Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Bij mijn supersix lopen de derailleur kabels tegen het bottombracket aan, zoals op deze foto (foto is niet van mijn fiets)
Kort na de aanschaf heeft de verkopende fietsenmaker e.e.a. opgelost met wat plakkers en een buisje waar de kabels door heen liepen. Ik heb er verder niet heel erg over nagedacht en had zo iets van het zal wel horen of zo.. (eerste keer dat ik een nieuwe fiets kocht) Nu een jaartje of wat verder en bij het onderhoud aan de fiets, vind ik het eigenlijk toch maar vreemd. Je moet behoorlijke je best doen wil je je frame niet beschadigen, vaak de geleidiertjes (buisjes waar kabel door heen gaat) vervangen / stickers.. situatie is verre van ideaal.
Wat vinden jullie van zo iets?
Kort na de aanschaf heeft de verkopende fietsenmaker e.e.a. opgelost met wat plakkers en een buisje waar de kabels door heen liepen. Ik heb er verder niet heel erg over nagedacht en had zo iets van het zal wel horen of zo.. (eerste keer dat ik een nieuwe fiets kocht) Nu een jaartje of wat verder en bij het onderhoud aan de fiets, vind ik het eigenlijk toch maar vreemd. Je moet behoorlijke je best doen wil je je frame niet beschadigen, vaak de geleidiertjes (buisjes waar kabel door heen gaat) vervangen / stickers.. situatie is verre van ideaal.
Wat vinden jullie van zo iets?
Laatst gewijzigd door hendrikjan op 04 aug 2013 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Nee, ik heb vandaag een beetje zitten puzzelen op ene wat beter oplossing dan die buisjes en die stickers en ik heb er nu twee plakjes plastic van een kapot geknipt bidon onder zitten... t ziet er een beetje vreemd uit, maar t lijkt nu alsof ze het bb net niet raken, moet nog kijken hoe het in de praktijk gaat..
Al zoekend naar een oplossing kwam ik de foto hierboven tegen, er zijn kennelijk meer mensen met het probleem....
Al zoekend naar een oplossing kwam ik de foto hierboven tegen, er zijn kennelijk meer mensen met het probleem....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Nee, verschuiven gaat niet. Daar is het gat te klein voor. Ik zal eens kijken of ik ergens een andere kabelgeleider vandaan kan halen, dan kan ik zien of ik een maandagochtend model heb met een verkeerd schroefgat..
Als iemand trouwens een idee heeft waar je die geleiders voor een schappelijke prijs kan kopen, bij dr cannondale, heb ik er een gevonden voor 4 euro, maar dan zijn de verzendkosten 15 euro
http://www.cannondale-parts.de/epages/6 ... ucts/KF363
Als iemand trouwens een idee heeft waar je die geleiders voor een schappelijke prijs kan kopen, bij dr cannondale, heb ik er een gevonden voor 4 euro, maar dan zijn de verzendkosten 15 euro
http://www.cannondale-parts.de/epages/6 ... ucts/KF363
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Rose heeft bijna elke model en anders R2 bike.de, cannondale parts.de.
Ik zou er voor nu gewoon Liner overheen doen, dat kan ook een permanente oplossing zijn.
Bij de MTB kruisen de kabel onder de schuien buis en die raken elkaar dus voordurend.
Ik zou er voor nu gewoon Liner overheen doen, dat kan ook een permanente oplossing zijn.
Bij de MTB kruisen de kabel onder de schuien buis en die raken elkaar dus voordurend.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Hoe moeilijk kan iets zijn.
Gewoon het gat van de geleideplaat iets naar achter opruimen. desnood ringetje onder bout en de plaats iets naar voren zetten: probleem opgelost.
Alternatief: plaat met goed dubbezijdig tape iets naar voren vastzetten.
Gewoon het gat van de geleideplaat iets naar achter opruimen. desnood ringetje onder bout en de plaats iets naar voren zetten: probleem opgelost.
Alternatief: plaat met goed dubbezijdig tape iets naar voren vastzetten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Tja, moeilijk, dat valt volgens mij allemaal wel mee. Als die zaken net een andere vorm hadden dan had het allemaal prima gepast.
Je suggestie is idd het proberen waard. Ik heb dat (nog) niet geprobeerd
Goed eerst maar eens een reserve ergens vandaan halen, om vervolgens te kijken of deze afwijkt of anders te gaan boren schaven en slijpen
Je suggestie is idd het proberen waard. Ik heb dat (nog) niet geprobeerd
Goed eerst maar eens een reserve ergens vandaan halen, om vervolgens te kijken of deze afwijkt of anders te gaan boren schaven en slijpen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De mijne en van mijn maat doen het ook exact dezelfde f29. Welke lagers zijn er nu ingegaan en waarmee zijn ze gelijmd?jakkel schreef:M'n F29 MTB is terug van de dealer. Twee maand geleden binnen gedaan omdat de BB30 lagers kraakten. Na m'n alpentripje van twee weken terug weer van dat. Nu zijn ze er in gelijmd, hopelijk nu even verlost van het gekraak.
Het zijn nog dezelfde originele lagers. Gelijmd met Loctite 641.wasbeer2006 schreef:De mijne en van mijn maat doen het ook exact dezelfde f29. Welke lagers zijn er nu ingegaan en waarmee zijn ze gelijmd?jakkel schreef:M'n F29 MTB is terug van de dealer. Twee maand geleden binnen gedaan omdat de BB30 lagers kraakten. Na m'n alpentripje van twee weken terug weer van dat. Nu zijn ze er in gelijmd, hopelijk nu even verlost van het gekraak.
Ik vind het niet kunnen voor een fiets uit die prijscategorie. Nooit ontvetter gebruikt, geen hogedruk, zwaar modderige MTB toestanden vermijd ik,... . Oké, fiets heeft al wel wat te verduren gekregen (momenteel een dikke 3.000 km op de teller), zeker op m'n laatste alpentrip. Maar het is tenslotte een MTB voor iets hé. Gekraak begon trouwens al na een 500 km op de teller. Ook die OPI stuurpen heb ik al enkele keren moeten demonteren. Komt ook geregeld een rare tik uit. Invetten, juiste aanhaalmoment,... . Het lijkt allemaal wat fragiele boel te zijn. Ik rij al 30 jaar racefiets, bijna 20 jaar MTB. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
http://www.loctite.nl/full-product-list ... 000001FBVQ