Neen, dat is niet netjes. Dat is gewoon te veel.
Swett Cycles
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Om je een idee te geven.
Een weliswaar overjarige maar nieuwe Trek Emonda ALR met Shimano 105 en garantie voor 999 Euro.
Een weliswaar overjarige maar nieuwe Trek Emonda ALR met Shimano 105 en garantie voor 999 Euro.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Maar dat is geen gravelracer .Lcsmet schreef: ↑12 jun 2019 17:15 Om je een idee te geven.
Overigens vind ik 2000 aan de (zeer) forse kant, zelfs als je meeneemt dat je een eigen kleurtje mag kiezen en misschien wat kan spelen met de afmontage. Persoonlijk zou ik rond de 1500 meer dan reëel vinden
Time is on my site.
-
- Forum-lid
Eens! Het is wel echt een 'persoonlijke fiets' waar er maar 1 van rondrijdt. Ja, dat kost ook extra, en daar kun je bewust voor kiezen.MarkVeenstra schreef: ↑12 jun 2019 15:58 Die 2.000 euro is lang niet gek toch.. Een vergelijkbaar alu Canyon fiets met 105 en (schijf?)remmen kost al 1100 of 1200 euro of daar omtrent.
Danklinkt 2.000 vrij veel, maar bedenk dat je keuze krijgt in je kleur, afmontage, wat persoonlijke touches, en dat iemand dat allemaal voor jou doet en meedenkt (service). Dan denk ik dat t niet gek is.
Tuurlijk kan je voor 2.000 euro vast ook af fabriek fietsen krijgen van carbon met 105 afmontage, of aluminium met ultegra afmontage etc. Maar dan weer alleen in de standaard kleur, standaard afmontage zadel/stuur/wielen etc.
Voor mij is een fiets (veel meer dan ik bij een auto heb) ook een gevoel, emotie, er met veel plezier en trots op fietsen, maar ook naar kijken.....
Ik zou m voor swett maken ipv van al die standaardfietsen, waar al half nederland op fietst, van veel andere merken. En ja, dan betaal ik meer, maar de fiets geeft mij vele jaren een continue glimlach op mn gezicht. en dat is me meer waard.
Ieder zn persoonlijke keuze natuurlijk.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Nog een kloon, Nove. (is er ook in disc uitvoering)
Teveel kan alleen gezegd worden door degene die de portemonnee mag trekken
Ik vind dat je geen vergelijk kan trekken op basis van prijs tussen een reus zoals Trek en een kleinschalig initiatief als Swett. De kans is groot dat de marge bij verkoop van een Trek groter is dan de marge bij een Swett. Waar is dan de prijs te hoog?
Als ik zie wat een canyon kost, en kijk naar hun business model, dan lijken hun fietsen (relatief) duur. Op dit forum wordt daar volledig anders over gedacht
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
+1, maar "German engineered" hé
Is Swett nog niet falliet door corona? Je zou zeggen dat dat één van de fijnere bijproducten is van deze crisis. Zag ze 2 maanden geleden nog staan op BikeMotion om hun *brand* te vertegenwoordigen. Het ging me iets te ver om het gesprek aan te gaan (een alcoholist ga je in de kroeg ook niet overtuigen om dat biertje te laten staan).
-
- Forum-lid
+1, maar "German engineered" hé
Is Swett nog niet falliet door corona? Je zou zeggen dat dat één van de fijnere bijproducten is van deze crisis. Zag ze 2 maanden geleden nog staan op BikeMotion om hun *brand* te vertegenwoordigen. Het ging me iets te ver om het gesprek aan te gaan (een alcoholist ga je in de kroeg ook niet overtuigen om dat biertje te laten staan).
[/quote]
Lekker hoor, van achter je computer een ondernemer de afgrond in wensen. Moet jij niet gewoon gaan fietsen en je schamen?
[/quote]
Lekker hoor, van achter je computer een ondernemer de afgrond in wensen. Moet jij niet gewoon gaan fietsen en je schamen?
Michiel
Hoe denk je dat canyon ooit begonnen is ? Ook door gewoon kant en klare frames ergens in te kopen. Ook kon ik me bij de oorspronkelijke advertenties in Duitse fietsbladen niet aan de indruk onttrekken dat ze bewust probeerden enige associatie (die er niet was) met Cannondale te creëren.ypuh schreef: ↑15 apr 2020 09:30+1, maar "German engineered" hé
Alleen met een ander business model, maar helemaal in den beginne hadden ze echt geen eigen ingenieurs in dienst. Je moet ergens beginnen.
-
- Forum-lid HC
Jezelf custom noemen terwijl je gewoon de aller goedkoopste framepjes uit China importeert met daarop een eigen naampje gekalkt? Zelfverzonnen productbeschrijvingen en marketing teksten die werkelijk niets met het product te maken hebben gebruiken om klanten te misleiden? Misbruik maken van de onwetendheid van de consument voor je eigen financiële gewin?fietsvriend schreef: ↑23 apr 2020 22:56 Lekker hoor, van achter je computer een ondernemer de afgrond in wensen. Moet jij niet gewoon gaan fietsen en je schamen?
Als je de helft kreeg van wat ze beschreven op hun site dan was het een goede deal, maar je krijgt een 4e rangs Aliexpress product voor een A-prijs. De rest is gewoon zakkenvullen. We hebben duidelijk een andere definitie van (verantwoord) ondernemerschap. Ze leveren ongeveer dezelfde meerwaarde als Instagram influencers.
Je zult vast met het argument komen dat dit de basis is van vele bedrijven/industrieën, maar het feit dat iemand anders het doet betekent niet dat je dit bedrijf een schouderklopje hoeft te geven dat ze bijdragen aan het probleem. Ik zou in ieder geval niet met droge ogen een Chinarello frame van €400 voor €1.995 kunnen verkopen met als enige meerwaarde de illusie wekken dat je een innovatief en high end frame koopt dat ontwikkeld is door de Zwitserse engineer van BMC.
Canyon schaal ik niet veel hoger in, maar die leveren ten minste nog enige meerwaarde in de vorm van kwaliteitscontrole, sponsoring en zijn nog goedkoper ook (mede dankzij een nog slechtere service).
Denk je dat het bij de grote merken veel anders is ? Dat alle marketing claims waar zijn? De zuivere productie kosten van een frame liggen door grotere aantallen waarschijnlijk zelfs nog lager daar. Is Eur 5000 voor een top merkframe rationeel gezien realistisch ?
Ik vind die van swett ook te duur. Maar snap het wel. Wil je als klein bedrijfje nog een boterham overhouden dan moet je nu eenmaal wel een grotere marge inbouwen. Of iemand dat er voor over heeft moet je uiteraard zelf weten.
Ik vind die van swett ook te duur. Maar snap het wel. Wil je als klein bedrijfje nog een boterham overhouden dan moet je nu eenmaal wel een grotere marge inbouwen. Of iemand dat er voor over heeft moet je uiteraard zelf weten.