Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 12 jul 2015 19:40

Ten opzichte van de absolute top hebben ze tijd verloren. Maar ten opzichte van de mensen waar zij de strijd mee aan moeten gaan hebben ze het toch niet zo slecht gedaan? Als ze dinsdag de bergen in gaan en de niet klassementsrenners weg gaan zakken, dan zouden ze de top 10 in moeten stromen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2015 19:57

Deels eens: maar Van Garderen en Valverde hebben nu wel fijne marge tov RG bijv die in goede doen de betere klimmer is IMHO.
Ik ben vanaf begin al geen fan van die late PTT geweest: in begin vd Tour zouden de verschillen kleiner zijn geweest. De renner moet het uitvechten, niet de ploeg. Nibali ook weer tik gehad die hij nu zelf recht moet gaan zetten.
Less is bore

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 12 jul 2015 20:42

dc schreef:
Hazewinkel schreef:Wielrenners en liefhebbers lijken toch bijgeloviger te zijn dan de gemiddelde mens, pech is pech en Nibali had het. Hij had m.i. niet op een betere positie kunnen zitten (voorste twintig, bij de favorieten voorin)
Tsja, ik kan blijkbaar nog een paar keer met duidelijke voorbeelden aankom en dat sommigen veel vaker vallen dan anderen en het wordt nog weggewoven met "pech".

Is het "geluk"dat sprinters zelden vallen in de aanloop? Waarom hebben sprinters wel mazzel in de aanloop maar soms geen mazzel in de laatste KM?

Hadden Lance, Jan, Vino, Greg, Laurent, Miguel altijd geluk? Hoe kan het zijn dat mensen die vaak de TdF wonnen nooit dit soort pech hadden?

Is het toevallig dat Froome (vorig jaar) en Nibali beiden een ongeconcentreerde TdF rijden als er herrie is omtrent hun team/persoon?

Is het toeval dat zodra Lance de TdF had verloren hij een paar keer erbij lag, iets wat hem anders nooit overkwam?

Waarom valt/viel een Maertens en een Gesink zo vaak? Karma? Onder een slecht gesternte geboren?

Het lijkt me in ieder geval niet dat ik de bijgelovige ben als ik met voorbeelden aan kom zetten tegenover "m.i." en "pech" :lol:
De enige simpele reden is dat renners minder vallen omdat ze beter kunnen fietsen. Dat omhelst sturen, concentratie, remmen, positie, conditie.

Maar jij komt hier beweren dat het aan dit-of-dat ligt. Aan wat eigenlijk? Durf je echt beweren dat het voor zoveel % aan doping, en voor zoveel % aan ophef rond hun ploeg / persoon ligt? Dan ben je een formidabele fantast. (uiteraard ben je dat niet, en dat wil zeggen dat je het evenmin goed weet en alleen maar afgaat op anekdotes).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
FaustoCoppi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2015 22:03

Gebruikersavatar FaustoCoppi 12 jul 2015 20:47

Jammer van Ten Dam en Tankink, maar TLJ op zich redelijk gereden volgens mij.

Ik erger me trouwens de hele Tour al aan de interviews van Mollema: Alles is zoals het is, bijna op het lakse af.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 jul 2015 21:45

FaustoCoppi schreef:Ik erger me trouwens de hele Tour al aan de interviews van Mollema: Alles is zoals het is, bijna op het lakse af.
Mwoahh ;)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 13 jul 2015 00:58

Hazewinkel schreef: Ik zeg alleen dat een causaal verband trekken tussen doping(beschuldigingen) en de val van Nibali (veroorzaakt door Martin) ongegrond is.
Nee, het is speculatief, maar niet ongegrond.

We kunnen echt wel stellen dat Nibali heel veel dingen door zich heen heeft gaan. Een forse achterstand, een team wat al een heel jaar een zootje is, een helper die bijna tegen de lamp loopt. Dus de kans dat hij niet 100% geconcentreerd is is zeer groot. En er is toch niemand die ontkent dat dat een grote invloed heeft op beslissingen en vallen?
Als je andere dingen aan je hoofd hebt ben je zeker minder geconcentreerd, wat valtpartijen veroorzaakt, maar dat men tegen de uitspraak van Karl66 - over die val van Nibali en domme pecht - inging, was waar ik op reageerde.
Ik geloof nog steeds niet dat Nibali "pech" heeft. Hij valt, beschuldigd emotioneel een concurent, laat een gat vallen wat echt ver beneden zijn statuur is. Die man zit toch niet happy op zijn fiets? Het is toch geen robot?

En betreft die valpartij: ik denk dat de Nibali van het vorige jaar dit niet was gebeurd. En ik heb daarvoor een heel goede redenatie gegeven die verre van fantastisch of ongegrond is.
de zwarten schreef: De enige simpele reden is dat renners minder vallen omdat ze beter kunnen fietsen. Dat omhelst sturen, concentratie, remmen, positie, conditie.
Precies. En dat is heel iets anders dan "pech".

Verder zeg ik nergens dat het x% hier of x% daar aan ligt.

Maar dat Nibali veel randzaken heeft lijkt me evident, evenals dat dat vermoedelijk geen goede uitwerking heeft op zijn concentratie. Hij is namelijk een mens ;)

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 13 jul 2015 01:16

FaustoCoppi schreef:Jammer van Ten Dam en Tankink, maar TLJ op zich redelijk gereden volgens mij.

Ik erger me trouwens de hele Tour al aan de interviews van Mollema: Alles is zoals het is, bijna op het lakse af.
Tsja, Mollema heeft dus totaal geen tijd voor randzaken :lol:

Ik vind het niet zo gek hoor dat hij op zijn Zoetemelks aan het antwoorden is. Snel klaar en naar de masseur toe.

Hazewinkel
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jun 2014 09:23
Locatie: Leiden

Hazewinkel 13 jul 2015 08:14

dc schreef:Nee, het is speculatief, maar niet ongegrond.

We kunnen echt wel stellen dat Nibali heel veel dingen door zich heen heeft gaan. Een forse achterstand, een team wat al een heel jaar een zootje is, een helper die bijna tegen de lamp loopt. Dus de kans dat hij niet 100% geconcentreerd is is zeer groot. En er is toch niemand die ontkent dat dat een grote invloed heeft op beslissingen en vallen?
Van Wikipedia: "Speculatie: Een beschouwing die (op basis van aannames) verder gaat dan het feitelijk of logisch bewijsbare".
Hiermee zeg je dus, dat wat jij zei niet gegrond was op logische of feitelijk bewijsbare aannames.

Daarnaast heb ik het over één voorval (de val van Nibali, veroorzaakt door Tony Martin) en heb jij het over een patroon (welke niet te falsificeren is en daarom de discussie niet waard). In de wetenschap gaat men uit van de verklaring die de minste aannames nodig heeft, in dit geval zou dat pech zijn, laten wij het daar bij laten.
Up and down, but in the end it's only round and round.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 jul 2015 08:50

Karl66 schreef:Ten opzichte van de absolute top hebben ze tijd verloren. Maar ten opzichte van de mensen waar zij de strijd mee aan moeten gaan hebben ze het toch niet zo slecht gedaan? Als ze dinsdag de bergen in gaan en de niet klassementsrenners weg gaan zakken, dan zouden ze de top 10 in moeten stromen.
Als Nederlander hoop je dat natuurlijk.
Maar ik denk dat het best moeilijk gaat worden om de top tien te halen.
Wie vallen er zeker weg in de bergen?
Sagan, Stybar, van Avermaet, Thomas.
Misschien Gallopin en Kreuzinger.
Maar er staan ook nog genoeg top tien kandidaten vlak achter Gesink en Mollema.
Frank, Talansky, Peraud, Bardet en vlak Pinot nog niet uit.
Als ze de top tien halen is dat een prima prestatie.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 13 jul 2015 09:28

Gelukkig,

de discussie over valpartijen kan nu wel afgesloten worden!!! We worden het zoals echte forumleden betaamt toch nooit eens ;)

Gisteren viel met name trek mij erg tegen. Om dat allemaal aan cancellara op te hangen is erg flauw. Ze eindigen verdorie nog achter Ag2R. Etixx mist ook tony martin, maar zijn wel 40 seconden sneller!!

Verder had ik op meer gehoopt voor LJB, maar misschien niet reeel. Als ten dam er bij gebleven was dan misschien seconde of tien sneller. Maakt ook het verschil niet.

Deze week weten we of Mol en Gees een beetje meekunnen in de bergen. Gezien de ervaringen van dit voorjaar (mollema) en andere jaren (Gesink) ben ik nog niet optimistisch. Dan kan het namelijk alleen maar meevallen :D . Voor algemeen klassement kan het alle kanten nog op. Eerste vijf denk ik dat je kan vergeten, verder is alles mogelijk tot en met plek vijftien. Eerst maar eens kijken hoe het ze vergaat in de pyreneeen.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 13 jul 2015 09:55

Theo V schreef: Sagan, Stybar, van Avermaet, Thomas.
Misschien Gallopin en Kreuzinger.
Van deze kunnen we wel zeker zijn
Theo V schreef: Maar er staan ook nog genoeg top tien kandidaten vlak achter Gesink en Mollema.
Frank, Talansky, Peraud, Bardet en vlak Pinot nog niet uit.
En dit rijtje maakt op mij, muv Frank een matige indruk, in ieder geval komen die slechter voor de dag dan bv Gesink of Mollema. Denk wel dat we nog rekening moeten houden met bv een Hesjdal of Martin die tijd kunnen pakken in een ontsnapping.

Ben trouwens ook benieuwd of Van Garderen het volhoudt in de bergen. Als ik mij niet vergis zakte hij er de afgelopen jaren 1 of 2 keer behoorlijk doorheen waardoor hij minuten aan de broek kreeg.

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 13 jul 2015 10:49

Kan iemand mij misschien uitleggen wat er met LTD gebeurde gisteren. Ik lees dat zijn ketting eraf liep omdat hij verkeerd schakelde??? Zit er tegenwoordig een knopje op je stuur waarmee je je ketting eraf kan laten lopen?

Ik snap het niet en begrijp dan ook niet dat Gesink zo loopt te fitten op LTD, het lijkt me toch gewoon een technisch mankement waar LTD zelf niet zoveel aan kan doen.

Plaats reactie