Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 31 mei 2014 18:38

Zeker als je al klant bent bij 4Bikes, ze maandag even bellen en vragen of ze voor jou even kunnen checken of je frame nog ergens te krijgen is (in de Benelux weliswaar)?
Als Specialized Conceptstore kunnen ze deze informatie blijkbaar makkelijk(-er) krijgen.

Dirk

Gentle
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2014 02:08

Gentle 02 jun 2014 23:19

Klopt het dat Specialized aan verticale prijsbinding doet en je dus nergens in NL een dealer vindt die voor een nieuwe onder de adviesprijs gaat zitten?

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 02 jun 2014 23:39

Of je ze niet gaat vinden weet ik niet, maar ze leggen de verkooppunten inderdaad heel veel eisen op. Stuntprijzen zul je niet tegen komen. Is iets wat mij ook altijd weerhouden heeft om een Specialized te kopen. In Duitsland zijn ze vaak wel goedkoper, maar dan zul je er naartoe moeten om de fiets op te halen. Gaat je niet lukken om deze via internet te kopen en op te laten sturen. En dat voor een merk dat uit het land van de vrije markt komt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gentle
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2014 02:08

Gentle 03 jun 2014 00:20

Lijkt er wel op inderdaad, voor de goede orde: verticale prijsbinding is strikt verboden op grond van het mededingingsrecht, zowel op nationaal als op internationaal (Europees) niveau.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8919
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 jun 2014 06:28

Gentle schreef:Lijkt er wel op inderdaad, voor de goede orde: verticale prijsbinding is strikt verboden op grond van het mededingingsrecht, zowel op nationaal als op internationaal (Europees) niveau.
Tsja er mag zoveel niet,maar de FM heeft wel een punt om met specialized in zee te gaan ivm zijn inkomsten die niet variabel zijn omdat hij niet mee hoeft te gaan met de prijzen van andere fm's.
Of die op lange termijn de juiste weg heeft genomen\gekozen laat ik in het midden.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 jun 2014 07:35

De fiets heeft dan min of meer een vaste prijs, maar de LBS kan natuurlijk altijd korting geven op een andere manier.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Corto Maltese
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07

Gebruikersavatar Corto Maltese 03 jun 2014 12:10

Op de fiets krijg je wel korting maar die blijft beperkt tot zo'n 10%. Meestel krijg je, zoals boswielrenner al aangeeft, korting op een andere manier.
Persoonlijk heb ik meer moeite met de hoge kortingen die Vos geeft op sommige merken. Bij de LBS kun je die nooit krijgen en dat lijkt mij ook niet goed voor een merk.

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 03 jun 2014 19:39

Heb een specialized secteur gekocht kreeg geen korting
Maar wel een paar ultegra spd pedalen paar bidon houders en latex binnenbanden en gratis meting bij deze dealer.
Vond ik netjes.
Ook een lbs mag wat verdienen hoop dat hij deze. Week geleverd wordt
Plaats dan wel een foto

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 08 jun 2014 14:29

Iemand enig idee welk Specialized zadel dit is

Afbeelding

Het is natuurlijk al een oudje maar zit me nog steeds het best aan de kont, ben dus benieuwd of iemand me kan vertellen of dit zadel een opvolger heeft gekregen, en welke dat is :?:
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 08 jun 2014 16:32

Punk86 schreef:Je zou denken dat die pasta er standaard ook al tussen zit...
Een goede fietsenmaker checkt dat wel even...
ddetaey schreef:Zeker als je al klant bent bij 4Bikes, ze maandag even bellen en vragen of ze voor jou even kunnen checken of je frame nog ergens te krijgen is (in de Benelux weliswaar)?
Als Specialized Conceptstore kunnen ze deze informatie blijkbaar makkelijk(-er) krijgen.

Dirk
Sowieso de dealer vragen of hij wil bellen naar Specialized. Specialized is altijd snel uitverkocht. Sommige fietsen die als niet meer leverbaar staan zijn soms toch wel leverbaar. Desnoods uit andere delen van de wereld.

En ja, Specialized stelt bepaalde eisen, daar hoort ook bij dat er absoluut geen korting mag worden gegeven. Datzelfde zie je met bijvoorbeeld Assos of Sidi (bij Sidi zijn het vaak vaste kortingspercentage's). Hoewel zaken als Hopmans daar schijt aan hebben. Die zetten hun prijs niet online, maar moet je even bellen, mailen doen ze ook niet (ra, ra waarom niet?)

Je ziet dan dat je idd korting krijgt op andere dingen.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 08 jun 2014 20:00

specializedmerida schreef:Iemand enig idee welk Specialized zadel dit is

Afbeelding

Het is natuurlijk al een oudje maar zit me nog steeds het best aan de kont, ben dus benieuwd of iemand me kan vertellen of dit zadel een opvolger heeft gekregen, en welke dat is :?:
Staat er op: een comp-versie van iets met ti rails. :mrgreen:

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 08 jun 2014 21:18

xytras schreef:
specializedmerida schreef:Iemand enig idee welk Specialized zadel dit is

Afbeelding

Het is natuurlijk al een oudje maar zit me nog steeds het best aan de kont, ben dus benieuwd of iemand me kan vertellen of dit zadel een opvolger heeft gekregen, en welke dat is :?:
Staat er op: een comp-versie van iets met ti rails. :mrgreen:
:lol: Haha :lol:

Zover was is al gekomen, maar ja in ieder zadel dat ze hebben zit wel een comp uitvoering :?
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Plaats reactie