Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

R-Know
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 dec 2012 15:19

R-Know 02 mar 2014 14:11

i-mac schreef:Nieuwe foto's van mijn fietsen. Om de Infinito heb ik nu Fulcrum Quattro wielen geplaatst. Op de Impulso staat een Crud Mudracer set.

Afbeelding

Afbeelding

Mooi paar fietsen. Zelf heb ik een Sempre ongeveer zoals de onderste, zwarte uitvoering ook Campa en Campa wielen.
Leuk dat je ook een Shimano fiets erbij rijd.
Merk je veel verschil in het rijden van de 2 fietsen of zit het heel erg tegen elkaar aan?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 02 mar 2014 14:18

R-Know schreef:Leuk dat je ook een Shimano fiets erbij rijd.
Misschien kijk ik verkeerd, maar volgens mij zie ik toch twee fietsen met Shimano.

i-mac

i-mac 02 mar 2014 15:58

2 x Shimano. De infinito kon ik in die kleuren alleen bekomen met Shimano. De impulso was een 2dehandse, en was voorin van Shimano. Beiden ultegra. De infinito een triple, de impulso een compact. Rij met deze 2 samen op jaarbasis tussen de 7000 en 8000 km.

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 13 mar 2014 08:18

i-mac schreef:Nieuwe foto's van mijn fietsen. Om de Infinito heb ik nu Fulcrum Quattro wielen geplaatst. Op de Impulso staat een Crud Mudracer set.

Afbeelding

Afbeelding
Mooi hoor... erg mooie fietsjes!!
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
lemeilleurgrimpeur
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2013 19:13

Gebruikersavatar lemeilleurgrimpeur 14 mar 2014 09:33

Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 14 mar 2014 09:37

lemeilleurgrimpeur schreef:Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?
Hoe zwaar ben jezelf ;) ?
What makes the boat go faster?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 mar 2014 09:58

Die jongens van Androni Giocattoli-Venezuela raakten daar in de Giro toch aardig de bergen mee over.
Dus als je echt 'le meilleur grimpeur' bent, zal die voor jou ook wel goed genoeg zijn zeker... :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 14 mar 2014 10:10

lemeilleurgrimpeur schreef:Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?
In principe is alleen de oltre HOC geschikt voor de bergen :D ;)

tuurlijk is de sempre geschikt... mooi licht carbon frame met mooie geometrie... denk dat ook de vraag moet worden gesteld welke groep/ verhouding je gaat rijden .
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
lemeilleurgrimpeur
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2013 19:13

Gebruikersavatar lemeilleurgrimpeur 14 mar 2014 10:28

liviolivius schreef:
lemeilleurgrimpeur schreef:Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?
Hoe zwaar ben jezelf ;) ?
Nog geen 60 kg :P

Gebruikersavatar
lemeilleurgrimpeur
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2013 19:13

Gebruikersavatar lemeilleurgrimpeur 14 mar 2014 10:29

dario schreef:Die jongens van Androni Giocattoli-Venezuela raakten daar in de Giro toch aardig de bergen mee over.
Dus als je echt 'le meilleur grimpeur' bent, zal die voor jou ook wel goed genoeg zijn zeker... :roll:
Dat is natuurlijk ook weer zo..

Gebruikersavatar
lemeilleurgrimpeur
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2013 19:13

Gebruikersavatar lemeilleurgrimpeur 14 mar 2014 10:31

Italia_david schreef:
lemeilleurgrimpeur schreef:Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?
In principe is alleen de oltre HOC geschikt voor de bergen :D ;)

tuurlijk is de sempre geschikt... mooi licht carbon frame met mooie geometrie... denk dat ook de vraag moet worden gesteld welke groep/ verhouding je gaat rijden .
Ik denk nu aan Ultegra compact (11-28 achter, 50-34 voor).

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 14 mar 2014 10:44

Tegenwoordig lijkt het wel alsof je voor iedere specifieke rit een aparte fiets moet hebben. Een comfortracer voor lange ritten, een superlichte voor het klimmen, een aeroracer voor op het vlakke in de wind, een kortgebouwde nerveuze voor de criteriums, een met extra demping voor de kasseien.....En dan hebben we het nog niet over de wielen gehad.
Ik denk dat je vooral moet uitgaan van een voor jou passende geometrie. Dat is toch veel belangrijker dan enkele grammen gewichtsverschil.
Trouwens, een tiental jaren terug konden zelfs de profs niet beschikken over een fiets met de kwaliteiten van een Sempre en die jongens konden toch ook de bergen over.

Plaats reactie