Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

vigoroso
Forum-lid

vigoroso 06 feb 2010 21:08

Mooie fiets man. Krijg alleen de indruk dat je frame wat te klein is gezien de spacer toren, de omgedraaide stuurpen en de lange zadelpen.

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 06 feb 2010 21:16

Dankje, stuurpen zoals die nu op de foto eruit ziet is nu al omgedraaid zodat hij normaal eruit ziet (niet zo omhoog staand).
Toch volgens de berekening kom ik tussen 56 en 57 uit ben 1,79 m trouwens en bbl is 84. Ter vergelijking Heinrich Haussler van CTT rijd op een 54cm r3sl en hij is 1,81 m.

Moet er wel bij zeggen dat hij echt net af is en ik er geen meter nog op heb gereden, zou best kunnen dat de stuurpen nog een stukje omlaag gaat, al vind ik het wel prettig ook comfortabel te zitten.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2010 21:18

Maar Haussler rijdt niet met een enorme spacertoren onder z'n stuurpen, want die kan en wil wel diep zitten. Het ziet er uit als 4 cm aan spacers en dat is toch echt te veel voor zo'n lichte voorvork.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 06 feb 2010 21:25

Daar heb je ook gelijk in, gelukkig dat ik hem nog maar net heb en ik wil eerst voor mij een fijne positie op de fiets zien te bepalen zonder dat ik al aan de voorvork ga zagen. Ik ga zeker proberen het stuur wat lager te zetten, want wat ik er zo op heb gezeten zit ik nog niet erg diep. Die 4 cm klopt wel aan spacers, maar zijn er risico's aan verbonden met 4cm bij zo'n lichte voorvork?
Cervélo R3SL
BMC CX02

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 06 feb 2010 21:26

waarschijnlijk heeft ie gewoon lange benen tov bovenlichaam en moet die z'n zadel dan erg hoog zetten en dan moet je wel erg diep zitten.

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 07 feb 2010 13:18

Ik heb de fiets al een beetje aangepast, na een heel kort test rondje. Zadel wat naar beneden, stuurpen omgedraaid en 1cm laten zakken. Zo ziet hij er nu uit:

[img=http://img62.imageshack.us/img62/2325/pict7862.jpg]
Cervélo R3SL
BMC CX02

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 07 feb 2010 13:21

Hmm, daar hoef je je zeker niet voor te schamen als je daar mee over straat gaat! Leuke bike!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 feb 2010 16:35

[quote="Nieuweling"]waarschijnlijk heeft ie gewoon lange benen tov bovenlichaam en moet die z'n zadel dan erg hoog zetten en dan moet je wel erg diep zitten.[/quote]

De RS is er niet voor niets ;). En hoe lang z'n benen ook zijn, 4 cm aan spacers onder de stuurpen is niet goed voor de stijfheid van het frame aan de voorzijde (minder goed weg gedrag) en de belasting van de vorkpijp is ook fors.
Afbeelding

vigoroso
Forum-lid

vigoroso 07 feb 2010 17:48

Na de aanpassing mbt de spacers ziet je fiets er een stuk beter uit. Zal verder ook een stuk beter rijden. Veel plezier er mee.

ilcavalinno
Forum-lid
Contact

ilcavalinno 07 feb 2010 18:36

[quote="Amclassic-fan"][quote="Nieuweling"]waarschijnlijk heeft ie gewoon lange benen tov bovenlichaam en moet die z'n zadel dan erg hoog zetten en dan moet je wel erg diep zitten.[/quote]

De RS is er niet voor niets ;). En hoe lang z'n benen ook zijn, 4 cm aan spacers onder de stuurpen is niet goed voor de stijfheid van het frame aan de voorzijde (minder goed weg gedrag) en de belasting van de vorkpijp is ook fors.[/quote]
Daarom dat m'n fiets zo raar aanvoelt:)
Ik heb mijn positie redelijk verandert en alle spacers zijn weg vanonder mn stuurpen... scheelt toch wel een cm of 3-4 denk ik..
Fiets stuurt veel 'directer'...
Kan het ook dat het lastiger is om zonder handen te rijden daardoor?
Grtz
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 07 feb 2010 18:45

nee

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 feb 2010 20:38

[quote="Il cavalinno"][quote="Amclassic-fan"][quote="Nieuweling"]waarschijnlijk heeft ie gewoon lange benen tov bovenlichaam en moet die z'n zadel dan erg hoog zetten en dan moet je wel erg diep zitten.[/quote]

De RS is er niet voor niets ;). En hoe lang z'n benen ook zijn, 4 cm aan spacers onder de stuurpen is niet goed voor de stijfheid van het frame aan de voorzijde (minder goed weg gedrag) en de belasting van de vorkpijp is ook fors.[/quote]
Daarom dat m'n fiets zo raar aanvoelt:)
Ik heb mijn positie redelijk verandert en alle spacers zijn weg vanonder mn stuurpen... scheelt toch wel een cm of 3-4 denk ik..
Fiets stuurt veel 'directer'...
Kan het ook dat het lastiger is om zonder handen te rijden daardoor?
Grtz
[/quote]

Zoals Japie al aangaf maakt 't voor zonder handen fietsen niet uit wat je met spacers en een stuurpen doet.

Dat je fiets veel directer stuurt komt vooral doordat je heel veel meer gewicht op 't voorwiel hebt. Pas alleen wel op dat je geen blessures oploopt, je stuur in 1 keer 3-4 cm naar beneden zetten is niet zonder risico's. Bijv je nek moet daar wel even aan kunnen wennen.
Afbeelding

Plaats reactie