Het grote woon-werk topic
Ik weet in ieder geval zeker, op basis van wat ik hier op het forum lees. Maar ook op basis van wat vrienden/familie mij vertellen dat ik een perfecte eerste winter heb gekozen om in Arizona te wonen! Hier kan ik ook woon-werk doen, wat ik 3 of 4 keer per week doe. De aantallen hangen vooral af van het weer, ik sla de paar regendagen wel over. En van hoe ik me voel. Moet gewoon om 07:00 op het werk zijn dus met de fiets echt wel 45 min eerder opstaan. Dat trek ik dus geen 5 dagen achter elkaar.
Maar enkele reis is 26km dus wel een mooie manier om op de heenweg een hersteltraining of lichte duurtraining te doen. Terugweg vaak een workout van JOIN, soms paar uitdagingen dan in combinatie met de stoplichten maar dat accepteer ik dan maar als beperking. In januari paar keer nachtvorst dus redelijk dik ingepakt. Nu in de ochtend 10 graden dus fris, terugweg tussen de 20 en 25 graden. Best lekker!
Vanaf juni zal het uitdagender worden, dan verwacht ik 3 volledige maanden een maximale temperatuur van 40+. Dan zal ik vermoedelijk toch de auto pakken.
Maar enkele reis is 26km dus wel een mooie manier om op de heenweg een hersteltraining of lichte duurtraining te doen. Terugweg vaak een workout van JOIN, soms paar uitdagingen dan in combinatie met de stoplichten maar dat accepteer ik dan maar als beperking. In januari paar keer nachtvorst dus redelijk dik ingepakt. Nu in de ochtend 10 graden dus fris, terugweg tussen de 20 en 25 graden. Best lekker!
Vanaf juni zal het uitdagender worden, dan verwacht ik 3 volledige maanden een maximale temperatuur van 40+. Dan zal ik vermoedelijk toch de auto pakken.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Afgelopen weekeinde de spatborden gedemonteerd met het oog op het heerlijke weer dat ons in het vooruitzicht werd gesteld. Had er vanmorgen alweer bijna spijt van dat ik dat heb gedaan Maar over het algemeen was het hier in Rotterdam nog wat vochtig op de weg met hier en daar wat natte plekken en bijbehorend gespetter. Door die spatborden ben ik niet meer gewend dat alles mij om de oren vliegt.
Ride bikes, not tanks!
De fietsvergoeding van de werkgever is recent gestegen naar 35 cent per kilometer
Dat was in januari goed voor 200,20 euro.
Dat maakt de motivatie voor de donkere, natte en winderige woonwerk ritjes wat beter.
Een beetje.
Klein beetje.
Nu snel lente graag.
Dat was in januari goed voor 200,20 euro.
Dat maakt de motivatie voor de donkere, natte en winderige woonwerk ritjes wat beter.
Een beetje.
Klein beetje.
Nu snel lente graag.
Vanuit de werkgever. Het is niet verplicht maar mijn werkgever (gemeentebestuur) zet hard in op fietsen.
Bij de verkiezing van fietsgemeente 2024 zit die ook bij de laatste drie gemeentes (in de categorie 20.000+ inwoners).
Bij de verkiezing van fietsgemeente 2024 zit die ook bij de laatste drie gemeentes (in de categorie 20.000+ inwoners).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Volgens mij zou je er dan in Nederland ook nog deels belasting over moeten betalen? In België geen idee.
Dat is idd zo. Boven de € 0,23/km zou ik loonbelasting moeten betalen, maar er bestaat ook zoiets als leasefiets. Ook daar willen ze niet aan. Het zou helpen als de NL overheid fietsgebruik voor ww-verkeer meer zou stimuleren.
Time is (almost) on my site, 4 more days
Dan bruteren ze de kilometervergoeding toch? Als ik zakelijk onderweg ben krijg ik 30ct/km. Netto dus.
Helaas heb ik ook gepleit voor een hogere woon-werkvergoeding voor fietsers. Maar dat heeft helaas tot niets geleidt.
Helaas heb ik ook gepleit voor een hogere woon-werkvergoeding voor fietsers. Maar dat heeft helaas tot niets geleidt.
Ride bikes, not tanks!
Niet iedereen is zakelijk onderweg voor zijn werk. Ik denk de meesten niet. Lijkt me lastig om die dan maar met minder te belonen voor het fietsen.
Een boel valt of staat met wat de werkgever wil doen in NL. Ze mogen veel, maar hoeven niets. Als de NL Overheid werkgevers zou verplichten fietsers hogere belastingvrije reiskosten te geven, dan zou dat misschien helpen. Maar dan kom je waarschijnlijk weer in de problemen met het gelijkheidsbeginsel. Betere stap zou misschien zijn dat werkgevers aan elke werknemer verplicht fietslease aan moet bieden en dan stoppen met reiskostenvergoeding. Dan is het aan de werknemer om daar aan mee te doen of niet. Maar daar zullen dan wel weer heel veel protesten op komen van mensen die om wat voor reden dan ook niet zonder privé-auto kunnen.
Time is (almost) on my site, 4 more days