Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

ReeVeS
Forum-lid

ReeVeS 18 jul 2012 16:16

het gaat me niet over de racy zit. ben 1m88 groot maar met binnenbeenlengte van 94cm :shock:
bij een 60 kader zit ik echt te diep of ik moet 4cm spacers onder men stuurpen steken ...
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 18 jul 2012 16:23

Tja; Dan heb je volgens mij het antwoord. Als je niet te diep wilt zitten is de 62 cm de juiste keus voor jou.
Anderzijds qua zadelpen denk ik dat je met een 60cm ook voldoende overhoudt. Ik heb met 89cm binnenbeen lengte vrij veel pen in de buis. Vergis je daarnaast niet in het feit dat je met Canyon een vrij hoog balhoofdstel hebt.
Verreweg het best zou zijn om is proef te rijden op een Canyon. Zijn er niet events in de Benelux momenteel?

ReeVeS
Forum-lid

ReeVeS 18 jul 2012 16:49

haaldoor schreef:Tja; Dan heb je volgens mij het antwoord. Als je niet te diep wilt zitten is de 62 cm de juiste keus voor jou.
Anderzijds qua zadelpen denk ik dat je met een 60cm ook voldoende overhoudt. Ik heb met 89cm binnenbeen lengte vrij veel pen in de buis. Vergis je daarnaast niet in het feit dat je met Canyon een vrij hoog balhoofdstel hebt.
Verreweg het best zou zijn om is proef te rijden op een Canyon. Zijn er niet events in de Benelux momenteel?
mijn balhoofd is nu 18.50 ... van een 62 zou dit 20cm worden ...

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 18 jul 2012 17:05

Volgens mij is het huidige balhoofd 16mm hoog. Die van mij (2008) is 25mm hoog.

ReeVeS
Forum-lid

ReeVeS 18 jul 2012 17:23

haaldoor schreef:Volgens mij is het huidige balhoofd 16mm hoog. Die van mij (2008) is 25mm hoog.
klopt ik was bezig over stuurbuishoogte, mijn excuses :?

frankdewildt
Forum-lid

Gebruikersavatar frankdewildt 19 jul 2012 09:59

dieseltje schreef:
frankdewildt schreef:Sinds een paar maanden heb ik de Canyon Ultimate AL 9.0. Bevalt erg goed.

Afbeelding
Mooie fiets zou alleen die frisbee achter je cassette er vanaf halen!
Hoort die frisbee ook verwijderd te worden? Of is het ook een optie het te laten zitten?
Wat betreft het zadel, waarom zou dit verder naar voren moeten, zit verder prima alleen bij lange ritten krijg ik last in mijn onderrug.

timofietst
Forum-lid

Gebruikersavatar timofietst 19 jul 2012 10:12

frankdewildt schreef:Hoort die frisbee ook verwijderd te worden? Of is het ook een optie het te laten zitten?
Wat betreft het zadel, waarom zou dit verder naar voren moeten, zit verder prima alleen bij lange ritten krijg ik last in mijn onderrug.
Hij zit daar om te voorkomen dat je ketting van het grootste kransje achter afvalt en tussen cassette en spaken terecht komt en klem gaat zitten. Als de achterderailleur goed is afgesteld zal dat niet gebeuren, hij kan er dus gewoon af (je kunt dit testen door voor klein te schakelen en achter groot en dan proberen de shifter nog verder te duwen. Als de ketting netjes blijft liggen en de shifter niet verder gaat is het OK). Ziet er ook nog eens een stuk beter uit :)
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

storing
Forum-lid

storing 19 jul 2012 14:31

Ik moet zeggen dat ik wat gemengde gevoelens heb aangaande garantie en service. Twee maand geleden is mijn taxc uma bidonhouder uit mijn AL 9.0 van krap 2 jaar oud gescheurd. Het viel wel onder de garantie maar het heeft 6 weken geduurd voor ik een frame uit 2011 terug had, ik mag aannemen uit voorraad. Op drie keer bellen mijnerzijds na, is een mail van canyon Duitsland na 4 weken dat het frame naar het service centrum was opgestuurd het enige van canyon dat ik in die tijd heb vernomen. Er zat nog wel een briefje bij dat de remmen en versnellingen nog wel even gesteld moesten worden.
Ik heb er een nieuwe casette en ketting opgezet maar krijg het schakelen niet meer zoals het was, ketting loopt niet mooi stil. Ook naar de derailleurachter gekeken welke scheef lijkt te zitten, misschien was dit al zo, geen valpartijen mee gehad of zo, maar dan hadden ze dit op zijn minst even erbij kunnen schrijven op het briefje.

Het is misschien wat een rant, maar ben behoorlijk teleurgesteld dat ik na 2 maanden met een fiets zit die minder fietst dan voor dat de boel uitelkaar viel.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 19 jul 2012 15:32

Even je achterpat recht (laten) zetten.

ReeVeS
Forum-lid

ReeVeS 19 jul 2012 22:37

Heb een 62 besteld met 100mm stuurpen

storing
Forum-lid

storing 20 jul 2012 13:36

gaisdergerman schreef:Even je achterpat recht (laten) zetten.
Is het echt? Ik weet niet wat voor ambtenaren mentaliteit jij kan verdragen, maar als ik na productfalen 6 weken geduldig heb zitten wachten, zou ik toch wel een goed functionerende fiets terug mogen verwachten. Of op zijn minst de vraag of ze er wat aan moesten doen, daar de fiets toch op het servicecentrum stond. Service verlenen misschien in ruil voor de lange wachttijd en het niets van zich laten horen. Voor schakelt hij nu ook slechter dan mijn oude 105, ik moet hem er echt opleggen met de schakelaar ipv dat hij er soepel in 1 keer opligt.

Na 2 weken gebeld (termijn vermeld op website), ja aanvraag voor vervangend frame naar Duitsland opgestuurd, na 4 weken mail uit Duitsland frame verzonden en dag er na afgeleverd. Week 5, nieuw nummer gegoogled want servicecentrum verplaatst en gebeld, stond toevallig op programma om opgebouwd te worden, zouden nog contact hebben wanneer klaar, nooit gebeurd. Dikke schijt.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 20 jul 2012 14:16

Wellicht even tot 10 tellen. Ik probeer alleen maar te helpen.

Je zou terug kunnen gaan naar het servicecenter maar persoonlijk zou ik zelf kijken of ik het euvel op kan lossen. Daarnaast zou ik je frustratie bij canyon uiten en zoeken naar een oplossing. Mochten ze niet meedenken dan is het normaal snap ik dat je gefrustreerd bent.

Persoonlijk heb ik redelijk tot goede ervaringen met de service van canyon. Echter blijft het een aanbieder die via internet verkoopt.

Plaats reactie