Carbon clinchers uit China vragen
Ik heb nu zo'n 2500 km gereden op mijn 50mm Farsports wielen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben. Ze zien er schitterend uit, zijn kaarsrecht, en heerlijk stijf.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Inmiddels de eerste 200km achter de rug en kan zeggen dat de carbon clinchers van Helin Liu's Store (Carbonspeedcycle) mij prima bevallen. Ongeveer 2 weken terug ontvangen en omdat de Schwalbe Ultremo tubeless banden niet (meer) op voorraad waren voorlopig mijn Rubino Pro overgezet. In het begin nogal voorzichtig gereden, krijg ik nu het vertrouwen erin en ga ik er nu weer voor. De wielen lopen strak, zijn stijf, geen zijwaardse speling ook niet bij het aanzetten b.v. na een bocht. Ik kan alleen maar zeggen dat ik tot nu zeer tevreden ben, de wielen zien er verder schitterend (3k glossy, rode nippels, rode naven) uit. Had gedacht dat de Novatec naven veel luider zouden zijn, maar het geratel van de freewheel valt mee en is zeker niet luider dan mijn Mavic. Alleen is mij al wel opgevallen dat de remblokken snel slijten en door de bruine kleur een wat bruine aanslag achterlaten op de velgen. Al-met-al zeer tevreden met Helin wielen.BonoCross schreef:Zijn hier mensen die wat meer kunnen vertellen over de kwaliteit van de carbon clinchers van Helin Liu aka carbonspeedcycle op eBay? Zijn t.o.v. bijvoorbeeld Farsports een stuk voordeliger en ze hebben op eBay bijna alleen positieve feedback.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja zeker, Helin levert bij zijn carbonwielen standaard remblokken, snelspanners en reservespaken+nippels bij. Hier staan een paar foto's toen ik ze heb ontvangen. Als je de foto's in een apart tabblad opent kan je ze iets vergroten.FranX78 schreef:Heb je wel remblokken voor carbon wielen gebruikt?
Heb je een foto? Ben benieuwd hoe ze er uit zien.
En in de fiets gemonteerd:
Inmiddels heb ik al een keus gemaakt voor de blauwe Reynolds remblokken of de Swisstop Black Prince, beide voor carbonwielen, zodra deze zijn versleten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dank je wel.FranX78 schreef:Complimenten!!
Ziet er goed uit. Hopelijk blijven je bandjes wit
Btw, ik rij al jaren met Rubino Pro met witte bies en heb me tot op heden niet druk gemaakt over het wit blijven, want ze blijven wit zoals op de foto en anders een sopje bij het schoonmaken van de fiets. Maar dat is natuurlijk niet meer zo wit als toen ze nieuw waren.
Welke banden zijn goed te gebruiken op de 23mm carbon clincher velgen van farsport? Heb nu vittoria open corsa evo cx-III in 23-622 maar die zijn er amper omheen te leggen.
Het erom heen leggen van banden vereist een speciale techniek, de ene band gaat wat makkelijker dan de andere band. Op dit forum is daar veel over te vinden. Zelf heb ik 20mm carbon clinchers C38 van Carbonspeed en voorlopig met Vittoria Rubino Pro 23-622 er op totdat ik mijn Schwalbe Ultremo ZX tubeless 23-622 banden heb ontvangen, Deze (gebruikte) Rubino Pro vouwbanden gingen er moeilijk op, maar wel zonder hulpmiddelen, ajbwib.
Ja correct, maar dit is wel een erg krappe combinatie. Heb ze er ook al een weekje zonder bnb op laten zitten, maar ondanks dat ze iets opgerekt zijn nogsteeds heel strak.
Zelfs half om opleggen lukt al amper zonder bandenlichter
Zelfs half om opleggen lukt al amper zonder bandenlichter
goed nieuws, dan laten die van mij vast ook niet lang op zich wachten (had paar dagen na jou besteld). Heb je nog foto's gekregen om goed te keuren toen ze gebouwd waren?JordyFr schreef:Ja, morgen worden ze verstuurd dus ik ben benieuwd