Pagina 358 van 610

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 02 mar 2014 14:11
door R-Know
i-mac schreef:Nieuwe foto's van mijn fietsen. Om de Infinito heb ik nu Fulcrum Quattro wielen geplaatst. Op de Impulso staat een Crud Mudracer set.

Afbeelding

Afbeelding

Mooi paar fietsen. Zelf heb ik een Sempre ongeveer zoals de onderste, zwarte uitvoering ook Campa en Campa wielen.
Leuk dat je ook een Shimano fiets erbij rijd.
Merk je veel verschil in het rijden van de 2 fietsen of zit het heel erg tegen elkaar aan?

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 02 mar 2014 14:18
door Deleted_User
R-Know schreef:Leuk dat je ook een Shimano fiets erbij rijd.
Misschien kijk ik verkeerd, maar volgens mij zie ik toch twee fietsen met Shimano.

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 02 mar 2014 15:58
door i-mac
2 x Shimano. De infinito kon ik in die kleuren alleen bekomen met Shimano. De impulso was een 2dehandse, en was voorin van Shimano. Beiden ultegra. De infinito een triple, de impulso een compact. Rij met deze 2 samen op jaarbasis tussen de 7000 en 8000 km.

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 13 mar 2014 08:18
door Italia_david
i-mac schreef:Nieuwe foto's van mijn fietsen. Om de Infinito heb ik nu Fulcrum Quattro wielen geplaatst. Op de Impulso staat een Crud Mudracer set.

Afbeelding

Afbeelding
Mooi hoor... erg mooie fietsjes!!

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 14 mar 2014 09:33
door lemeilleurgrimpeur
Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 14 mar 2014 09:37
door Livio Livius
lemeilleurgrimpeur schreef:Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?
Hoe zwaar ben jezelf ;) ?

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 14 mar 2014 09:58
door dario
Die jongens van Androni Giocattoli-Venezuela raakten daar in de Giro toch aardig de bergen mee over.
Dus als je echt 'le meilleur grimpeur' bent, zal die voor jou ook wel goed genoeg zijn zeker... :roll:

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 14 mar 2014 10:10
door Italia_david
lemeilleurgrimpeur schreef:Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?
In principe is alleen de oltre HOC geschikt voor de bergen :D ;)

tuurlijk is de sempre geschikt... mooi licht carbon frame met mooie geometrie... denk dat ook de vraag moet worden gesteld welke groep/ verhouding je gaat rijden .

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 14 mar 2014 10:28
door lemeilleurgrimpeur
liviolivius schreef:
lemeilleurgrimpeur schreef:Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?
Hoe zwaar ben jezelf ;) ?
Nog geen 60 kg :P

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 14 mar 2014 10:29
door lemeilleurgrimpeur
dario schreef:Die jongens van Androni Giocattoli-Venezuela raakten daar in de Giro toch aardig de bergen mee over.
Dus als je echt 'le meilleur grimpeur' bent, zal die voor jou ook wel goed genoeg zijn zeker... :roll:
Dat is natuurlijk ook weer zo..

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 14 mar 2014 10:31
door lemeilleurgrimpeur
Italia_david schreef:
lemeilleurgrimpeur schreef:Even een korte vraag met wellicht een minder kort antwoord, is de Sempre Pro geschikt voor klimwerk (Limburg, Ardennen, Alpen) of is de fiets daar te zwaar voor?
In principe is alleen de oltre HOC geschikt voor de bergen :D ;)

tuurlijk is de sempre geschikt... mooi licht carbon frame met mooie geometrie... denk dat ook de vraag moet worden gesteld welke groep/ verhouding je gaat rijden .
Ik denk nu aan Ultegra compact (11-28 achter, 50-34 voor).

Re: Bianchi topic

Geplaatst: 14 mar 2014 10:44
door dwangarbeider
Tegenwoordig lijkt het wel alsof je voor iedere specifieke rit een aparte fiets moet hebben. Een comfortracer voor lange ritten, een superlichte voor het klimmen, een aeroracer voor op het vlakke in de wind, een kortgebouwde nerveuze voor de criteriums, een met extra demping voor de kasseien.....En dan hebben we het nog niet over de wielen gehad.
Ik denk dat je vooral moet uitgaan van een voor jou passende geometrie. Dat is toch veel belangrijker dan enkele grammen gewichtsverschil.
Trouwens, een tiental jaren terug konden zelfs de profs niet beschikken over een fiets met de kwaliteiten van een Sempre en die jongens konden toch ook de bergen over.