Tour 2013
Ik vind de tijdrit van Froome ongeloofwaardig, oh pardon, een geweldige prestatie...
En ik stoor me tegelijkertijd aan mijn eigen gedachte. Hebben meer mensen dat?
En ik stoor me tegelijkertijd aan mijn eigen gedachte. Hebben meer mensen dat?
Laatst gewijzigd door ponsteen op 10 jul 2013 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
NOS doet dit jaar aan een meer zakelijka aanpak van het wielrennen. Tenminste, dat zeiden een half jaar geleden. Onze commentatoren van dienst lijken die inderdaad weer helemaal vergeten te zijn. De 'menselijke maat' is terug. Nee, 54 kmh gemiddeld is heel menselijk. De derde tijd ooit op ax3domaine ook.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Tsja, het lijkt wel het dopingtopic.
Ook ik kijk er niet raar van op wanneer er bij verbeterde opsporingsmogelijkheden in de toekomst weer ontdekt wordt dat er verboden middelen zijn gebruikt.
Toch geniet ik weer enorm van de tour, zeker nu de Nederlanders weer meespelen. Knappe prestatie van zowel TD, BM en LtD.
Om Dijkstra ook maar even te citeren; "De tourkoorts blijft aanhouden".
Mindfullnessmode aan: Genieten van het hier en nu, de toekomst is later.
Ook ik kijk er niet raar van op wanneer er bij verbeterde opsporingsmogelijkheden in de toekomst weer ontdekt wordt dat er verboden middelen zijn gebruikt.
Toch geniet ik weer enorm van de tour, zeker nu de Nederlanders weer meespelen. Knappe prestatie van zowel TD, BM en LtD.
Om Dijkstra ook maar even te citeren; "De tourkoorts blijft aanhouden".
Mindfullnessmode aan: Genieten van het hier en nu, de toekomst is later.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
En daarom ben ik nou niet zo'n groot fan van Lieuwe. De dag voor de ITT in een nutteloze ontsnapping met je krachten smijten....WdvB schreef:altijd vreemde prestaties in tijdritjes van de Tour.... Ten Dam vijf seconden sneller dan Lieuwe Westra.
Volgens mij moet je als NL-kampioen er 100% voor gaan en je trui showen. Ik had liever Dumoulin in het rood-wit-blauw gezien.
Ik hou het er maar op dat Laurens ten Dam meer dan ooit gemotiveerd was .fredhhw schreef:En daarom ben ik nou niet zo'n groot fan van Lieuwe. De dag voor de ITT in een nutteloze ontsnapping met je krachten smijten....WdvB schreef:altijd vreemde prestaties in tijdritjes van de Tour.... Ten Dam vijf seconden sneller dan Lieuwe Westra.
Volgens mij moet je als NL-kampioen er 100% voor gaan en je trui showen. Ik had liever Dumoulin in het rood-wit-blauw gezien.
De conclusie na anderhalve week tour de France
De koers:
Eerst maar eens het minst belangrijke en dat is de koers zelf. Froome is van ongenaakbare klasse en gaat het geel naar Parijs brengen. De strijd voor plek 2,3 en 4 gaat tussen Mollema, Valverde en Contador. Daarachter staan nog een handjevol renners vrij kort maar ik gok dat die knechtenwerk moeten doen. Ten Dam moet knechten voor Mollema, Kreuzinger voor Contador, Porte voor Froome en Quintana voor Valverde. Groen, wit en bollentrui is totaal niet interessant. Alleen renners die echt niets anders belangrijks kunnen winnen gaan voor zo’n trui. De verhouding in prijzengeld voor geel of groen is ook echt enorm. 18 groene truien zijn net zo duur als één gele. Zelfs een etappe overwinning levert meer op een de witte trui.
Doping:
We weten niets. Verdenkingen zijn er wel veel. Feiten zijn er ook niet. Er zijn zelfs geen vage verhalen over motoman of andere rare hotelbezoekjes van onbekenden. Het enige wat we zien dat er enkele renners zijn die schofterig hard fietsen dat je er kippenvel van krijgt. Het eerste wat ik dan denk is, daar klopt geen barst en wat hebben die gasten voor pillen geslikt. Het enige wat nu in het nadeel van de renners weegt, is dat ze veel harder fietsen dan dat wij voor mogelijk achten. Froome reedt de derde tijd ooit op Ax 3 Domaines. Achter hem in de lijst staat een hele lijst notoire doping zondaars. Froome fietst voor SKY en die hebben 5 doctoren in dienst. VIJF!!!!
Het parkoers:
Op dit punt niets dan lof voor de ASO. Als er iets goed gaat dat zijn het wel de plaatjes. Het is dat er af en toe wat renners in beeld fietsen maar verder is het prachtig landschap dat we te zien krijgen. Als land kun je jezelf geen betere reclame film wensen. Neem nu bijvoorbeeld de etappe van vandaag. Dat was een 3 uur durende reclame voor de mont st. Michel. Maar ook in de eerste week van tour hebben we veel mooie beelden van Frankrijk gezien. Het ‘ile de beauté’ lag er prachtig bij. Voor het eerst in 100 jaar was de tour op Corsica en dat eiland oogt majestueus. De promenade des Anglais in Nice was weer een paatje en elke renner wil nu een keer over de côte de Pailheres fietsen. Dat hebben die Fransen goed voor elkaar. Het kost wel natuurlijk wat. Mont st. Michel komt niet zomaar zo mooi in beeld. Reken er maar op de lokale organisaties flink in de buidel hebben moeten tasten. Ik denk dat ze het er graag voor over hebben. Want wie wil nu niet eens die berg in het echt zien?
De koers:
Eerst maar eens het minst belangrijke en dat is de koers zelf. Froome is van ongenaakbare klasse en gaat het geel naar Parijs brengen. De strijd voor plek 2,3 en 4 gaat tussen Mollema, Valverde en Contador. Daarachter staan nog een handjevol renners vrij kort maar ik gok dat die knechtenwerk moeten doen. Ten Dam moet knechten voor Mollema, Kreuzinger voor Contador, Porte voor Froome en Quintana voor Valverde. Groen, wit en bollentrui is totaal niet interessant. Alleen renners die echt niets anders belangrijks kunnen winnen gaan voor zo’n trui. De verhouding in prijzengeld voor geel of groen is ook echt enorm. 18 groene truien zijn net zo duur als één gele. Zelfs een etappe overwinning levert meer op een de witte trui.
Doping:
We weten niets. Verdenkingen zijn er wel veel. Feiten zijn er ook niet. Er zijn zelfs geen vage verhalen over motoman of andere rare hotelbezoekjes van onbekenden. Het enige wat we zien dat er enkele renners zijn die schofterig hard fietsen dat je er kippenvel van krijgt. Het eerste wat ik dan denk is, daar klopt geen barst en wat hebben die gasten voor pillen geslikt. Het enige wat nu in het nadeel van de renners weegt, is dat ze veel harder fietsen dan dat wij voor mogelijk achten. Froome reedt de derde tijd ooit op Ax 3 Domaines. Achter hem in de lijst staat een hele lijst notoire doping zondaars. Froome fietst voor SKY en die hebben 5 doctoren in dienst. VIJF!!!!
Het parkoers:
Op dit punt niets dan lof voor de ASO. Als er iets goed gaat dat zijn het wel de plaatjes. Het is dat er af en toe wat renners in beeld fietsen maar verder is het prachtig landschap dat we te zien krijgen. Als land kun je jezelf geen betere reclame film wensen. Neem nu bijvoorbeeld de etappe van vandaag. Dat was een 3 uur durende reclame voor de mont st. Michel. Maar ook in de eerste week van tour hebben we veel mooie beelden van Frankrijk gezien. Het ‘ile de beauté’ lag er prachtig bij. Voor het eerst in 100 jaar was de tour op Corsica en dat eiland oogt majestueus. De promenade des Anglais in Nice was weer een paatje en elke renner wil nu een keer over de côte de Pailheres fietsen. Dat hebben die Fransen goed voor elkaar. Het kost wel natuurlijk wat. Mont st. Michel komt niet zomaar zo mooi in beeld. Reken er maar op de lokale organisaties flink in de buidel hebben moeten tasten. Ik denk dat ze het er graag voor over hebben. Want wie wil nu niet eens die berg in het echt zien?
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Volgens Westra zelf heeft hij dat nodig om z'n vorm aan te scherpen. Maar goed, we hebben vandaag gezien dat die vorm niet zo geweldig is.fredhhw schreef:En daarom ben ik nou niet zo'n groot fan van Lieuwe. De dag voor de ITT in een nutteloze ontsnapping met je krachten smijten....WdvB schreef:altijd vreemde prestaties in tijdritjes van de Tour.... Ten Dam vijf seconden sneller dan Lieuwe Westra.
Overigens weet ik na vanmiddag van iedere renner zijn achterstand op Dumoulin in de tijdrit. Ik heb nooit geweten dat de hele Tour om Dumoulin draaide...
-
- Forum-lid HC
Behalve dat het landschap op zich al mooi is (in Italië ie het net zo mooi) weet de Franse tv het ook ontzettend mooi inbeeld te brengen. Het lijkt soms of ik naar een van die BBC natuur documentaires zit te kijken. Ik zou daar zo een Best-off blue ray serie van kopen.
Argos had gewoon een klacht in moeten dienen.uninvitedguest schreef:Als je de beelden goed bekijkt zie je dat Cav iets eerder al begint te "hangen". Als ik heel kort door de bocht ga, zeg ik dat Cav bewust heeft geramd, als vanouds dus. Maar dat zeg ik dus niet.
Laat ik het dan maar zachtjes zeggen; ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Cav er niet alles aan heeft gedaan om dit te voorkomen.
Daarbij vindt ik de reactie tijdens het interview na afloop ook veelzeggend. Ik doel dan op het interview waarin hij iets afpakt van een reporter. Dit is al geruime tijd na de finish, dus kan het geen eerste reactie meer genoemd worden. Hij reageert daarin als een opgefokt konijn.
Volgens mij speelt er binnen OP-QS meer. De sprinterstrein loopt voor geen meter, niet voor niets hebben ze Renshaw aangetrokken voor volgend seizoen.
En nu op naar de tijdrit, ben benieuwd naar de prestaties van Belkin. Hoop en verwacht dat ze het te verwachten verlies van vandaag nog weer goed kunnen maken in de komende bergritten.
Is die actie van Cav bewust of niet? Doet er niet toe aangezien hij daardoor een mede renner in grote problemen (gelukkig viel de val van TV mee en ging er tevens niemand anders onderuit) kon brengen.
Net zoiets als door rood rijden terwijl er verder geen verkeer is. Je zult toch eens iets over het hoofd zien.
Of inkomen bij voetbal met gestrekt been. Wellicht niet de bedoeling om de tegenstander te verwonden maar wel zeer gevaarlijk.
De actie van TV zou je kunnen zien als: 'Waar zit Cav en ik ga iets naar rechts zodat Cav niet naar links kan waar het te doen is'. Hetgeen Cav geen recht geeft een kwak uit te delen hetgeen hij overduidelijk deedt.
TV ging idd iets naar rechts maar zoveel is dat niet en Cav deelt een kwak uit. Was er nu rechts van Cav verder geen ruimte buiten de dranghekken dan had ik er begrip voor maar niet in deze.
Had je maar links moeten zitten Cav want er kwam tevens een bocht naar links.
Maar goed. Argos kan een lange neus trekken want Kittel wint en gelukkig zonder veel erg voor TV.
Bovenstaande mening heeft niets te maken dat het een Nederlander betreft overigens.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock