Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Niets zo persoonlijk als design (dus daar komen we nooit uit)
Persoonlijk vindt ik Parlee (veel te duur), pinarello (aantal kleurschema's niet de kreukelzone's) en cannondale (lang niet alles en zeker niet de lakkwaliteit) en look wel behoorlijk vernieuwend.
Een zeer beperkte keuze en dan ook nog met weinig gedurfde (saaie?) lakschama's is waarschijnlijk (verkooptechnisch) veel veiliger maar toont niet bepaald durf en stamt nog uit het T ford tijdperk.
Scott had dit seizoen twee toppers in het pakket R4 (prijs zeer goed en een leuk lakpatroon), en de limited (die als los frame een verkooptopper had kunnen zijn). I.p.v. dit op te pikken en hier op voort te boduren pakken ze een heel pakket risicoloze weinig smaakvolle designs en halen elk vleugje durg uit het pakket.
Bovenstaande zegt niets over de frames en je koopt een pakket waar dit gewoon ondergeschikt moet zijn (is het vaak niet) maar kritiek is gezond en durf mag worden beloond.
Persoonlijk vindt ik Parlee (veel te duur), pinarello (aantal kleurschema's niet de kreukelzone's) en cannondale (lang niet alles en zeker niet de lakkwaliteit) en look wel behoorlijk vernieuwend.
Een zeer beperkte keuze en dan ook nog met weinig gedurfde (saaie?) lakschama's is waarschijnlijk (verkooptechnisch) veel veiliger maar toont niet bepaald durf en stamt nog uit het T ford tijdperk.
Scott had dit seizoen twee toppers in het pakket R4 (prijs zeer goed en een leuk lakpatroon), en de limited (die als los frame een verkooptopper had kunnen zijn). I.p.v. dit op te pikken en hier op voort te boduren pakken ze een heel pakket risicoloze weinig smaakvolle designs en halen elk vleugje durg uit het pakket.
Bovenstaande zegt niets over de frames en je koopt een pakket waar dit gewoon ondergeschikt moet zijn (is het vaak niet) maar kritiek is gezond en durf mag worden beloond.
Tsja,
Het door jouw genoemde "weinig smaakvolle design" met "weinig durf" is voor mij juist een belangrijke reden geweest om voor Cervelo te kiezen. Ik vindt juist een strak, enkel kleurig frame met een eenvoudige transfer een fantantische uitstraling hebben. Zo zie je maar, ieder zijn smaak.....
Het door jouw genoemde "weinig smaakvolle design" met "weinig durf" is voor mij juist een belangrijke reden geweest om voor Cervelo te kiezen. Ik vindt juist een strak, enkel kleurig frame met een eenvoudige transfer een fantantische uitstraling hebben. Zo zie je maar, ieder zijn smaak.....
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Inderdaad valt over smaak niet te twisten en wat de één als rustig bestempeld wordt door de ander als snel als saai afgedaan. Kan ook niet zeggen dat de lakafwerking van de modellen optisch (over de lakkwaliteit is al voldoende geschreven) lelijk is maar als je een absolute topprijs voor je produkten vraagt moet je je er op voorbereiden om in alles voorop te lopen dus, blijf je op één van de punten achter dan kun je ook kritiek verwachten (en de durf om op te vallen en je nek uit te steken is voor mij bij frames van + 2000 behoorlijk belangrijk) d.w.z. als je niets aan een produkt veranderd (prima als de techniek het toelaat, doe dan optisch iets wat niemand verwacht en ga het risico aan dat een deel van het publiek het niet mooi vindt).
Inderdaad over smaak valt niet te twisten, maar was gewoon benieuwd wat jouw dan wel aansprak in design.
Ik kan in een paar merken wel meegaan maar zie ook dat de meeste kiezen voor een wat tijdlozer (lees commercieler) design om een grotere groep te bereiken.
Persoonlijk vindt ik Cervelo ook mooi maar kan ook de BMC modellen zeer waarderen, die in mijn ogen vele malen drukker zijn.
Ik kan in een paar merken wel meegaan maar zie ook dat de meeste kiezen voor een wat tijdlozer (lees commercieler) design om een grotere groep te bereiken.
Persoonlijk vindt ik Cervelo ook mooi maar kan ook de BMC modellen zeer waarderen, die in mijn ogen vele malen drukker zijn.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Bmc mag er wat mij betreft ook wel bij maar dan wel met hun slt modellen waaribij de laakschema's perfect bij de High tech look aansluiten. De geel groene versie en de blauwe astana teamfietsen vindt/vond ik weer helemaal niets (ik had twee jaar terug een Slt01 in wit geel rood (i.p.v het groen van de phonak ploeg en dat zag er zeer fraai uit)
Zonet ben ik mijn fiets gaan inchecken voor de IM70.3 Monaco... In het fietsenpark bij de pro's stond al een gloednieuwe Cervélo S1 in Olympic kleuren en een SLC-SL in Olympic kleuren. Fraai hoor... kwam direct een Italiaan naar kijken en hij riep naar zijn vrouw (zijn huidige SLC in de hand): "Dit wordt mijn fiets volgend jaar." En er kwam géén reactie over prijs of andere. Héhé!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Tussen alle nieuwe 2009 modellen en kleuren toch ook nog een oud 2008 model:
Na vele jaren trouwe dienst is mijn Giant TCR1 gepromoveerd tot slecht weer fiets. Mijn nieuwe aankoop is zeer sterk beinvloed door wat ik de laatste jaren op het fiets forum en met name het Cervelo topic heb gelezen en gezien. Het is dus wel zo netjes om m hier dan ook even te posten.
Onderstaand twee fotos (met excuus voor mijn gebrekkige fotokwaliteiten)
Zoals dat hoort de specs:
- Frame: Cervelo Soloist Carbon (maat 56, Wolf vork uitgewisseld voor 3T voorvork, EPbike.nl)
- Groep: SRAM Red (172.5mm crankset, 53 x 39 voorbladen, 11 x 23 cassette)
- Stuurnok: 3T ARX Team (+/- 6 gr, lengte 110mm)
- Stuur: 3T Rotundo Team (44 cm)
- Stuurlint: SRAM Handlebar Tape Superlight
- Zadel: Specialized Toupe 143
- Pedalen: Speedplay Zero Stainless CSC
- Wielen: Mavic Cosmic Carbone SL
- Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
- Computer: Mavic Wintech HR
Totaalgewicht: ? (7 kg op een niet nauwkeurige personenweegschaal)
Na vele jaren trouwe dienst is mijn Giant TCR1 gepromoveerd tot slecht weer fiets. Mijn nieuwe aankoop is zeer sterk beinvloed door wat ik de laatste jaren op het fiets forum en met name het Cervelo topic heb gelezen en gezien. Het is dus wel zo netjes om m hier dan ook even te posten.
Onderstaand twee fotos (met excuus voor mijn gebrekkige fotokwaliteiten)
Zoals dat hoort de specs:
- Frame: Cervelo Soloist Carbon (maat 56, Wolf vork uitgewisseld voor 3T voorvork, EPbike.nl)
- Groep: SRAM Red (172.5mm crankset, 53 x 39 voorbladen, 11 x 23 cassette)
- Stuurnok: 3T ARX Team (+/- 6 gr, lengte 110mm)
- Stuur: 3T Rotundo Team (44 cm)
- Stuurlint: SRAM Handlebar Tape Superlight
- Zadel: Specialized Toupe 143
- Pedalen: Speedplay Zero Stainless CSC
- Wielen: Mavic Cosmic Carbone SL
- Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
- Computer: Mavic Wintech HR
Totaalgewicht: ? (7 kg op een niet nauwkeurige personenweegschaal)
PIJN is onontkoombaar, LIJDEN is een keuze.
jona91 schreef:die gebrekkige fotokwaliteiten worden wel ruim gecompenseerd door wat erop staat:)
Foto's zijn wat te fel belicht, maar dit fotowerk is al behoorlijk boven het gemiddelde dan wat je hier ziet hoor. Vind ik best ok.
Hele mooie fiets idd!
Hieronder mijn SLC-SL, ready for racing:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -