Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 19 jan 2014 19:40

@ Emielepiel
Ik heb het zelfde resultaat met die stift
Ik vind het ook troep wat zo'n plekje betreft hoor
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 19 jan 2014 19:57

OK dankjewel. Weet ik dat ik niet iets fout doe.
En voor alle anderen, het is geen dekkende stift!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 jan 2014 20:58

Emielepiel schreef:... en ik heb bovengenoemde lak stift, maar deze dekt niet goed (lijkt wel blanke lak met een celeste gloed). Heb goed geschud voor tijd.. Wie weet wat ik fout doe?
Ik vrees dat je de helft mist. Toen ik in 1997 mijn Bianchi kocht kreeg ik er twee lakstiften bij die je achtereenvolgens moest gebruiken: eentje met matte celeste lak en eentje zoals jij beschrijft, een blanke lak die voor het parelmoer-effect zorgde.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 19 jan 2014 21:17

Dit is idd een stift die wat parelmoer lak achterlaat... Mmmm waar zou ik die andere kunnen kopen? Iemand?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 20 jan 2014 08:08

Timo heeft het juist. De oudere stiften bestaan uit twee en voor staal zelfs uit drie stiften (voor de primer).

Ik had deze de eigenlijk goed genoeg werkt, nu alleen nog een adres met een wat redeijker prijs:

http://www.hargrovescycles.co.uk/produc ... tzLBLTb-po

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 jan 2014 08:30

Emielepiel schreef:Dit is idd een stift die wat parelmoer lak achterlaat... Mmmm waar zou ik die andere kunnen kopen? Iemand?

oa hiervoor € 7.95:

http://bianchistore.nl/index.php?p=18&o ... &subcat=17

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 20 jan 2014 18:06

Hoe mensen ook lekker over dingen heen lezen . . . :roll:

Ik heb op de vorige pagina al een link gegeven naar een verkoper voor een touch up pen. nl bij een Bianchi dealer. (Derks) Elke Bianchi dealer heeft ze, het goedkoopste is even langs fietsen.

5,95 ex verz kost, verzend kosten 3,95

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 20 jan 2014 21:25

GoldenRatio schreef:Hoe mensen ook lekker over dingen heen lezen . . . :roll:

Ik heb op de vorige pagina al een link gegeven naar een verkoper voor een touch up pen. nl bij een Bianchi dealer. (Derks) Elke Bianchi dealer heeft ze, het goedkoopste is even langs fietsen.

5,95 ex verz kost, verzend kosten 3,95
Ik heb hem daar vandaan en die dekt helemaal niet :shock:
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 21 jan 2014 00:23

GoldenRatio schreef:Hoe mensen ook lekker over dingen heen lezen . . . :roll:
Neem me niet kwalijk, zal zo wel even in de hoek gaan staan....

:oops:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Bianchista1893
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jan 2014 14:13

Bianchista1893 21 jan 2014 00:38

bianchi-bob schreef:Wie van het forum heeft er ervaring met de sempre pro. Na 6 jaar op een Via Nirone wil ik een nieuwe bianchi aanschaffen. Ik twijfel tussen een infinito CV en een sempre pro. Van de infinito CV lees je hier en daar wel reviews hier op't forum en in Fiets. Maar van de sempre lees je veel minder.

Aangezien ik waarschijnlijk voor een kant en klaar afgemonteerde fiets uit de folder van 2014 ga, en shimano afmontage kies (wegens alle andere fietsen thuis ook allemaal shimano), heeft de sempre qua kleursamenstelling (meer celeste) eigenlijk mijn voorkeur. Maar zoals reeds gezegd vind ik hier op het forum weining reacties over de sempre
Voor wat je er aan hebt... Ik heb nu 2,5 jaar een Sempre ( geen pro, die was er toen nog niet ) In feite is de pro hetzelfde alleen zitten daar de kabels binnendoor en is de voorvork full-carbon ( bij mij dus nog niet ;-( ) Hierover heeft in 'fiets' al eens een lovende review gestaan met als laatste conclusie dat de fiets eigenlijk betere wielen verdient. Dit heb ik zelf ter harte genomen en heb de standaard wielen direct bij FM ingeruild voor een setje Fulcrum R1. Deze relatief lichte topwielen icm het stijve BB30 bracket voelen heel direct aan. Doordat de fiets wat korter en race-gericht is stuurt ie heel direct. Mijn vorige fiets was een meer comfortgerichte Koga en daarmee vergeleken is de Sempre wel iets minder comfortabel. Echter, ik ben slechts een overactieve recreant, maar rijd met gemak urenlang op de fiets en ondanks mijn lage gewicht ( 66 kg bij 183cm ) stuiter ik echt niet uit het zadel hoor. Ik ga er vanuit dat onze italiaanse vrienden enkel verbeteringen hebben doorgevoerd dus zou ik de Sempre ( pro ) van harte aanbevelen!!!

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 21 jan 2014 07:31

kobro schreef:
GoldenRatio schreef:Hoe mensen ook lekker over dingen heen lezen . . . :roll:

Ik heb op de vorige pagina al een link gegeven naar een verkoper voor een touch up pen. nl bij een Bianchi dealer. (Derks) Elke Bianchi dealer heeft ze, het goedkoopste is even langs fietsen.

5,95 ex verz kost, verzend kosten 3,95
Ik heb hem daar vandaan en die dekt helemaal niet :shock:
+1 :(

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 21 jan 2014 08:00

Emielepiel schreef:
kobro schreef:
GoldenRatio schreef:Hoe mensen ook lekker over dingen heen lezen . . . :roll:

Ik heb op de vorige pagina al een link gegeven naar een verkoper voor een touch up pen. nl bij een Bianchi dealer. (Derks) Elke Bianchi dealer heeft ze, het goedkoopste is even langs fietsen.

5,95 ex verz kost, verzend kosten 3,95
Ik heb hem daar vandaan en die dekt helemaal niet :shock:
+1 :(
toch zie ik altijd af van zo'n lakstift omdat, zoals hier ook al verteld, er 1000 en 1 kleuren celeste zijn.

Ik laat de voorvork van mijn infinito opnieuw bijspuiten omdat er wat steenslag op de vork zit.. niet de goedkoopste manier, maar zo blijft de fiets wel netjes.
#passioneceleste #ridebianchi

Plaats reactie