Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

NoChain
Forum-lid

NoChain 11 aug 2012 20:36

brekson schreef:
NoChain schreef:
En als dat niet werkt de trapas eruit en alles daar eens goed invetten, standaard is dit vaak amper of helemaal niet gedaan.
Heb alles nagekeken en met montagepasta ingesmeerd

De trapas wordt dus het volgende : met wat wordt dit het beste ingevet ? Met het beroemde witte vet van campa ? Of mijnzelfde allround
noname montagevet dat ik van bij de fm heb ( hopmans zijn eigen merk montagepasta )
Ik gebruik de montagepasta van shimano, zolang er maar iets tussen zit wat het kraken vermijd is het goed he.

zorba
Forum-lid

zorba 11 aug 2012 22:44

Hier wederom de tip, check je bladboutjes eens. Evt ook een vetje erop, dat was bij mij de oplossing van de kwelling. Succes iig...
Do not CROSS the road!

brekson
Forum-lid

brekson 12 aug 2012 08:14

zorba schreef:Hier wederom de tip, check je bladboutjes eens. Evt ook een vetje erop, dat was bij mij de oplossing van de kwelling. Succes iig...
Die tip ken ik , bedankt. Heb ik bij mijn ander fiets al gedaan
Nu zijn het tork-boutjes, moet nog bij de buurman gaan om zijn gereedschap en zal het dan eens checken ;)
Sworks Venge

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 12 aug 2012 08:45

Tijdelijk schreef:Ik heb twee vragen:

- Doen jullie je Canyon gewoon bij een lokale FM in onderhoud of doen jullie alles zelf?
- Denken jullie dat een FM bereid is een fiets op te bouwen als ik zelf een Canyon frameset aanlever?
Doen jullie je Canyon gewoon bij een lokale FM in onderhoud of doen jullie alles zelf? De meeste FM zitten hier natuurlijk niet op te wachten, logisch maar vragen kan allicht het zijn voor de FM tenslotte ook weer inkomsten.

Denken jullie dat een FM bereid is een fiets op te bouwen als ik zelf een Canyon frameset aanlever? Ook dit zou je gewoon aan de FM moet vragen/overleggen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

marsman
Forum-lid

marsman 12 aug 2012 09:03

colnagofreak schreef:
Tijdelijk schreef:Ik heb twee vragen:

- Doen jullie je Canyon gewoon bij een lokale FM in onderhoud of doen jullie alles zelf?
- Denken jullie dat een FM bereid is een fiets op te bouwen als ik zelf een Canyon frameset aanlever?
Doen jullie je Canyon gewoon bij een lokale FM in onderhoud of doen jullie alles zelf? De meeste FM zitten hier natuurlijk niet op te wachten, logisch maar vragen kan allicht het zijn voor de FM tenslotte ook weer inkomsten.

Denken jullie dat een FM bereid is een fiets op te bouwen als ik zelf een Canyon frameset aanlever? Ook dit zou je gewoon aan de FM moet vragen/overleggen.
Waarom niet, mijn Cervelo is ook in onderhoud bij mijn lokale FM die zelf geen Cervelo verkoopt. Zal voor een Canyon niet anders zijn.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 12 aug 2012 12:04

Vooraf even vragen bij je FM of hij openstaat voor een opbouw zou ik altijd doen. Scheelt wat schele gezichten als je met een frame even binnenstapt. Bij de opbouw ook relevant of je zelf nieuwe spullen aanlevert(groep enzo) of dit via de FM koopt.

Onderhoud zal een fatsoenlijke FM altijd wel voor openstaan. Zelf doe ik vrijwel alles aan mijn Canyon(zelf opgebouwd) en soms door gereedschap of tijdgebrek uitbesteed bij de lokale FM hier in Rotterdam-Noord. Die vindt dat prima en doet het allemaal snel, kundig en tegen een prima prijs.

Er zijn ook FM hier in Rotterdam die niet voor 'Canyon' fietsen enzo openstaan. Komen vooral met niet relevante argumenten voor kwaliteit Canyon etc. etc. Hun keus maar ze sluiten meteen ooit uit dat ik een fiets bij hun koop in de toekomst.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2012 16:11

Ik vind dat het wel minder kort door de bocht is hoor. Ik snap heel goed dat hij er niet echt op staat te wachten. Als ik FM was dan zou ik toch wel de groep en wielen willen leveren, of anders een serieus uurloon rekenen. De marge die op een frame zit is gewoon een belangrijk deel van zijn inkomsten, dus dat zou ik wel gecompenseert willen hebben.
Als je perse goedkoop via het net wilt shoppen, moet je ook de consequenties dragen imho. Je gaat toch ook geen helm passen bij de FM en vervolgens online de goedkoopste opzoeken omdat je hem al hebt gepast?
Less is bore

SVW
Forum-lid

SVW 12 aug 2012 20:58

daniel1975 schreef: Je gaat toch ook geen helm passen bij de FM en vervolgens online de goedkoopste opzoeken omdat je hem al hebt gepast?
Zoals mijn vader altijd roept; "Je zou ze te vreten moeten geven!"......
Offtopic, maar een bekende FM hier in de buurt is gestopt met het verkopen van Trek-fietsen. Kijken, voelen, proefritje, fietsmeting en dan roepen dat je er nog even over nadenkt. Vervolgens komen deze "klanten" nooit meer terug, en kopen de fiets bij de goedkoopste aanbieder. Heeft ook te maken met het prijs-/distributiebeleid van de fabrikant, maar toch.

On-topic; loop gewoon binnen bij de FM. Nee heb je, ja kun je krijgen, zeker buiten het seizoen.

brekson
Forum-lid

brekson 14 aug 2012 16:22

zorba schreef:Hier wederom de tip, check je bladboutjes eens. Evt ook een vetje erop, dat was bij mij de oplossing van de kwelling. Succes iig...
Nee, dit was het ook niet, heb ze nu met pasta ingevet zonder resultaat
Was wel geen sinecure om deze boutjes los te krijgen, zaten een beetje met loctite vast ;)
Sworks Venge

tomtom
Forum-lid

tomtom 14 aug 2012 20:44

Het antwoord op mijn vraag wanneer de actie van Canyon begint;

Ik zal het zelf maar even vertellen; gek genoeg is de Sparbuch actie al begonnen!! Geen mailing namelijk maar wel (mega)kortingen, je zou haast zeggen dat veel modellen gaan veranderen. De CF SLX gaat van 1799 naar 1199 (die veranderd inderdaad) en de Aeroad van 1999 naar 1599. Ik heb een mooi Aeroad DI2 frame op de kop getikt wat ze bizar genoeg normaal niet los verkopen. Het stond al even in de Outlet (2011 model) maar nu ook verder afgeprijsd naar 1549 euro. Ik heb geen aandelen van canyon maar ik vind er toch wel veel errug mooie kortingen/aanbiedingen (en ze zijn al zo goedkoop :mrgreen: !).
Laatst gewijzigd door tomtom op 14 aug 2012 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Aeroad
Grail
Ultimate

bert01
Forum-lid

bert01 14 aug 2012 20:51

Yep, mn slx 8.0 is ook besteld, mooie acties!

tomtom
Forum-lid

tomtom 14 aug 2012 21:05

bert01 schreef:Yep, mn slx 8.0 is ook besteld, mooie acties!
Heel fraai fietsje! Wel in juist (lichte) kleur toch; stealth :D ?
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie