Nee hoor, niets hatelijks aan, vind ik.senior schreef:Ik had deze gemist, vandaar de late reactie. Mark, was dat voor mij bedoeld? Van mij mag je gewoon door rood rijden, zeker als er niets aan komt. Persoonlijk voel ik er weinig voor om de overheid op die manier te steunen. Kortom, beetje hatelijke reactie van je, vindt je niet?MarkVeenstra schreef:....
Het ging om iemand die op de fiets wel door rood rijdt en in de auto niet. Dat vervolgens uitgelegd wordt dat 1 van de redenen daarvoor zou zijn omdat je met de auto geflitst (en dus beboet) kan worden bij die actie en op de fiets niet. Dat komt op mij over als je aan de regeltjes houden vanuit het motief om niet bekeurd te worden ipv je aan de regels houden vanwege de veiligheid. En dat vind ik persoonlijk een onzinargument.
Uiteraard werkt het zo dat er regels zijn, soms te veel, dat ze overtreden worden en dat de pakkans mee bepaald hoe makkelijk men de regels overtreed. Maar dat is in mijn ogen nooit een steekhoudend argument om te verantwoorden dat je een rood licht negeert.