Cannondale
Eerst wilde de dealer de lagers niet lijmen (ik had het vorige keer al gevraagd), want Cannondale beveelt het niet aan. Ik stond bij de TdF bij de technieker die de fiets van Sagan aan het monteren was. En die lijmt ze er dus wel in.
Ik heb er een kort filmpje van gemaakt: http://www.youtube.com/v/yjfg1ctVdCM&hd=1
Ook zie je duidelijk dat het frame een ander binnenwerk heeft dan de productieframes. Geen circlips waar de lagers tegen geperst worden. Wel een gedraaide alu bus met massieve kragen. Technieker wist mij te vertellen dat BB30 niet deugt (voor zover ik z'n Italiaans verstond).
Ik heb er een kort filmpje van gemaakt: http://www.youtube.com/v/yjfg1ctVdCM&hd=1
Ook zie je duidelijk dat het frame een ander binnenwerk heeft dan de productieframes. Geen circlips waar de lagers tegen geperst worden. Wel een gedraaide alu bus met massieve kragen. Technieker wist mij te vertellen dat BB30 niet deugt (voor zover ik z'n Italiaans verstond).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij mij ging het kraken na 700km, ik vermijd ook echte modder en zeker geen hoge druk op het bracket. Bij mijn maat na 500km dachten eerst dat het aan de adapters lag, hij rijd een xtr crank. zitten bij mij geen cir clips in dacht ik snel te zien.
Dealers willen niet lijmen maar op diverse fora zie je dat het wel gebeurt. Cannondale verkoopt zelf als combo artikel locktite 601 mee met de lagers in de US!
De opi stuurpen hebben we beide ook last van. ook al diverse malen gedemonteerd. Onderste lager is bij mij al helemaal rauw na 1000km!! (die lagers zitten ook geperst!)
Op het MTB is iemand die via rijlwielpaleis een aangepaste opi stuurpen heeft gekregen zegt ie maar het koste €24,50 dus is het volgens mij de opi buis. Rijd jij met de standaard C,dale buis of met de leonardi?
Ik heb ook nog een krakende zadelpenkop ook, na twee drie ritje elke keer helemaal uit elkaar. Die opi is toch als zo lekker uit elkaar halen als je zonder spacers rijd ben je echt een tijd mee bezig.
c,dale geeft overigens een aanhaalmoment van 15nm op, dan blijlf er bij mij een centimeter buis over. Ik verbaas me er ook ernorm over F%%&* frame met vork van € 3000,-!
Zo is het natuurlijk ook gewoon vreemd dat je BB30 monteert en vervolgens geen Q156 kwijt kan, dat zit dan net 1mm van je frame af, nou daar durf ik niet mee te rijden. De meerwaarde van BB30 meteen voor de helft weg.
Het is dat de fiets echt fantastisch rijd, daarom geef ik het allemaal nog een kans.
Maar als ik het van te voren geweten had, dan was het gewoon weer een cube geworden of scott
Dealers willen niet lijmen maar op diverse fora zie je dat het wel gebeurt. Cannondale verkoopt zelf als combo artikel locktite 601 mee met de lagers in de US!
De opi stuurpen hebben we beide ook last van. ook al diverse malen gedemonteerd. Onderste lager is bij mij al helemaal rauw na 1000km!! (die lagers zitten ook geperst!)
Op het MTB is iemand die via rijlwielpaleis een aangepaste opi stuurpen heeft gekregen zegt ie maar het koste €24,50 dus is het volgens mij de opi buis. Rijd jij met de standaard C,dale buis of met de leonardi?
Ik heb ook nog een krakende zadelpenkop ook, na twee drie ritje elke keer helemaal uit elkaar. Die opi is toch als zo lekker uit elkaar halen als je zonder spacers rijd ben je echt een tijd mee bezig.
c,dale geeft overigens een aanhaalmoment van 15nm op, dan blijlf er bij mij een centimeter buis over. Ik verbaas me er ook ernorm over F%%&* frame met vork van € 3000,-!
Zo is het natuurlijk ook gewoon vreemd dat je BB30 monteert en vervolgens geen Q156 kwijt kan, dat zit dan net 1mm van je frame af, nou daar durf ik niet mee te rijden. De meerwaarde van BB30 meteen voor de helft weg.
Het is dat de fiets echt fantastisch rijd, daarom geef ik het allemaal nog een kans.
Maar als ik het van te voren geweten had, dan was het gewoon weer een cube geworden of scott
Normaal is het met circlips.wasbeer2006 schreef:Bij mij ging het kraken na 700km, ik vermijd ook echte modder en zeker geen hoge druk op het bracket. Bij mijn maat na 500km dachten eerst dat het aan de adapters lag, hij rijd een xtr crank. zitten bij mij geen cir clips in dacht ik snel te zien.
Ze zullen het gezaag van hun dealers stilaan beu zijn dat hun klanten elke keer weer opnieuw komen zeuren over een krakende trapas.wasbeer2006 schreef:Dealers willen niet lijmen maar op diverse fora zie je dat het wel gebeurt. Cannondale verkoopt zelf als combo artikel locktite 601 mee met de lagers in de US!
Bij mij net hetzelfde. Al eens gezien hoe die afgedicht is? Belachelijk gewoonweg. En onderaan, daar vliegt dan constant alle vuiligheid tegen.wasbeer2006 schreef:De opi stuurpen hebben we beide ook last van. ook al diverse malen gedemonteerd. Onderste lager is bij mij al helemaal rauw na 1000km!! (die lagers zitten ook geperst!)
Ik had m'n dealer er al eens op gewezen dat zoiets toch geen lang leven beschoren kan zijn. Zijn antwoord: "Bel eens naar Cannondale hé".
Ik rij met de originele OPI buis.wasbeer2006 schreef:Op het MTB is iemand die via rijlwielpaleis een aangepaste opi stuurpen heeft gekregen zegt ie maar het koste €24,50 dus is het volgens mij de opi buis. Rijd jij met de standaard C,dale buis of met de leonardi?
Tegen wie zeg je het.wasbeer2006 schreef:Ik heb ook nog een krakende zadelpenkop ook, na twee drie ritje elke keer helemaal uit elkaar. Die opi is toch als zo lekker uit elkaar halen als je zonder spacers rijd ben je echt een tijd mee bezig.
Je moet er wel op letten dat je na demontage zowel de inwendige draad van de stuurpen als de uitwendige van de stuurbuis héél proper maakt. Dan blijft 'ie nog wat stroef terug indraaien, maar het is een pak minder. En de draad goed invetten.wasbeer2006 schreef:c,dale geeft overigens een aanhaalmoment van 15nm op, dan blijlf er bij mij een centimeter buis over. Ik verbaas me er ook ernorm over F%%&* frame met vork van € 3000,-!
Q-factor verminderen hangt allemaal af van de breedte van je achtervork. Daar sta je dan met je BB30. Ik vind BB30 op geen enkel vlak een meerwaarde tegenover andere systemen, integendeel zelfs. Theoretisch en commercieel allemaal super, praktisch blijft er echter niet veel van over.wasbeer2006 schreef:Zo is het natuurlijk ook gewoon vreemd dat je BB30 monteert en vervolgens geen Q156 kwijt kan, dat zit dan net 1mm van je frame af, nou daar durf ik niet mee te rijden. De meerwaarde van BB30 meteen voor de helft weg.
Inderdaad, fiets rijdt fantastisch. Maar dit zijn dingen die niet kunnen. Waren het kinderziektes geweest, oké. Maar BB30 bestaat nu al lang genoeg, net als hun OPI stuurpen en -buis. Trouwens wat is er OPI (One Piece Integration) aan hun stuurpen? Niks! Stuurpen en -buis zijn immers twee onderdelen. Maar hé, het bekt wel mooi op hun folders natuurlijk... .wasbeer2006 schreef:Het is dat de fiets echt fantastisch rijd, daarom geef ik het allemaal nog een kans.
Maar als ik het van te voren geweten had, dan was het gewoon weer een cube geworden of scott
Ik heb hiervoor al twee Cannondale MTB's gehad. 9 jaar met een F1000 en 5 jaar met een Caffeine 4SL gereden, beiden met fatty vork. Nooit noemenswaardige problemen gehad. Ook niet in de tijd dat ik niet keek op een plasje meer of minder. Wegwerpmaatschappij zeker?
hmm als ik dat gekraak van die trapassen allemaal zo lees betwijfel ik of ik wel een supersix zou pakken
Nadeel is gewoon dat ik het zelf niet uit elkaar kan halen en ik heb weinig zin om vaak naar de FM te moeten
Of hebben de raceframes hier geen last van??
Nadeel is gewoon dat ik het zelf niet uit elkaar kan halen en ik heb weinig zin om vaak naar de FM te moeten
Of hebben de raceframes hier geen last van??
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Ik heb er een keer last van gehad, dat bleek een niet goed droog vastzittende crankarm te zijn, verder geen last meer, op internet lees je het wel met enige regelmaat, maar daar zitten ook veel klagers. Mijzelf incluis. Ik heb alleen maar iets negatiefs geschreven over mijn supersix, maar ik vind het echt een top fiets.
Ik twijfel soms over de afmontage en de kleur, en vraag me af waarom er 8 keer Cannondale op een fiets moet staan.. maar dat is allemaal bijzaak als ik me de kloten uit mijn lijf gereden heb en aan het eind van de dag voldaan op de bank zit en denk, "wat heb ik fijn gefietst vandaag, top!" En dat is aar het uiteindelijk allemaal om gaat voor mij.
Ik twijfel soms over de afmontage en de kleur, en vraag me af waarom er 8 keer Cannondale op een fiets moet staan.. maar dat is allemaal bijzaak als ik me de kloten uit mijn lijf gereden heb en aan het eind van de dag voldaan op de bank zit en denk, "wat heb ik fijn gefietst vandaag, top!" En dat is aar het uiteindelijk allemaal om gaat voor mij.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zal het eens goed nakijken het schemerde al.jakkel schreef:Normaal is het met circlips.
Ja dat mag ik hopen.jakkel schreef:Ze zullen het gezaag van hun dealers stilaan beu zijn dat hun klanten elke keer weer opnieuw komen zeuren over een krakende trapas.
Ja 1 wazig plastic ringetje. Ik zag gisteren het 2014 model, daar lijkt het ook net ff anders te zitten, maar de dealer vond het niet zo,n heel goed idee om die uit elkaar te halen.jakkel schreef:Bij mij net hetzelfde. Al eens gezien hoe die afgedicht is? Belachelijk gewoonweg. En onderaan, daar vliegt dan constant alle vuiligheid tegen.
Ik had m'n dealer er al eens op gewezen dat zoiets toch geen lang leven beschoren kan zijn. Zijn antwoord: "Bel eens naar Cannondale hé".
Tegen mezelf , je draait je echt suf met die Shimano bracket sleuten en dan heb ik al een dop. je moet nog oppassen dat je er niet overheen schiet.jakkel schreef:Tegen wie zeg je het.wasbeer2006 schreef:Ik heb ook nog een krakende zadelpenkop ook, na twee drie ritje elke keer helemaal uit elkaar. Die opi is toch als zo lekker uit elkaar halen als je zonder spacers rijd ben je echt een tijd mee bezig.
Ik heb de draad ook echt goed ingevet en schoongemaakt, dan is het inderdaad minder maar 15nm haal ik echt niet.
Het is gewoon zo jammer want het is echt een gaaf ding. Tuurlijk licht de q factor aan de achterbrug maar je kan echt ruim een 2.25 band kwijt dus daar had best wat af gemogen.
Een ander misser ano 2013 en in 2014 weer, is natuurlijk ook de qr achter waar elk ander merk gewoon een steekas monteert, hele marketing folder dat een lefty zo stijf is en achter een qr op een 29???
Cannondale bellen, ja dat lijkt me goed. Je kan amper een nummer vinden, na drie mail via het contact formulier in engels nog geen reacties na zes weken, dus de support is echt helemaal top!
@Peter1981, die supersix vanaf 2014 kan je wel pakken die heeft geen BB30 meer, maar eindelijk BB30 pressfit heeft natuurlijk te maken met het eerste echte full carbon frame, maar hopelijk bij de MTB,s gaan ze dat ook doen ook.
Raceframes hebben er net zoveel last van, helaas. Wel een erg mooie fiets natuurlijk!peter1981 schreef:hmm als ik dat gekraak van die trapassen allemaal zo lees betwijfel ik of ik wel een supersix zou pakken
Nadeel is gewoon dat ik het zelf niet uit elkaar kan halen en ik heb weinig zin om vaak naar de FM te moeten
Of hebben de raceframes hier geen last van??
[edit]In elk geval de carbon raceframes hebben er last van.[/edit]
Trappe doe je met je benen.
Ik moet toegeven dat de BB30 van m'n SuperSix EVO nog nooit een kraakje heeft laten horen. Staan momenteel ongeveer een 11.000 km's op de teller.Trappe schreef:Raceframes hebben er net zoveel last van, helaas. Wel een erg mooie fiets natuurlijk!peter1981 schreef:hmm als ik dat gekraak van die trapassen allemaal zo lees betwijfel ik of ik wel een supersix zou pakken
Nadeel is gewoon dat ik het zelf niet uit elkaar kan halen en ik heb weinig zin om vaak naar de FM te moeten
Of hebben de raceframes hier geen last van??
[edit]In elk geval de carbon raceframes hebben er last van.[/edit]
- Robdebruin
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 29 feb 2012 18:53
- Locatie: Hilversum
Zelfde bij mijn Supersix. Nooit een probleem met het bb. Daarnaast super makkelijk te demonteren. Kan inmiddels mijn hele fiets uit elkaar halen. En echt ik ben geen sleutelaar. Ik had nl ook geen zin om steeds naar de fm te rijden. Gewoon doen...
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
Mijn BB30 op mijn supersix uit 2012 is ook regelmatig terug geweest wegens gekraak. Nu gaat het voorlopig goed *afkloppen*
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
[quote="wasbeer2006]@Peter1981, die supersix vanaf 2014 kan je wel pakken die heeft geen BB30 meer, maar eindelijk BB30 pressfit heeft natuurlijk te maken met het eerste echte full carbon frame, maar hopelijk bij de MTB,s gaan ze dat ook doen ook.[/quote]
Gaat om de 2013 het nieuwe model vind ik niet mooi met Ultegra
Maar gaat een beetje op en neer met postieve en negatieve ervaringen met de lagers
Gaat om de 2013 het nieuwe model vind ik niet mooi met Ultegra
Maar gaat een beetje op en neer met postieve en negatieve ervaringen met de lagers
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Ook ik heb last van dat gekraak. Als ik mijn fiets op z'n kop zet en langzaan aan de cranks draai duidelijk hoorbaar. Gaat om supersix 2012 Met fsa gossamar cranks. Begon na 1 week na aankoop, erg irritant. Op youtube staan hiervan ook een paar filmpjes.
(2013) Engadin Radmarathon, Oetztaler Radmarathon, Charly Gaul
(Fiets) Cervelo R3
(Fiets) Cervelo R3