Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 apr 2015 20:47

Gastheerg schreef:
Het is de Ronde van Vlaanderen voor profs en niet 5 meter figuur punniken bij het plaatselijke wijkcentrum!
haha! dit moet natuurlijk gevisualiseerd worden

Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 05 apr 2015 20:51

Gezellig zo....

Hier lekker op het forum, achter je computer, mensen die je (heel hoogstwaarschijnlijk) niet kent, zitten uitschelden.

Stijlloos.


Ik heb een mooie koers gezien de laatste veertig kilometer. Dat er fouten of verkeerde inschattingen gemaakt worden is logisch, en tegelijkertijd maar goed ook. Dat houdt het in ieder geval spannend.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39598
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2015 20:54

Zoveel schelden zie ik niet hoor.... Hooguit scherpe meningen.
Less is bore

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 apr 2015 20:56

daniel1975 schreef:Zoveel schelden zie ik niet hoor.... Hooguit scherpe meningen.
en Niki kan wel tegen een stootje zo is gebleken :lol:

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 apr 2015 21:20

monsieurpinot schreef:
Gastheerg schreef:
Het is de Ronde van Vlaanderen voor profs en niet 5 meter figuur punniken bij het plaatselijke wijkcentrum!
haha! dit moet natuurlijk gevisualiseerd worden

Hahaha...zijn dit de 4 van de eindsprint? :)
Veni. Vidi. Fietsie.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5814
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 apr 2015 21:24

Van avermaet is ook geen taktisch genie natuurlijk. Woekert met zijn krachten en als de topfavoriet Kristoff gaat met bij zich een gepatenteerd hardrijder als Terpstra blijft hij zitten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 05 apr 2015 21:30

had Terpstra dit of dat ...
Ik vind dat Terpstra een goeie koers heeft gereden. Op een goed moment weg, maar helaas met iemand die minstens zo goed was (indien niet beter) en sneller in de sprint. Beetje zoals toen Hoste met Boonen opgescheept x-aantal jaar terug.

Boom en Stybar zijn zo een beetje type renners die blijven zitten tot het St. Juttemis is. Ik vrees ook dat geen van beide op de eerste rij stond toen het koersinstinct werd uitgedeeld.

Maar zo zijn er natuurlijk nog (en eigenlijk héél veel):
Van Avermaet is het type renner die denkt dat brons mooier is dan goud. Die denkt wellicht oprecht dat er behalve een koers voor de eerste plaats, ook eentje simultaan voor de derde plaats wordt gehouden, en dat die even belangrijk is.

Vanmarcke... Tja. Die had Gent-Wevelgem beter niet gereden. Zelfde met Thomas. Die koers is veel te hard in de koude kleren blijven hangen, en krijg je er op een weekje duidelijk niet uit. Als Vanmarcke nog een goeie PR wil rijden, moet hij vooral niet te hard trainen deze week, maar vooral véél rusten en losrijden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39598
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2015 21:51

de zwarten schreef: Boom en Stybar zijn zo een beetje type renners die blijven zitten tot het St. Juttemis is. Ik vrees ook dat geen van beide op de eerste rij stond toen het koersinstinct werd uitgedeeld.

.
als ik de reacties van Boom afgelopen winter heb gehoord dan stond ie sowiso niet vooraan toen welk inzicht dan ook werd uitgedeeld...
Less is bore

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 05 apr 2015 21:59

Ik vrees gewoon dat Boom en Stybar nog teveel koersen als een veldrijder (zo van: die pakken we later nog wel terug). Ik had me in vorige post iets te hard uitgedrukt t.o.v. die 2, want anders zij je uiteraard geen top 10 in de RVV, maar met hun potentieel vind ik dat er vaak meer inzit, maar dat dat door passiviteit/kat uit de boom kijken verloren gaat.

In geval van Stybar valt hem nu wel niet zo veel te verwijten, gezien Peeters vanuit de volgwagen zei dat hij moest blijven zitten, maar mijns inziens had Stybar op dat moment samen met Thomas naar de kop van de koers gemoeten (als het kon). Op die manier hadden ze 2 man bij de eerste 4, en meer kans op winst.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5814
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 apr 2015 22:08

Vanmarcke zei eergisteren dat hij pas vrijdag zich wat gerecupereerd voelde van Gent-Wevelgem, hij heeft zelfs vrijdag nog de hele morgen geslapen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 05 apr 2015 22:09

daniel1975 schreef:Mooi voorbeeld is Boom imho; ziet eruit alsof ie met 2 vingers in de neus meerijd maar blijft gewoon zitten.
Zo ziet het er bij Boom altijd uit. Toen ik 'm bij Karl aan tafel hoorde praten had ik de indruk dat ie niet met Niki mee kon.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5814
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 apr 2015 22:14

Museuw heeft deze week nog zijn mening gegeven over de koersen van QS dit jaar en dat was niet echt lovend voor de beslissingen van zijn ex-maatje Peeters die de kritiek dan ook niet echt kon smaken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie