Specialized
Nee. De Allez smart weld komt in een black on black uitvoering.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Supergrover
- Forum-lid HC
vindt die er boven hangt ook erg mooi....bepe schreef:Specialized Roubaix 2015 gespot.
Ik kwam gisteren de nieuwe Specialized Roubaix 2015 tegen in een S-works edition in prachtig smetteloos wit. Wat vinden jullie er van?
-
- Forum-lid
Ik hou niet van de Roubaix (of welke "comfortfiets" dan ook). Ik hou wel erg van witte frames, en zou de Tarmac wel eens in deze all-white uitvoering willen zien!
De Roubaix is helemaal niet zo lelijk als menigeen zegt maar je moet hem eigenlijk wel in maat 56 hebben. 54 en 58 kan nog net maar alle andere maten zijn naar mijn mening wel wat misvormd. De grootste versies hebben een extreem hoog balhoofd, de kleine versies lijken wat ingedeukt. Ze zouden met de Roubaix het zgn riders first principe moeten toepassen wat nu met de Tarmac gebeurt en dan zou volgens mij elke Roubaix in verhouding kunnen zijn.
Snap je wat ik bedoel?
Snap je wat ik bedoel?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Volledig mee eens.tommeke14 schreef:Ik vind de Tarmac ook iets minder mooi in grote maten, maar de Roubaix is idd vrij lelijk in grote maten.
Maar soit, als het maar lekker fietst he?
Ik zou ook liever een 56 cm Roubaix hebben.
Met mijn bbl van 94 cm en wat last in de onderrug en nek is het echter de 61 cm geworden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Corto Maltese
- Forum-lid
Met dezelfde bbl van 94 pas ik gelukkig wel op een 58 cm. Wel met een fors uitstekende zadelpen.
Bij vrijwel alle fietsen zijn zowel de kleinere en grotere maten een beetje uit verhouding. Maar ja, soms heb je geen keuze. Of ben je aangewezen op de zgn. comfortfiets. Maar dat nog liever dan een spacertoren. En ook daar kun je van zeggen dat als het niet anders kan dan moet het maar. Als je maar graag en lekker op je fiets zit.
Bij vrijwel alle fietsen zijn zowel de kleinere en grotere maten een beetje uit verhouding. Maar ja, soms heb je geen keuze. Of ben je aangewezen op de zgn. comfortfiets. Maar dat nog liever dan een spacertoren. En ook daar kun je van zeggen dat als het niet anders kan dan moet het maar. Als je maar graag en lekker op je fiets zit.
Tsjah, als je er maar lekker op zit ja.Lcsmet schreef:Volledig mee eens.tommeke14 schreef:Ik vind de Tarmac ook iets minder mooi in grote maten, maar de Roubaix is idd vrij lelijk in grote maten.
Maar soit, als het maar lekker fietst he?
Ik zou ook liever een 56 cm Roubaix hebben.
Met mijn bbl van 94 cm en wat last in de onderrug en nek is het echter de 61 cm geworden.
Ik ben 1.86 en heb lang armen en benen. En korte romp dus ik pas prima op een 56. 58 is net te lang.
- Corto Maltese
- Forum-lid
Toch grappig. Ik ben 1.85 en heb ook een korte romp. Lange benen en armen. Een Roubaix in maat 56 ging echt niet passen. Zadelpen zat dan niet ver genoeg in het frame. Geen spacers en een stuurpen van 120 mm. Ik ben benieuwd hoe jij dat op een 56 hebt.
Tja, zo komt ieder op andere maten uit. Ik heb dezelfde 56 cm met 1.80 en bb lengte 86. Aan de foto zie je de afstelling en ik vind hem wel in verhouding qua zadelhoogte, spacers etc.