Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

Gebruikersavatar
HereIsTom
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:43
Locatie: Zeist
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 25 jul 2014 19:55

Mmm... dat moet ik dan ook eens proberen :shock:

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 25 jul 2014 22:00

Na het uitvoeren van een update met Teasi Tool zijn al m'n maps verdwenen. Het downloaden van de kaarten met de tool wil maar niet lukken. Balen, want zondag ga ik op vakantie naar Frankrijk. Zou iemand mij kunnen helpen en de betreffende bestanden via Wetransfer kunnen verzenden? Dat zou me ontzettend blij maken!
Mijn adres: klaas@familietuin.nl

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 26 jul 2014 12:06

Ok, de maps zijn binnen. Nu stoeien om de boel aan de praat te krijgen...

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 26 jul 2014 12:51

Hallo,

Mijn naam is Johan en ik ben me in het verdiepen in een navigatiesysteem voor mijn racefiets. Ik fiets voornamelijk als ik op vakantie ben in De Voerstreek en in Zuidoost Limburg, omgeving Vaals. Ik heb de Teasi One uitgezocht, lijkt me wel een goede, heb al veel reviews gelezen. Ik snap echter nog veel dingen niet van het downloaden van GPX files etc. etcc. Ik heb de Teasi One nog niet maar heb al wel een paar GPX files gedownload zoals de Mergelland route en de Kastelenroute in de Voerstreek. Als ik echter die GPX files wil bekijken op mijn PC dan krijg ik tot nu toe enkel de code te zien maar geen grafische weergave van de GPX file. Hoe werkt dat? Ik kreeg wel een link voor mijn kiezen van FileViewPro maar dat werkt niet en het schijnt dat ik eerst moet betalen ( € 17,95) . Ik kwam ook op een andere site terecht maar ook daar krijg ik enkel de code te zien, Wie kan mij in heldere taal ff op weg helpen alstublieft? Ik wil gewoon software waarmee ik de GPX file kan bekijken hoe de route loopt en dus niet enkel de code wat mij natuurlijk geen reet zegt.

Alvast bedankt en groet,
Johan

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 jul 2014 12:55

Google Earth als je puur een GPX file wilt openen en de route wilt zien. Of je upload de GPX file naar Strava.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 26 jul 2014 14:19

Ik weet niet of ik dat wil. Met Google Earth kan ik volgens mij alleen de route bekijken maar niet wijzigen via de PC en dan weer uploaden naar mijn navigatiesysteem. En Strava.... dat is volgens mij meer geschikt voor trainingsdoeleinden dan voor navigatie. ik wil gewoon eenvoudig een stukje Nederlandstalige software waarmee ik GPX routes kan bekijken en deze kan aanpassen en weer terug kan uploaden. Het hoeft geen freeware software te zijn, mag best iets kosten MITS het niet TE ingewikkeld is en Nederlandstalig. Zojuist wel gezien dat Strava er in het Nederlands is.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 jul 2014 14:38

luvene schreef:Ik wil gewoon software waarmee ik de GPX file kan bekijken hoe de route loopt en dus niet enkel de code wat mij natuurlijk geen reet zegt.
Je initiele vraag was anders.

Kijk eens evenhier of dat wat voor je is.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 26 jul 2014 15:58

Ik ga er naar kijken. Bedankt vriend!

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 26 jul 2014 18:53

De meest uitgebreide manier om met tracks om te gaan is het gratis programma Garmin BaseCamp te downloaden en dn ook de OpenFietsMap kaart te downloaden en te installeren.

De GPX bestanden kunnen in BaseCamp geïmporteerd worden en gemaakte routes in BaseCamp omgezet worden in tracks, die exporteren en dan in de Teasi kopiëren (via Teasi tool of direct).

Garmin BaseCamp is het meest uitgebreide programma voor uitgebreid bewerken van routes en tracks (ook andere apparaten, dus ook Teasi en Mio en Bryton)

Teasi raad zelf aan om http://www.bikemap.net te gebruiken hier kun je ook zelf route maken, maar ook uploaden en bekijken. Bewerken is veel te lastig. Met de Teasi tool kunnen de routes dan wel direct de Teasi in geladen worden vanuit deze Bikemap website.
Marco :)

Gebruikersavatar
HereIsTom
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:43
Locatie: Zeist
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 26 jul 2014 21:56

Ik gebruik ook http://www.bikemap.net, daar kun je inderdaad je gpx files uploaden en ook bewerken.

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 27 jul 2014 09:48

Dat bewerken gaat prima met eigen gemaakte routes, maar met tracks die je gereden hebt of tracks van anderen is het monniken werk. Daar is waar BaseCamp nu zo goed in is (+ meerdere trajecten in beeld hebben, conversie routes/tracks, etc.).

Alleen de leercurve is stijl en kost tijd om het goed in de vingers te krijgen.
Marco :)

Gebruikersavatar
HereIsTom
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:43
Locatie: Zeist
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 28 jul 2014 01:41

Kun je eens precies beschrijven hoe je gpx bestanden van je Teasi in Basecamp krijgt?
Via bestand importeren lukt niet, die blijft bij mij grijs?
En als ik bij het gpx bestand openen met Basecamp doe, dan zegt hij fout?

Plaats reactie