft anders een behoorlijk hogere STW-waarde dan de CR1.
@Arnoud: hoe wil je je fiets gaan gebruiken? Hoe zwaar ben je? Wat verwacht je van je fiets?
Op (vooral) weightweenies komt de discussie R3 vs. SLC ook regelmatig naar voren, over het algemeen is de conclusie daar dat de R3 gewoon het stijfste, strakste, en lichtste racemonster is, en de SLC vooral vrij aero maar nog steeds vrij licht en stijf (maar wel wat minder dan de R3).
Dus... kijk welke eigenschappen voor jou belangrijk zijn, en kijk ook vooral wat je mooi vindt. Een Record groepje zal iig echt niet misstaan!
Ohja, je zou ook nog de nieuwe Scott Addict in overweging kunnen nemen, schijnt ook weer een treetje boven de CR1 moeten komen, en vanaf halverwege volgend jaar met geintegreerde zadelpen.
Wat zijn de prijzen van die SL-uitvoeringen trouwens? Persoonlijk vind ik de SLC-SL het mooist! Is deze ook in andere kleuren dan zwart te verkrijgen?
[edit]
Als ik de prijzen bij Salden bekijk word ik niet vrolijk...
SLC frameset 2999.-
SLC SL frameset 4349.-
R3 frameset 2449.-
R3 SL frameset 3049.-
[edit]
Als ik de prijzen bij Salden bekijk word ik niet vrolijk...
SLC frameset 2999.-
SLC SL frameset 4349.-
R3 frameset 2449.-
R3 SL frameset 3049.-
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 14 November 2006
je kan daar wel je oude fiets inruilen hè !
Een makker heeft dit ook geprobeerd. Hij kreeg een belachelijk lage overnameprijs .... (het was een Cannondale triathlonfiets, weliswaar met 26" wielen, maar in onberispelijke staat)
je kan daar wel je oude fiets inruilen hè !
Een makker heeft dit ook geprobeerd. Hij kreeg een belachelijk lage overnameprijs .... (het was een Cannondale triathlonfiets, weliswaar met 26" wielen, maar in onberispelijke staat)
Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 15 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 14 November 2006
je kan daar wel je oude fiets inruilen hè !
Een makker heeft dit ook geprobeerd. Hij kreeg een belachelijk lage overnameprijs .... (het was een Cannondale triathlonfiets, weliswaar met 26" wielen, maar in onberispelijke staat)
dat bedoelde ik ook..
Misschien met een jonge, populaire inruil fiets dat je nog wat leuks kan doen daar..
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 14 November 2006
je kan daar wel je oude fiets inruilen hè !
Een makker heeft dit ook geprobeerd. Hij kreeg een belachelijk lage overnameprijs .... (het was een Cannondale triathlonfiets, weliswaar met 26" wielen, maar in onberispelijke staat)
dat bedoelde ik ook..
Misschien met een jonge, populaire inruil fiets dat je nog wat leuks kan doen daar..