Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jul 2012 08:11

Ik vind het helemaal niet interessant of relevant dat Danny Nelissen gebruikt heeft. Nelissen zit daar niet als verdachte maar als analist van de koers en dat doet hij goed.
Jacobs zit daar als een soort nar en die rol speelt hij ook goed. Ik verdenk Jacobs er trouwens van dat hij NIET gebruikt heeft maar dat DIT verhaal beter verkoopt en beter aansluit bij zijn zogenaamde ondeugende imago.

Jammer dat Nelissen niet bij een reclameloze zender zit want dan was dat mijn keuze.

Overigens is Nelissen de enige verslaggever/journalist die de afgelopen jaren Jan Raas in beweging heeft gekregen. :mrgreen:

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 08:25

Gastheerg schreef:Ik vind het helemaal niet interessant of relevant dat Danny Nelissen gebruikt heeft. Nelissen zit daar niet als verdachte maar als analist van de koers en dat doet hij goed.
Jacobs zit daar als een soort nar en die rol speelt hij ook goed. Ik verdenk Jacobs er trouwens van dat hij NIET gebruikt heeft maar dat DIT verhaal beter verkoopt en beter aansluit bij zijn zogenaamde ondeugende imago.

Jammer dat Nelissen niet bij een reclameloze zender zit want dan was dat mijn keuze.
+1

Nelissen is een prima analist en commentator. Hij moet daar (bij Tour du Jour) in z'n eentje het niveau op een enigszins acceptabel niveau zien te houden. Als je ziet wat sommige van z'n tafelgenoten uitkramen, dan moet hij zich ook kapot ergeren.

Eurosport is inderdaad niet zo beroerd, alleen die reclame is vreselijk irritant. Daarom dus Sporza voor mij (ik heb afgelopen weekend een kort uitstapje naar de NOS gemaakt, maar dat is me slecht bevallen).

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 12 jul 2012 09:26

Ik vond het nogal een aparte, maar leuke aflevering van TDJ. Gelachen ook ! Leuk om te zien hoe Danny zich in allerlei bochten zat te wringen .. en Genee het vuurje maar lekker opstoken , terwijl het wel leek of die Kramer sowieso doped-up aan tafel zat, haha .. wan figuur is dat . Mooi koppel zo naast Shrek aan tafel . Verder prima te doen met eerst Le Velo op de Belg .. dan TDJ en dan als de avond etappe begint een beetje switchen..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39672
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2012 09:59

Maar ontopic: gaat LA wel of niet instemmen met een arbitragezaak?
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 jul 2012 10:03

Gastheerg schreef:Overigens is Nelissen de enige verslaggever/journalist die de afgelopen jaren Jan Raas in beweging heeft gekregen. :mrgreen:

Haha goed opgemerkt ja! Raas heeft zo'n beetje sinds zijn terugtreden uit de wielersport niets meer gezegd in het openbaar over wielrennen. Opvallend dat hij dan Nelissen wel de moeite waard vind om iets over te zeggen :) Ik zou weleens willen dat Raas eens een boekje open zou doenin een geautoriseerde biografie oid. Zijn reactie op de biografie "Op z'n Raas" was veelzeggend :) Ja, je zou wensen dat er nog een nederlandse renner opstond was met zo'n karakter...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 12 jul 2012 10:11

rooi1977 schreef:Ik vond het nogal een aparte, maar leuke aflevering van TDJ. Gelachen ook ! Leuk om te zien hoe Danny zich in allerlei bochten zat te wringen .. en Genee het vuurje maar lekker opstoken , terwijl het wel leek of die Kramer sowieso doped-up aan tafel zat, haha .. wan figuur is dat . Mooi koppel zo naast Shrek aan tafel . Verder prima te doen met eerst Le Velo op de Belg .. dan TDJ en dan als de avond etappe begint een beetje switchen..
Je bedoelt vast Ben van den Burg in plaats van (sven?) Kramer....

Inderdaad die Danny, je zag hem letterlijk alle kanten op schuiven, zijn wenkbrauwen onschuldig omhoog, verongelijkt piepstemmetje.... en dan lekker liegen op tv op een simpele vraag. Tuurlijk heeft ie gelijk dat Jan Raas een dikke nul is. Die Raas interesseert/interesseerde het niks of iemand wel of niet onder de dope zat, gezondheid op het spel zette, zolang ie maar door de dopingcontrole kwam. Beide mannetjes, raas en danny zijn dus nog steeds onderdeel is van de liegcultuur omtrent dope ( dat is het meest stuitende). Die Jacobs geeft tenminste toe. Danny roept weer dat ie van nature een te hoge hematocriet had (zei Pechstein dat ook niet?), ongetwijfeld bang dat ie anders zijn geloofwaardigheid en "goede naam" ter grabbel gooit.
Zelfs Ben van den Burg gaf toe dat ie aan het infuus zat, maar het was geen dope, nee, want hij kwam altijd negatief door de controle. Helaas werd de discussie afgebroken door een dom tacx-spelletje. Jacobs wilde het nog vergoeielijken dat de boosheid van Jan Raas mentale doping was. Man, man, wat een triest wereldje dat wieler/schaats/topsportwereldje.

http://www.rtl.nl/xl/#/u/63c53eeb-bacb- ... 4d5452d261 zo rond het uur is dat fragment te zien.

Om nou te zeggen dat het niet interessant is of Danny wel of niet heeft gebruikt, omdat ie wel goed commentaar geeft, is hetzelfde als zeggen dat het niet interessant is dat Jacobs er als een clown bijloopt omdat ie wel eens de veters strikt van één van zijn kinderen. Iedereen doet wel eens iets goeds in zijn leven toch? Danny Nelissen heeft zijn carriere bij eurosport mede te danken aan zijn netwerk binnen het wielrennen en aan zijn wielercarriere. Als die carriere deels stoelt op fraude, dan vind ik dat wel nieuwswaardig. En als persoon vind ik die Nelissen sowieso ontzettend irritant, altijd gelijk willen hebben..... En het is niet bepaald onvrijwillig dat ie daar zit, mag toch aannemen dat ie er goed voor betaald krijgt (geld en liegen gaan wel vaker hand in hand). Maar ook dat is slechts een mening gebasseerd op vooroordelen en gelukkig bestaat er zoiets als een afstandsbediening :D .

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 12 jul 2012 10:20

[quote="WdvB"En als persoon vind ik die Nelissen sowieso ontzettend irritant, altijd gelijk willen hebben..... .[/quote]

Enige nuance is hier op zijn plaats:

1: hij heeft vaak ook gelijk en weet min of meer van alles wat
2: ik vind hem ontzettend vooruitgegaan sinds hij bij RTL actief is (kiest de aanval/kan zich goed verdedigen)
3: hij kan het moeilijke simpel verwoorden.

Verder kan ik je betoog volgen ;)
Addict R1

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 12 jul 2012 10:21

Ja.. Ben vd Burg bedoel ik .. niet Ben Kramer ;) . Kijk ik weet niet hoe het allemaal in elkaar steekt . Ik vond het ook niet echt netjes van Genee om Danny zo te confronteren (mits Danny niet op voorhand was gekend in die mail) . Verder moet Danny niet piepen. Als hij de handschoen opneemt door over Raas te beginnen kun je verwachten dat er terug wordt geslagen . Wel erg vermakelijke TV gisteren. Ook de interviews met Johhny en Frans Maas waren goed..

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 jul 2012 10:36

Het blijft ook altijd hetzelfde kliekje. Interessant om te zien wie en wat erachter het succes van Sky zit
Dopingzaak.nl schreef:Voor Sky is het moeilijker te achterhalen wie de medische staf bevolkt. Op internet zijn de volgende namen vindbaar: Richard Freeman, Steve Peters, David Hulse en Geert Leinders. Ook Roger Palfreeman lijkt als arts van het Britse team betrokken bij Sky.

Steve Peters is vooral bekend van zijn rol in de medaille oogst van het Britse Olympische Team tijdens de Olympische spelen in Peking. Met acht gouden medailles (o.a. Hoy en Pendleton) was hij de succes-dokter.

Geert Leinders heeft een lange carrière als dokter bij de Rabobank. In 2009 vertrok hij om onduidelijke redenen, maar het is aannemelijk dat dit met het onderzoek naar de dopingperikelen rond Rasmussen te maken heeft. Rasmussen werd samen met Boogerd, Menchov, Posthuma en Weening genoemd als klant van de Weense kliniek Humanplasma. Voor zijn periode bij Rabo (<1996) was Leinders ploegarts bij Lotto, Histor, Sigma en Panasonic.

Ook Tim Kerrison wordt genoemd als inspanningsbegeleider van Sky en Wiggins. Wiggins schrijft een groot deel van zijn recente succes toe aan Kerrison. Kerrison maakte deel uit van het begeleidingsteam van de succesvolle Australische zwemploeg van 2004, met o.a. Thorpe (2x goud). Thorpe is niet geheel vrij van dopinggeruchten. De Spelen in 2008 was hij begeleider van het Engelse zwemteam, met o.a. successen met Rebecca Adlington (2x goud).

Andere dopinglinks zijn meer te vinden in de wielertechinische begeleiding. Ploegleider Sean Yates is in 1989 gepakt op doping. Ook assistenten Knaven, De Jongh (TVM) en Julich (Cofidis) hebben geen dopingvrij verleden. De hoofd logistiek bij Sky is Carsten Jeppesen. Dit is een jeugdvriend van dopingzondaar en tourwinnaar Bjarne Riis en tot 2008 team manager van CSC.
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 12 jul 2012 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 jul 2012 10:42

mrcoffee schreef:Het blijft ook altijd hetzelfde kliekje. Interessant om te zien wie en wat erachter het succes van Sky zit
Dopingzaak.nl schreef:Voor Sky is het moeilijker te achterhalen wie de medische staf bevolkt. Op internet zijn de volgende namen vindbaar: Richard Freeman, Steve Peters, David Hulse en Geert Leinders. Ook Roger Palfreeman lijkt als arts van het Britse team betrokken bij Sky.

Steve Peters is vooral bekend van zijn rol in de medaille oogst van het Britse Olympische Team tijdens de Olympische spelen in Peking. Met acht gouden medailles (o.a. Hoy en Pendleton) was hij de succes-dokter.

Geert Leinders heeft een lange carrière als dokter bij de Rabobank. In 2009 vertrok hij om onduidelijke redenen, maar het is aannemelijk dat dit met het onderzoek naar de dopingperikelen rond Rasmussen te maken heeft. Rasmussen werd samen met Boogerd, Menchov, Posthuma en Weening genoemd als klant van de Weense kliniek Humanplasma. Voor zijn periode bij Rabo (<1996) was Leinders ploegarts bij Lotto, Histor, Sigma en Panasonic.

Ook Tim Kerrison wordt genoemd als inspanningsbegeleider van Sky en Wiggins. Wiggins schrijft een groot deel van zijn recente succes toe aan Kerrison. Kerrison maakte deel uit van het begeleidingsteam van de succesvolle Australische zwemploeg van 2004, met o.a. Thorpe (2x goud). Thorpe is niet geheel vrij van dopinggeruchten. De Spelen in 2008 was hij begeleider van het Engelse zwemteam, met o.a. successen met Rebecca Adlington (2x goud).

Andere dopinglinks zijn meer te vinden in de wielertechinische begeleiding. Ploegleider Sean Yates is in 1989 gepakt op doping. Ook assistenten Knaven, De Jongh (TVM) en Julich (Cofidis) hebben geen dopingvrij verleden. De hoofd logistiek bij Sky is Carsten Jeppesen. Dit is een jeugdvriend van dopingzondaar en tourwinnaar Bjarne Riis en tot 2008 team manager van CSC.
in je betoog vind ik terug: aannemelijk, niet geheel vrij van dopinggeruchten, een jeugdvriend van dopingzondaar RIIs: een beetje mager toch om daar iemand verdacht voor te vinden? Enkel wat betreft de ploegleider en zijn assistenten heb je min of meer een punt maar hoeveel begeleiders zijn er in het wielrennen die nog nooit aan doping gelinkt zijn?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 12 jul 2012 10:49

daniel1975 schreef:Maar ontopic: gaat LA wel of niet instemmen met een arbitragezaak?
Je zult 30 dagen langer op dat antwoord moeten wachten, want USADA heeft hem 30 dagen uitstel gegeven (tot 13 augustus dus) om hierover te beslissen. Ik denk dat LA tot die datum sowieso alle juridische mogelijkheden gaat benutten om USADA tegen te houden. En ik denk ook niet dat hij met een arbitragezaak gaat instemmen, want op die manier zou hij impliciet erkennen dat de procedure legitiem is. Dat is wel het laatste wat hij wil.

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 15:36

Eigenlijk zou er eens een goede onderzoeksjournalist in al die artsen moeten duiken (niet letterlijk:D). Van de UCI hoef je niets te verwachten, want die hebben er geen belang bij (en zijn volgens mij zelf zo corrupt als wat). Laat hem of haar maar beginnen met Jose Ibarguren Taus (zie de post van Timo een paar pagina's terug)

Plaats reactie