Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2013 09:14

LOL, even buiten de doping om vrees ik dat je wel gelijk gaat krijgen ;)
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 apr 2013 10:31

mrcoffee schreef: Maar was Der Fabian nu aan het toneelspelen of was hij echt zo kapot? ;)
Het was de snelste PR op het "moderne"" parcours en de twee snelste ooit. Alleen die van Peter Post blijft staan en dat was in een "vrije rechte" weg van P naar R.

Zelfs de laatste was gister sneller dan Boonen in 2009 en 2005. Veel sneller dan Cancellara in 2009. Ieder reed dus een toptijd alleen in de verkeerde editie :mrgreen:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 10:35

mrcoffee schreef:Let op Astana, Katusha en Sky :) ;)
Voeg een aantal renners van Movistar toe en dan ben je er wel zo'n beetje voor de Ardennen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 08 apr 2013 10:41

timo2.0 schreef:Ik ben voor het eerst sinds weken weer eens voor de buis gaan zitten voor een wielerwedstrijd omdat ik toch nog altijd wel een zwak heb voor Parijs-Roubaix.

Maar wat is het tot nu toe een onwaarschijnlijk saaie bedoening.
Denk dat jij er inderdaad goed aan doet niet meer te kijken. Als je dit een saai verloop vind, kijk je echt met een enorm gekleurde bril. Dit was 1 van de spannendste Parijs-Roubaix in tijden..

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 10:44

dickygiovanni schreef:
timo2.0 schreef:Ik ben voor het eerst sinds weken weer eens voor de buis gaan zitten voor een wielerwedstrijd omdat ik toch nog altijd wel een zwak heb voor Parijs-Roubaix.

Denk dat jij er inderdaad goed aan doet niet meer te kijken. Als je dit een saai verloop vind, kijk je echt met een enorm gekleurde bril. Dit was 1 van de spannendste Parijs-Roubaix in tijden..
Ik denk dat jij er vooral goed aan doet even te kijken hoe laat ik het bovenstaande bericht gisteren postte :roll:

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 08 apr 2013 10:53

dickygiovanni schreef:

Mee eens. Ik heb ook op het puntje van de stoel gezeten en inderdaad genoten van deze editie die laat op gang kwam. Ook ik ben net als Timo sceptisch tav een aantal renners en teams maar van de Vlaamse klassiekers en PR kan ik genieten. Die klassiekers hebben nog het overwachte, drama en zijn niet helemaal regiseerbaar.

De Ardenner klassiekers zal weer het bekende beeld laten zien van de zeer goed gesiogneerde renners en teams. Dat ontneemt mij wel een groot deel van het kijkplezier. Persoonlijk heb ik er niet zoveel mee om weer een Gilbert of een willekeurige renner van Astana of Katusha renner op onnavolgbare wijze weg het peloton in zijn hemd te zien zetten. Maar ieder zijn ding.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 11:05

Eigenlijk is het heel eenvoudig: de erelijst van Luik-Bastenaken-Luik van de afgelopen 20 jaar is een verzameling van namen waarvan iedereen weet dat het niet deugde. Idem voor de Waalse Pijl en de Amstel Gold Race. Ik kan werkelijk niet één winnaar aanwijzen de afgelopen twintig jaar waarbij ik de illusie heb dat hij wel schoon reed. Waarom zou dat dit jaar opeens anders zijn?

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 08 apr 2013 11:18

Topsport is de laatste 20 jaar sowieso één leugen: van atletiek , tot zwemmen en wielrennen, zelfs het voetbal , basketbal en tennis ontsnappen er m.i. niet aan.
Ik denk dat het wielrennen één van de meest gecontroleerde disciplines is , en spijtig genoeg juist daardoor ook het meest in het oog van de storm terecht komt.
Een Jacques Rogge heeft het wel al een aantal keer over het dopingprobleem in het wielrennen gehad maar zwijgt meestal zedig waar het atletiek betreft met een stortvloed aan ongeloofwaardige tijden de laatste 15 a 20 jaar.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 11:25

Dat wielrennen één van de meest gecontroleerde disciplines is laat onverlet dat de renners vrijwel ongestraft doping konden en kunnen gebruiken en alleen tegen de lamp lopen als ze een fout maken (op het verkeerde moment gebruikt, verkeerde hoeveelheid gebruikt, dokter of dealer loopt tegen de lamp of bekent, bekentenissen van collega's, etc.). Naar een andere sport wijzen is een zwaktebod want dat maakt het wielrennen niet schoner.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 08 apr 2013 11:48

timo2.0 schreef:Dat wielrennen één van de meest gecontroleerde disciplines is laat onverlet dat de renners vrijwel ongestraft doping konden en kunnen gebruiken en alleen tegen de lamp lopen als ze een fout maken (op het verkeerde moment gebruikt, verkeerde hoeveelheid gebruikt, dokter of dealer loopt tegen de lamp of bekent, bekentenissen van collega's, etc.). Naar een andere sport wijzen is een zwaktebod want dat maakt het wielrennen niet schoner.
akkoord maar hoewel je het wschlk zo niet bedoelt komt het wel over of wielrennen zowat de [dopingsport is, een enkele keer ( laat mij het dan juist zijn :roll: ) nuanceren is misschien wel eens nuttig.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 11:53

Zou dat soms zijn omdat dit het FIETS forum is? ;)

Dennis31
Forum-lid

Dennis31 08 apr 2013 17:31

Buiten de doping om. Ik hoop dat Vincenzo Nibali zich eens goed laat zien in de komende klassiekers. Hij zou in vorm moeten zijn als hij de Giro wil winnen. Geweldige renner om naar te kijken, altijd aanvallen.

Plaats reactie