Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 01 feb 2016 06:34

Wout vAert de verdiende winnaar, maar wat een triest volk die Belgen.
Spugen, bier gooien en boe roepen, kenmerkend voor gefrustreerde mensen.
Gelukkig kunnen de rijders onderling wel met respect met elkaar omgaan!
Jammer van Lars, had net te weinig punch om voorop te blijven.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 feb 2016 07:09

Ik lees hier al diverse keren dat de belgen een triest volk zijn..... Dat lijkt me een wat overtrokken reactie.
Zoals ik niet wens te worden afgerekend op wangedrag van een paar landgenoten elders (denk bijv. Alp d'huez), kun je toch ook niet "de Belgen" afrekenen op het wangedrag van een deel van de veldrij-supporters. De meeste aanwezigen gisteren hebben hun bier gewoon opgedronken en de plastic bekers op de juiste plek gedumpt.....

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 feb 2016 07:52

Ik haalde idd ook al de Alpe aan. Ollanders en Fransen daar zijn ook niet voor 100% lievertjes.
Maar nogmaals: op een gesloten parcours moet je dit soort toestanden aan kunnen pakken als de wil er is.
Maar waarschijnlijk zijn de organisatoren vergelijkbaar volk die met veel bier etc zijn opgegroeid langs de baan.
Less is bore

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 01 feb 2016 08:09

daniel1975 schreef:.....als de wil er is.......
Wil? Bij organisaties?
Die is er zelden. De tour zou ook dranghekken kunnen plaatsen op de grote beklimmingen. Dat doen ze bewust niet. Ze willen kennelijk graag een puinhoop koers met veel schreeuwend maloten langs de weg. En de wil om supporters tijdens een WK-cyclo te temmen is er ook niet. Ze hadden met alle gemak wat extra agenten cq controlleurs kunnen inzetten en het gedrag kunnen beteugelen. Organisaties lijken op dit punt erg gemakzuchtig. Ze laten de boel de boel en vertrouwen er op dat mensen geen rare fratsen uithalen.

Die malle fratsen (bier gooien etc) zouden ze idd ook niet moeten doen en het is te belachelijk voor woorden dat de organisatie dan als een soort schoolmeester op zou moetem treden maar kennelijk is het nodig, Zucht,......
Live fast; die young. mijn blog

i-mac

i-mac 01 feb 2016 08:28

bve schreef:Geen bier meer verkopen en toestaan voor en tijdens een cross? De echte liefhebber komt toch niet voor de drank.
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar ... De cross leeft dezer dagen hoofdzakelijk van de inkomsten van ... drank. Van het inkomgeld alleen doen ze dat niet meer. De crossers rijden ook niet voor een appel en een ei. Het VIP gebeuren bij elke koers scheert hoge toppen. Ook daar kan een organisatie nog wat geld verdienen.

Om je een idee te geven. Toen Nys eind 2015 forfait gaf voor de Druivencross (wegens niet nagekomen afspraken betreffende startgeld in 2015), kwam er amper volk naar deze cross kijken. De organisator was toen trouwens razend op Nys. Het toont aan hoe moeilijk het is voor die mensen om het hoofd boven water te houden. Als je dan nog eens bier weglaat, is de cross dood.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 01 feb 2016 08:37

Hanz Bé schreef:Ik lees hier al diverse keren dat de belgen een triest volk zijn..... Dat lijkt me een wat overtrokken reactie.
Zoals ik niet wens te worden afgerekend op wangedrag van een paar landgenoten elders (denk bijv. Alp d'huez), kun je toch ook niet "de Belgen" afrekenen op het wangedrag van een deel van de veldrij-supporters. De meeste aanwezigen gisteren hebben hun bier gewoon opgedronken en de plastic bekers op de juiste plek gedumpt.....
Dank, als Belg houd ik ook niet van dit wangedrag; fanatiek supporteren is 1 zaak maar altijd met respect voor de 'tegenstander' ajb. Het blijven idd uitzonderingen die het verzieken voor de rest, en alcohol is de grote instigator, net zoals op Alpe d'Huez of op andere spektakel-lokaties waar de massa op voorhand zich uitgebreid laaft.

Verder een weekend van contrasten: schitterende races gezien bij mannen en vrouwen, maar helaas ook een gigantische domper op de feestvreugde met dat geval van mechanische doping. Je weet ergens wel dat de kans reëel is dat iemand zo de boel belazert, maar toch is het even slikken wanneer dit ook effectief blijkt te gebeuren. De entourage van dit 19-jarig meisje draagt een verpletterende verantwoordelijkheid.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 feb 2016 08:40

11AFotografie schreef: Op Instagram staat nu deze foto: https://www.instagram.com/p/BBNpEMCHF4k/
Misschien is daar iets te zien hoe ze die meting doen?
Het kompas in een tablet is prima te gebruiken om een motor op te sporen in een carbon frame. In de meeste motoren zitten namelijk behoorlijk sterke magneten. Op korte afstand veroorzaken die een extreem veel sterker magneetveld dan dat van de aarde wat je met een kompas wilt meten om het noorden te meten.

Ipv een tablet hadden ze ook gewoon een ouderwets analoog kompas kunnen nemen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 01 feb 2016 08:49

Generaliseren moet je natuurlijk nooit doen; als alle Belgen Nederlanders die van voetbal houden gaan vereenzelvigen met de achterlijke Feijenoordsupporters die hun eigen spelers met de dood bedreigen worden wij ook niet blij toch? Het was een prachtig WK weekend, waarbij zowel Nederlanders als Belgen trots mogen zijn op de prestaties van de landgenoten. :winkthumb: En dan niet alleen van degenen die wereldkampioen zijn geworden. Petje af ook voor de reactie van Lars, die laat zich niet gek maken door een paar bekertjes bier. Is ook niet nodig natuurlijk als je helemaal onder de blubber zit. ;)
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 01 feb 2016 09:08

Er zijn genoeg mensen die "voor" iemand zijn, daar is op zich niets mis mee.
Maar hoef je daarom dan persé "tegen" de andere te zijn.

Ik ben supporter van ......
Ik supporter tegen ....... is toch raar
I know myself like no one else
Nothing to defend

Pelep
Forum-lid

Pelep 01 feb 2016 09:25

Hanz Bé schreef:Ik lees hier al diverse keren dat de belgen een triest volk zijn..... Dat lijkt me een wat overtrokken reactie.
Ook van mijn kant dank daarvoor. Al ben ik het ermee eens dat de organisatie ook meer inspanningen zou kunnen doen & 'zuipen' stevig gecultiveerd wordt.

Wel ontgoocheld door de reactie van vader VDP
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160201_02102198

Van iemand die al jaren in België woont, wiens kinderen er zijn opgegroeid & wiens zoon/zonen doorgaans met heel veel respect worden behandeld tijdens de crossen in Vlaanderen (ik sta er regelmatig, en heb al heel veel applaus ook gehoord voor Matthieu) zou je wat meer nuance verwachten.
Laatst gewijzigd door Pelep op 01 feb 2016 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 01 feb 2016 09:58

Met op voorhand excuses voor de off topicness:

Inderdaad. Nee dan Nederlandse voetbalsupporters die een antieke Romeinse fontein komen slopen, uit naam van...sport? Sport schijnt helaas een bepaald slag onderontwikkelden aan te trekken, en niet alleen in België of Nederland.
Veni. Vidi. Fietsie.

codex
Forum-lid

codex 01 feb 2016 10:38

Buiten de hier al gesteld vragen over de afmetingen&afstellingen van de fiets e.d. ....
stel ik de vraag: Die vriend moet dan wel hebben geweten dat ze weet hoe ze zo'n fiets met motortje moet gebruiken.Want anders zou hij die daar nooit hebben neergezet.
Ik bedoel:Ze zal toch wel een hendeltje moeten gebruiken om het motortje uit-en aan te moeten schakelen.Als ze dat niet weet van haar zelf(wat ze dus beweert)...dan zou ze alleen maar negatieve gevolgen hebben van die fiets(want die weegt immers 1,5 kilo zwaarder).

En tijdens een elfstedentocht hier op de schaats zie in nog die vele zuiderlingen(vooral brabanders en hollanders) hier staan(aangevoerd met bussen vol).......en die bezopen de rijders stonden aan te moedigen.
Zelden zoveel domheid gezien.Laten we het ernaar ophouden dat het de drank is.Of je nu Nederlander of Belg bent.Het geeft hetzelfde effect op de mens.Trouwens een groep dronken Duitsers is ook geen fraai gezicht :? Die begingen nog harder te schreeuwen dan ze normaal al doen. Engelsen die kunnen als enigste mannen ...geweldig&positief dronken zijn.Die beginnen dan te zingen.Prachige groepsgezangen levert dat op.In de kroeg(pubs) en bij sportieve gebeurtenissen.Dus de WK's veldrijden voortaan maar in het Verenigd Koninkrijk.

Plaats reactie