Garmin Edge 500
- razenderoeland
- Forum-lid
Op het moment van de pauzeren melding fiets ik met een normaal tempo en zonder enige hinder van bomen etc. Waarschijnlijk zal het batterijtje van de sensor op zijn dan. Volgens mij zit die er al in vanaf dat ik de fiets aanschafte, zo'n 2 jaar geleden. Die eerst maar eens vervangen dan.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Het is waarschijnlijk het batterijtje maar wat ook kan is dat het wielmagneetje uitgewerkt is geraakt. Het klinkt onwaarschijnlijk maar het is echt mogelijk.
Ik moet zeggen dat ik altijd ruzie had met de oude sensor. De nieuwe sensoren zijn zoveel makkelijker...
Ik moet zeggen dat ik altijd ruzie had met de oude sensor. De nieuwe sensoren zijn zoveel makkelijker...
Tja ik heb speed/cadanssensor er gewoon af gehaald sinds ik een powermeter heb die de cadans ook doorgeeft.
Gpssnelheid is prima voor onderweg als je even wilt kijken en bij strava upload wordt de speedsensordata ook nog eens niet gebruikt.
Gpssnelheid is prima voor onderweg als je even wilt kijken en bij strava upload wordt de speedsensordata ook nog eens niet gebruikt.
Ik heb geen Strava dus dat is voor mij geen issue. Snelheid heb ik ook nooit in beeld dus dat is ook geen probleem. Cadanssensor heb ik ook niet, want net als jij powermeter.
De hoofdreden dat de snelheidssensor gebruik is dat de GPS uit kan zetten om de batterij te sparen. De Edge 1000 gebruikt met GPS slechts 5% per uur tegen 10% per uur met.
Je kan prima zonder snelheidssensor rijden maar dan moet je inderdaad wel auto start/stop uitzetten anders krijg je steeds gepiep in het bos en in de tunnel.
De hoofdreden dat de snelheidssensor gebruik is dat de GPS uit kan zetten om de batterij te sparen. De Edge 1000 gebruikt met GPS slechts 5% per uur tegen 10% per uur met.
Je kan prima zonder snelheidssensor rijden maar dan moet je inderdaad wel auto start/stop uitzetten anders krijg je steeds gepiep in het bos en in de tunnel.
Voor de ritten waar ik batterijbespaar opties nodig zou hebben heb ik juist gps nodig dus batterypack.
En snelheid blijf ik handig vinden als ik in een groep rij, want meeste mensen willen dat je 1 tempo aanhoudt ipv zelfde wattage (wat ik bij solo ritten doe)
En idd soms heb je dan even last van gepiep, maar dat is echt sporadisch en in Nederland eigenlijk nooit last van.
En snelheid blijf ik handig vinden als ik in een groep rij, want meeste mensen willen dat je 1 tempo aanhoudt ipv zelfde wattage (wat ik bij solo ritten doe)
En idd soms heb je dan even last van gepiep, maar dat is echt sporadisch en in Nederland eigenlijk nooit last van.
Ik ben nogal lui als het aankomt op opladen dus het gebeurt me best regelmatig dat ik onderweg "low battery" krijg. Toch fijn dan ik dan nog 4 uur kan fietsen i.p.v. 2....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is waar, hoewel ik dat al een hele tijd niet heb gehad en ik rij toch vrij regelmatig een route via mn edge 500. Denk dat de edge 500 gewoon net als goede rode wijn is: hoe ouder hoe beter.DDX schreef:Lijntje wat wegvalt tijdens 'navigeren' is toch enorm irritante bug.
Reden waarom ik overgestapt ben op de 800.