Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
distortion
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07

Gebruikersavatar distortion 17 jul 2012 21:20

Wat een gezeik met de tour! Het is echt niet meer leuk en zeker dit jaar met alle uitvallen. Frank is ook ook een sukkel. Ook al heeft hij geen doping toegepast dan ga je ook geen middelen gebruiken die op de lijst staan als verdacht. Je gaat toch ook geen wapen bewaren waar een misdrijf is mee gepleegd waar je niks mee te maken hebt als je veel te verliezen hebt als je wordt geassocieerd met misdrijven...
Simpelweg omdat het zo is!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 jul 2012 21:21

1 van de Russen is vorig jaar ook op zoiets betrapt. Dat was een miniscule hoeveelheid, uiteindelijk is hij niet geschorst, maar heeft hij wel bijna een jaar niet kunnen fietsen.

Ik verbaas me over felle reacties zoals hier boven. We weten helemaal niet wat er aan de hand is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5012
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 17 jul 2012 21:35

amclassic-fan schreef:1 van de Russen is vorig jaar ook op zoiets betrapt. Dat was een miniscule hoeveelheid, uiteindelijk is hij niet geschorst, maar heeft hij wel bijna een jaar niet kunnen fietsen.

Ik verbaas me over felle reacties zoals hier boven. We weten helemaal niet wat er aan de hand is.
Misschien een storm in een potje pis, maar hij is inmiddels wel uit de Tour gezet door de ploeg. Dit nieuws zal het opzetten van die 'nieuwe duitse ploeg' niet helpen...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27914
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jul 2012 21:50

Middel wordt vaak aangetroffen bij bloedtransfusies, wordt gezegd bij Vive le Velo.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9139
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jul 2012 21:52

havana schreef:Middel wordt vaak aangetroffen bij bloedtransfusies, wordt gezegd bij Vive le Velo.
Dat hoorde ik ook, maar de logica ontgaat me nog even

Ik wordt overigens wel een beetje ziek af en toe van al die dopinginsinuaties van Karl
Laatst gewijzigd door 53x11 op 17 jul 2012 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 17 jul 2012 21:53

bruyneel schijnt ontgoocheld te zijn in zijn renner, mwhoahhaha :mrgreen: het cabaret ligt op straat :D

je bent als prof echt een amateur als je je maskering niet weet te maskeren, kan me de ontgoocheling van bruyneel goed voorstellen :mrgreen:

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 17 jul 2012 22:05

Het staat blijkbaar niet op de doping lijst van WADA...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 jul 2012 22:06

53x11 schreef:
havana schreef:Middel wordt vaak aangetroffen bij bloedtransfusies, wordt gezegd bij Vive le Velo.
Dat hoorde ik ook, maar de logica ontgaat me nog even

Ik wordt overigens wel een beetje ziek af en toe van al die dopinginsinuaties van Karl
Inderdaad, iemand die veel bloed verloren is (een transfusie krijg je niet zo maar) vervolgens een vochtafdrijven toe dienen lijkt me vrij onlogisch.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 jul 2012 22:06

53x11 schreef:
havana schreef:Middel wordt vaak aangetroffen bij bloedtransfusies, wordt gezegd bij Vive le Velo.
Dat hoorde ik ook, maar de logica ontgaat me nog even

Ik wordt overigens wel een beetje ziek af en toe van al die dopinginsinuaties van Karl

Water afdrijven om bloedvolume weer omlaag te krijgen en [Hb] omhoog?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 jul 2012 22:08

amclassic-fan schreef: Inderdaad, iemand die veel bloed verloren is (een transfusie krijg je niet zo maar) vervolgens een vochtafdrijven toe dienen lijkt me vrij onlogisch.
Wielrenners schijnen ook transfusies te krijgen als ze geen bloed verloren hebben. :ugeek:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 17 jul 2012 22:56

amclassic-fan schreef:Ik verbaas me over felle reacties zoals hier boven. We weten helemaal niet wat er aan de hand is.
Sluit mij hier volledig bij aan. Men is onschuldig zolang er geen bewijs is.
Laten we proberen te genieten van de mooie momenten, de "strijd" tussen Froome en Wiggins.
Wellicht een goede renner voor Rabobank die vrome Froome :o
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9139
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jul 2012 23:02

scepticus schreef:
53x11 schreef:
havana schreef:Middel wordt vaak aangetroffen bij bloedtransfusies, wordt gezegd bij Vive le Velo.
Dat hoorde ik ook, maar de logica ontgaat me nog even

Ik wordt overigens wel een beetje ziek af en toe van al die dopinginsinuaties van Karl

Water afdrijven om bloedvolume weer omlaag te krijgen en [Hb] omhoog?
Volgens mij wordt er bij transfusies al nauwelijks plasma toegediend. Vocht afdrijven jaagt het hematocriet helemaal de lucht in. Volgens mij zit je op die manier zo boven de 50. Niet logisch lijkt me.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie