Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 07 jul 2012 14:17

dc schreef: (...) En dat gaat wat mij betreft jaren en jaren terug. Laat ik het zo zeggen... als la Longo erkent pakker is, als we het opvallend vinden dat er opeens iemand transformeerde en de TdF overheerst (LA), dan moet je ook wat vraagtekens bij een transformatie a la Moorsel zetten.

Maar net als schaatsen is het voor de nationale pers een onderwerp om te mijden (geldt ook voor onze zwemsters^^)
Ik vind dat bij onze zwemsters geen sprake is van een zogenoemde 'transformatie'. Kijk naar de carrière van Kromowidjojo, dat is gestage vooruitgang, ....uitmondend in Olympisch goud? Bij het schaatsen dan? Sven Kramer en Ireen Wust al aan de doping toen ze junior waren?? Want toen reden ze (bijna) iedereen er al af. Lijkt mij niet waarschijnlijk! Of doel je op het verleden? De doping van Tonny de Jong heette 'klapschaats'. :lol:

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 jul 2012 14:23

Nee, Tonny was verslaafd aan Mark Knoll ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 07 jul 2012 16:24

Marianne heeft de Giro Donne op haar naam geschreven. Chapeau!

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 07 jul 2012 16:36

tennisser schreef:
dc schreef: (...) En dat gaat wat mij betreft jaren en jaren terug. Laat ik het zo zeggen... als la Longo erkent pakker is, als we het opvallend vinden dat er opeens iemand transformeerde en de TdF overheerst (LA), dan moet je ook wat vraagtekens bij een transformatie a la Moorsel zetten.

Maar net als schaatsen is het voor de nationale pers een onderwerp om te mijden (geldt ook voor onze zwemsters^^)
Ik vind dat bij onze zwemsters geen sprake is van een zogenoemde 'transformatie'. Kijk naar de carrière van Kromowidjojo, dat is gestage vooruitgang, ....uitmondend in Olympisch goud? Bij het schaatsen dan? Sven Kramer en Ireen Wust al aan de doping toen ze junior waren?? Want toen reden ze (bijna) iedereen er al af. Lijkt mij niet waarschijnlijk! Of doel je op het verleden? De doping van Tonny de Jong heette 'klapschaats'. :lol:
Aha... dus als sporters als junior top waren zijn ze waarschijnlijk schoon. Dus een Roberto Heras zette de spuit al op 14 jarige leeftijd ;)

Helaas houdt dus dat argument geen stand. Alle profs overheersten de jeugdcategorien, immers anders krijgen ze geen contract. Toch wordt er volop dope gebruikt. Sterker nog, er was een tijd dat ze naar verluidt allemaal gebruikten.

Dus Tenniser... ik zal het je maar zeggen:

Als de Pechstein's tijden worden verpulverd dan mag je vraagtekens zetten of dat op brood en water gebeurd.
Als de vrouwen slikken, dan is het verbijsterend naief te denken dat de mannen schoon zijn.
Als de zwemmers internationaal top zijn, dan kan dat alleen als de sport schoon is. Dit is helaas weer tegen alle indicaties en verbijsterend naief.

En ja, Nederlanders zijn ook mensen en slikken net zo graag als Italianen en Spanjaarden.

Dus de suggestie dat Sven, onze zwemsters en Marianne schoon zijn voor mij persoonlijk zeer twijfelachtig. Maar ze zullen nooit worden gepakt, dus het zal wel bij mijn mening blijven. * Zoals aangegeven ontspringen de meeste dopers blijkbaar de dans*

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 jul 2012 16:39

De lijst van Operacion Puerto sprak wat dat betreft boekdelen, wielrenners, voetballers, basketballers, tennissers, coureurs, hardlopers. Alleen is schandalig weinig met die lijst gedaan (stonden teveel Spanjaarden op naar de smaak van de Spaanse overheid en sportbonden).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 07 jul 2012 19:14

kxlight schreef:Marianne heeft de Giro Donne op haar naam geschreven. Chapeau!

Eindelijk weer eens de NL vlag in top voor het wielrennen. Nu de mannen nog!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 jul 2012 19:18

Hoezo "eindelijk", in het vrouwenwielrennen rijgen de Nederlandse rensters de zeges aan elkaar.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 jul 2012 19:20

Dit is het Marianne Vos topic.

Gelieve berichten over doping in het daartoe bestemde postvakje te deponeren!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 07 jul 2012 19:37

timo2.0 schreef:Hoezo "eindelijk", in het vrouwenwielrennen rijgen de Nederlandse rensters de zeges aan elkaar.
Ten eerste heb ik het over een grote ronde, zoals de Giro (Donne) in dit geval. Verder dacht ik duidelijk geweest te zijn dat ik idd bedoelde dat de vrouwen het zo goed doen terwijl de mannen het toch weer laten afweten in grote ronden. Geen etappe zege, niente.Waar blijven de Zoetemelk's en Janssen' s?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 jul 2012 20:49

Ook dan ontgaat het "eindelijk" mij, aangezien Vos de Giro Donne vorig jaar ook al won.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1251
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 08 jul 2012 09:41

timo2.0 schreef:Toch is het, hoe mooi ik de zeges van Vos ook vind, wel een tikkeltje wonderlijk dat in het hele Vos-topic het woord "doping" nooit valt terwijl eenieder die bij de mannen boven het maaiveld uitsteekt onmiddellijk de schijn tegen zich heeft in de internetdiscussies. Een combinatie van naïef nationalistische trots of is het werkelijk volkomen geloofwaardig wat zij doet? Een paar weken terug brak ze haar sleutelbeen nog.
Dit " realisme" staat wel in schril contrast met jouw opvattingen aan het begin van de Monique van der Vorst discussie, daar mocht niemand iets kritisch zeggen, en hier strooi je met onbewezen verdachtmakingen....
Courir c'est mourir un peu

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2012 09:49

De discussie over Monique van der Vorst ging naar mijn weten niet over doping maar over het dragen van een helm en de vraag of ze hard genoeg kan fietsen om een contract bij de raboploeg te rechtvaardigen (wat zij, zo is inmiddels gebleken, niet kan).

Overigens zijn dit geen verdachtmakingen jegens Vos maar vragen over hoe de logica in dit forum werkt: bij succesvolle mannen wordt voortdurend over doping gespeculeerd, bij de succesvolste vrouw nooit. Ik zeg dus niet dat Vos aan de doping zit of zou kunnen zitten; ik vraag mij alleen af waarom er in dit forum nooit over wordt gespeculeerd gezien de aard van de dopingdiscussies over mannen..
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie