Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mooi hoor. Jammer dat je ze weinig in het wild ziet. Als zie ik hier in zuid holland bv ook weinig Canyons en als je het topic hier moet geloven zou je ze veel moeten zien.
Gisteren bij 12go even op de nieuwe foil gereden. Wat me meteen opviel is dat ie nog strakker stuurt en nog meer in balans voelt, de oude foil is daarin al een van de beste frames, maar deze nog beter. verklaart meteen de gedeelde overwinning in de duiste tour met de aeroad.
Hij zou ook veel meer comfort moeten hebben, maar op biljartlaken asphalt en in mijn spijkerbroek was dat lastig voelen. De oude vind ik ook zeker niet hard, hij is stevig maar hard zeker niet.
De nieuwe is iig comfortabel genoeg om Roubaix te winnen hebben we net gezien! Toch bijzonder een van de meest lichte en aerodynamische frames en dan ook in roubaix goed. Terwijl volgens scott zelf de rijders op een solice zouden gaan rijden, nou hayman reed iig heel duidelijke op een foil team issue
Gisteren bij 12go even op de nieuwe foil gereden. Wat me meteen opviel is dat ie nog strakker stuurt en nog meer in balans voelt, de oude foil is daarin al een van de beste frames, maar deze nog beter. verklaart meteen de gedeelde overwinning in de duiste tour met de aeroad.
Hij zou ook veel meer comfort moeten hebben, maar op biljartlaken asphalt en in mijn spijkerbroek was dat lastig voelen. De oude vind ik ook zeker niet hard, hij is stevig maar hard zeker niet.
De nieuwe is iig comfortabel genoeg om Roubaix te winnen hebben we net gezien! Toch bijzonder een van de meest lichte en aerodynamische frames en dan ook in roubaix goed. Terwijl volgens scott zelf de rijders op een solice zouden gaan rijden, nou hayman reed iig heel duidelijke op een foil team issue
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Wat ik dan wel weer bijzonder jammer vind zijn de looks van de nieuwe Foil. De oude was in 2013 de belangrijkste uitdager tov mijn EVO. Maar volgens mij zijn ze van het fraaiste frame op de markt naar het lelijkste gegaan zo'n beetje. Kon wel janken toen ik ze op de beurs voor het eerst zag staan. De "oude" uitvoering op de vorige pagina in Team kleuren is een plaatje..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik ben het met je eens dickyg. ik moet erg wennen aan de nieuwe Foil.
Vooral de rem onder het bracket en idd de grote maten van de Foil zien er niet uit.
Dat geld ook voor de grote maten van de Aeroad.
Voorlopig blijft de oude Foil mijn favorite!
Vooral de rem onder het bracket en idd de grote maten van de Foil zien er niet uit.
Dat geld ook voor de grote maten van de Aeroad.
Voorlopig blijft de oude Foil mijn favorite!
Nog eentje dan met de Dura Ace C50 wielen, of liever toch met de C24 wielen. Vittoria Cosa CS tubes op de C24 gelijmd met Effetto Mariposa Carogna dubbelzijdig tape wat tot nu toe zeer goed bevalt. Over 2 weken in Limburg testen of ze ook de afdalingen goed weerstaan.dickygiovanni schreef: De "oude" uitvoering op de vorige pagina in Team kleuren is een plaatje..
Op de C50 heb ik nieuwe Vittoria EVO CX 25mm geplakt met Vittoria Mastik one.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja, de oud eis een van de mooiste frames ooit. De nieuwe is discutabel.dickygiovanni schreef:Wat ik dan wel weer bijzonder jammer vind zijn de looks van de nieuwe Foil. De oude was in 2013 de belangrijkste uitdager tov mijn EVO. Maar volgens mij zijn ze van het fraaiste frame op de markt naar het lelijkste gegaan zo'n beetje. Kon wel janken toen ik ze op de beurs voor het eerst zag staan. De "oude" uitvoering op de vorige pagina in Team kleuren is een plaatje..
Al moet ik zeggen in het echt en ik heb "maar" een L dat het best wel gaat.
Het is met name bij het balhoofd vooraan.
Ik vind de nieuwe Foil wel een knap bakkie (die oude ook hoor) en de Foil 10 staat erg hoog op mijn shortlist. Wat ik echter ook moddertje vet vind is intergrated aero bar die bij de duurdere modellen standaard is, daar zou ik hem tzt. wel mee willen upgraden.
Alleen als je naar de achterkant kijkt van de los te kopen Syncros RR1.0 Carbon Aero Bar dan zit daar gewoon een standaard bevestiging op:
En als ik naar de achterkant kijk van de stuurpen op de Foil loopt ie schuin af:
Weet iemand of het schuin aflopende deel een soort van kapje is wat er los op zit en waar de achterkant van de stuurpen in valt, of is het 1 geheel? Als je naar de naden kijkt lijkt het op het eerste, maar 100% zeker ben ik er niet van.
Alleen als je naar de achterkant kijkt van de los te kopen Syncros RR1.0 Carbon Aero Bar dan zit daar gewoon een standaard bevestiging op:
En als ik naar de achterkant kijk van de stuurpen op de Foil loopt ie schuin af:
Weet iemand of het schuin aflopende deel een soort van kapje is wat er los op zit en waar de achterkant van de stuurpen in valt, of is het 1 geheel? Als je naar de naden kijkt lijkt het op het eerste, maar 100% zeker ben ik er niet van.
http://www.bikerumor.com/2015/06/29/aer ... compliant/
Kun je hier wellicht iets mee? Even scrollen...
Kun je hier wellicht iets mee? Even scrollen...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Is idd gewoon een afdekkapje.
Ik twijfel nog over een aerobar, erg mooi, maar niet te verstellen. De een kan daar prima tegen, de ander niet. Ik zou de diverse fora en mp,s in de gaten houden, er gaan zeker mensen de aerobar verkopen.
Ik twijfel nog over een aerobar, erg mooi, maar niet te verstellen. De een kan daar prima tegen, de ander niet. Ik zou de diverse fora en mp,s in de gaten houden, er gaan zeker mensen de aerobar verkopen.
Afgelopen zaterdag een paar minuten op de nieuwe Foil (10) gefietst en ik was meteen verkocht, elke trap voelde raak (kan ook door mijn eigen enthousiasme komen ) en hij stuurt super direct.
Ik blijf er ook bij dat de foto's het frame geen eer aan doen, op de foto lijkt de basis kleur toch vrij snel zwart terwijl hij uit 2 tinten grijs bestaat, zeer fraai.
Shifters van de laatste ultegra groep passen mij trouwens ook beter in de hand dan de vorige versie waar ik nu mee rij, dus dat soort kleine veranderingen zijn ook mooi meegenomen. Ik had ook nog nooit eerder met Di2 gereden, beviel me ook prima.
Geometrie van een L is ook perfect voor mij, en na zoveel pluspunten kon ik natuurlijk niet anders dan hem aanschaffen Hij is nog niet in mijn bezit, nog even wachten tot de heren van de (voorheen) blauwe enveloppe mij mijn geld terug geven, maar ik gok dat dat einde van de maand zal zijn. Dus foto's blijven nog even uit.
Ik blijf er ook bij dat de foto's het frame geen eer aan doen, op de foto lijkt de basis kleur toch vrij snel zwart terwijl hij uit 2 tinten grijs bestaat, zeer fraai.
Shifters van de laatste ultegra groep passen mij trouwens ook beter in de hand dan de vorige versie waar ik nu mee rij, dus dat soort kleine veranderingen zijn ook mooi meegenomen. Ik had ook nog nooit eerder met Di2 gereden, beviel me ook prima.
Geometrie van een L is ook perfect voor mij, en na zoveel pluspunten kon ik natuurlijk niet anders dan hem aanschaffen Hij is nog niet in mijn bezit, nog even wachten tot de heren van de (voorheen) blauwe enveloppe mij mijn geld terug geven, maar ik gok dat dat einde van de maand zal zijn. Dus foto's blijven nog even uit.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Das mooi, de eerste nieuwe foil op dit forum??
Hij rijd perfect dat deed de oude al en de nieuwe is net wat verfijnd.
Het is echt een van de beste fietsen op de markt, dat wijzen diverse test ook wel oud, zowel winnaar in wat "labatoriale" Tour test (samen met de aeroad) als in de praktijktests.
Hij rijd perfect dat deed de oude al en de nieuwe is net wat verfijnd.
Het is echt een van de beste fietsen op de markt, dat wijzen diverse test ook wel oud, zowel winnaar in wat "labatoriale" Tour test (samen met de aeroad) als in de praktijktests.