Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

jappiex
Forum-lid

jappiex 27 dec 2020 13:22

Dit is op de Hoge Venen in België, daar sneeuwt het momenteel wel.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 27 dec 2020 13:23

Zo irritant.... Dat is toch geen MTB'er. Ik zie duidelijk een krom stuur!

devriesman
Forum-lid

Gebruikersavatar devriesman 27 dec 2020 13:25

Ik vraag me bij dergelijke filmpjes altijd af of het niet in scène gezet is. Er staat iemand midden op het pad te filmen. Als jij dat bent, je kind wordt omver getikt door die fietser, waar zou die fietser dan eindigen?

codex
Forum-lid

codex 27 dec 2020 13:27

Schoot mij ook gelijk te binnen:Een dikke droeftoeter.!

We zijn anno2020-2021 alleen nog maar bezig(pers/media en wij als burgers/gewone mensen en fietsforummers ook een paar)...om de tegenstellingen tussen groepen mensen...aan te wakkeren.
Laat ik nu altijd geleerd hebben ...dat je die nu juist moet overbruggen.Maar ja dat zal wel heel jaren 60 en 70 tig zijn qua opvoeding.

Als je ervan uitgaat dat 5% (zeg maar 1 op de 20)...van de mensen gewoon een hufter is(en die waren er altijd door de eeuwen heen).Heb je uiteraard ook altijd dit gedrag en zul je dat ook altijd houden en is er ook altijd geweest.Jazeker of denken we nu dat er vroeger geen idioten, assoos, grote bekken,egocentrische types hier rondliepen en ook rondfietsen?.....Ze zijn overal rondom ons. Je kan ze bijna niet meer vermijden.Overal zie je ze opdagen.

Kortom 17,2 miljoen(inwoners van Nederlander :20(5%)= ruw weg een 850.000 hufters en nare trutten, in ons mooie kleine landje aan de zee.

Verbaas u niet(meer)...verwonder u slechts. :cry:

bikerke
Forum-lid

bikerke 27 dec 2020 13:34

1) altijd dat filmen en met de gsm bezig zijn.
2) dan ook nog eens alles willen op het internet zetten.
3) dan ook nog eens comentaar van alles en iedereen (die er niet bij waren natuurlijk)
Nu mijn gedacht:
1) De fietser zal eerder zijn evenwicht willen houden hebben dan die kleine een stamp te geven.
2) De vader kon eens een verwensing achter de fietser geroepen hebben, en dan gewoon voort gedaan hebben met zijn dag.
3) Zet die kleine weer recht, achter een minuutje is't over.
De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen, en alle commotie niet waard zijn.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 27 dec 2020 13:56

Lijkt opzet maar volgens mij is die uit balans.

Verder wel gewoon knap stom om er zo langs te fietsen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zo langs kinderen te fietsen. Dan gewoon even stoppen is mijn motto.

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 27 dec 2020 14:27

bikerke schreef: 27 dec 2020 13:34 1) altijd dat filmen en met de gsm bezig zijn.
3) dan ook nog eens comentaar van alles en iedereen (die er niet bij waren natuurlijk)
Nu mijn gedacht:
1) De fietser zal eerder zijn evenwicht willen houden hebben dan die kleine een stamp te geven.
2) De vader kon eens een verwensing achter de fietser geroepen hebben, en dan gewoon voort gedaan hebben met zijn dag.
De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen, en alle commotie niet waard zijn.
Wel enigszins mee eens hoor, maar je moet nu alleen het doorfietsen van die Aso nog even goed praten. Hij had niet door dat hij een klein kind een beuk in de rug gaf ofzo? Van mij had die aso in ieder geval een schouderduw terug gehad als je nog niet eens het fatsoen hebt om te stoppen en sorry te zeggen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

i-mac

i-mac 27 dec 2020 14:59

De vader kon de fietser tegenhouden, althans volgens dit artikel : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201227_92793501

Ik hoor in ieder geval luid en duidelijk een fietsbel. Maar de realiteit is, dat de wandelaars niet echt de tijd krijgen om opzij te gaan. Dat knietje is misschien niet echt opzettelijk, eerder om evenwicht te houden. Maar ondanks dat geen verzachtende omstandigheden. Als fietser moet je inhouden als er kinderen op je pad komen. Een kind dat dergelijk gevaar niet inschatten. het is aan de ouders om hen op dat gevaar te wijzen, en de kinderen netjes aan de kant te laten wandelen. Dat doe je bij het fietsen toch ook? Je kind fietst toch niet op de linkerkant van de weg?

fred12
Forum-lid

fred12 27 dec 2020 15:20

tinoh schreef: 27 dec 2020 14:27
bikerke schreef: 27 dec 2020 13:34 1) altijd dat filmen en met de gsm bezig zijn.
Nu mijn gedacht:
Wel enigszins mee eens hoor, maar je moet nu alleen het doorfietsen van die Aso nog even goed praten. Hij had niet door dat hij een klein kind een beuk in de rug gaf ofzo? Van mij had die aso in ieder geval een schouderduw terug gehad als je nog niet eens het fatsoen hebt om te stoppen en sorry te zeggen.
Wie zegt dat de fietser niet gestopt is en uitgebreid z'n excuses heeft aangeboden. Maar dat de filmer desondanks besloot het filmpje met een alternatief verhaal op internet te zetten.

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 27 dec 2020 15:30

Dat zeggen de beelden. Na het knietje zie je hem overduidelijk weer aanzetten en in ieder geval niet omkijken.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 27 dec 2020 16:22

tinoh schreef: 27 dec 2020 15:30 Dat zeggen de beelden. Na het knietje zie je hem overduidelijk weer aanzetten en in ieder geval niet omkijken.
Het feit dat hij niet inhoudt terwijl er een kind loopt is al genoeg om hem aan een schandpaal te nagelen.

Het jammere is dat we “allemaal” weer een slechte naam krijgen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 27 dec 2020 16:40

Leuk in scène gezet. Als dat mijn kleintje was, dan zou hij niet verder dan mij gekomen zijn. Beuk

Plaats reactie